Veel slapen opeens (beebje 7 weken)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jane1972, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi allemaal,

Voor het eerst moeder, dus ik weet het allemaal nog niet zo: mijn kindje van 6 weken, nu de 7e week in, was overdag altijd vrij wakker. Ze maaide ook met haar armpjes en bleef maar wakker. Nu heb ik haar in een bakerzakje gelegd en ze slaapt nu als een tierelier.

Het lijkt wel of ze slaap moet 'inhalen'. Ze slaapt dus bijna non-stop. Verder eet ze goed (borstvoeding geef ik), goede luiers (poep en plas), dus daar kijk ik maar even naar. Soms valt ze in slaap tijdens de bv, maar dan maak ik haar wakker met washandje, dat lukt goed.

Heeft iemand dit ook gehad, tips, advies?

2. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Bij ons ging het slapen na het gebruik van swaddle me en daarna de inbakerzak ook stukken beter, ik wist niet wat me overkwam! Heerlijk, geniet ervan. Als je kindje verder vrolijk, fit is en goede poep/plas luiers heeft zou ik me er niet druk over maken. Ik weet ook nog wel dat ik toen het CB heb gebeld zo van "is dit wel goed" ;)

3. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    dank voor je snelle antwoord Elsa. Sliep jouw kindje dan ook 'opeens' zo veel (bijna klokkie rond?) toen je inbakerde?

En ging dat ook weer over of blijft dat zo?

Verder is ze vrolijk, brabbelt wat, af en toe een huiltje (maar heel soms eigenlijk > is dat dan ook wel weer normaal? ha ha, ik blijf me zorgen maken!).

4. Eunice1976

19 jul 2007
    56
    0
    0
    juf
    In het zuiden
    Ik herken het helemaal !
    Wakker, fles, even zelf liggen in de box en bij huilen direct naar bed, in een soort bakerdoek. Per keer (niet 's nachts) inclusief drinken hooguit ee uurtje wakker....

Groetjes

5. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Nick ligt ook regelmatig erg met zijn armen te zwaaien, meestal helpt zijn speen hiertegen. Maar wellicht is zo'n bakerzak ook iets voor hem. Waar kan je die kopen?

Jane, wat heerlijk dat je kleine nu zo lekker slaapt. Zou me geen zorgen maken. Je zei al dat ze goed drinkt en voldoende poep en plasluiers heeft, heerlijk toch!

6. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik heb een bakerzak van Puckababy, hier liggen ze niet zo strak in ze kunnen alleen niet meer met hun armen maaien. Kijk maar eens op puckababy.nl. Ik heb hem ook en Sanne sliep vanaf toen ook erg goed doordat ze zich zelf niet meer wakker kon maaien met haar armen.

7. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Eunice,

Nou, precies wat Balou zegt: ik heb een bakerzakje 'Piep' van puckababy. Echt een superding hoor! Je geld waard (hoewel ik hem van een vriendin heb geleend). Echt ideaal en mijn babytje weet precies wat haar te wachten staat, ik heb nu een mooi ritme, ze is duidelijker op haar gemak en valt eigenlijk vrijwel direct in slaap als ze in haar zakje ligt. Zo schattig gezicht dat zakje.

Hiervoor lag ze maar te maaien, en te huilen soms. Ik tilde haar op, beneden mocht ze in de Bugaboo, of in de box, of buiten in de wagen in de tuin, maarja: terugkijkend zijn dat veel te veel prikkels geweest voor haar. Ze sliep echt nauwelijks. Dus sinds ik dat zakje gebruik herken ik haar niet meer terug! Ha ha, ja, ik geniet er nu echt van, want je kunt in die 'tussenuurtjes' ook wat voor jezelf doen.

8. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hoi jane,

sorry voor mijn late reactie!

florian sliep ineens inderdaad ook heel veel. maximaal een uur tussen zijn voedingen wakker en toen weer doortukken. Heerlijk!

en vanzelf wordt dat weer anders, zijn ze langer wakker en actiever. Ze geven het zelf wel aan.

Bij ons werkte de puckababy in het begin niet omdat hij ook in die zak nog veel ruimte had en alsnog kon maaien met zijn armen. Wij zijn daarom begonnen met de swaddle me en daarna overgegaan op de bakerzak.

Nu slaapt hij al 2 maanden helemaal niet meer ingebakerd en hij kan nu zelfs in een zomerslaapzakje slapen, super!

Hoe klein ze ook zijn, ze geven zelf wel aan wat ze wel en niet fijn vinden!

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik ze graag.

Deel Deze Pagina