Zijn er koemelkvrije toetjes voor baby's vanaf 6 maanden?

Discussion in 'Voeding' started by sannie1981, Dec 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

Nov 25, 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Onze dochter is nu ruim zes maanden.ze krijgt al enige tijd groente en daar achteraan nog een klein flesje. Sinds ze op fruit en groente zit vind ze de fles, nutramigen helemaal niet lekker meer. Alleen de ochtend fles gaat goed.
    Nu vroeg ik mij af of er koemelkvrije toetjes zijn om die na de groente te geven? Ze heeft waarschijnlijk koemelkallergie, wordt met de 7,5 maand getest.

Ook mag ik langzaam beginnen met koemelkvrij brood te geven. Wat voor soort brood moet dit zijn?

Gr. Sannie

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Je kunt bij een natuurwinkel melkvrij brood halen.
    Blue band brood (AH) is ook melkvrij.
    Alternatief voor melktoetjes zijn sojatoetjes maar met KMA is het verstandiger om tot 1 jaar te wachten met soja.
    Hier kreeg ze soms een appelmoesje zonder toegevoegde suikers na en meestal gewoon fruit. Nu nog steeds overigens.
    Ik zou toch proberen om over de dag kleine flesjes te geven. Melk is het 1e jaar de belangrijkste voeding.

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik maak rijstepap met rijstemelk. En inderdaad appelmoes of gewoon fruit.

4. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Hoi linnie
    Hoe maak je dat als ik vragen mag? Dan kan mijn manneke ook een toetje want hij kan ook niet tegen fruit en tarwe en soja

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Supersam, gewoon de dessertrijst koken met rijstemelk ipv koemelk. Havermelk kan ook, dat is wat minder zoet.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon fruit als toetje geven. Is ook nog eens goed, de vitamine C in fruit zorgt ervoor dat je kind voedingsstoffen uit het eten beter opneemt.
    Zeker voor een kind dat nog maar 6 maanden is zijn toetjes helemaal nog niet nodig. Laat ze eerst maar goed echt leren eten voor je aan de extra's zoals toetjes en tussendoortjes begint.

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Met 6 maanden was het hier fruit als toetje. Pas rond de 10 / 11 maanden soms een toetje. Ik gaf dan rijstemelk toetjes.
    Je zou ook een bordje pap kunnen proberen als ze anders weinig melk binnen krijgt.

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Bij natuurwinkels krijg je vaak rijstemelk toetjes.

Share This Page