vraagje eerste prikjes baby 8 weken (koorts)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door flowertje, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    aiden heeft vanmiddag om 15 uur prikjes gehad daarbij heeb hij rare vlekjes op 1 been gekregen ben bij de hap geweest en die zei dat het mischien allergische reactie is..
    alleen hij had om 17 uur 37.2 en nu net 38.3

tot hoehoog mag deze koorts gaan en moet ik weer gaan bellen..

dit waren trouwens zijn vlekjes op zijn been mocht iemand het herkennen

Bekijk bijlage 162920

het zijn geen warmte vlekjes ze zijn paars blauw en je kan ze niet wegdrukken

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik zou gewoon nog een keer de HAP bellen, daar zijn ze immers voor.

Bij ons op het CB gaven ze aan dat ze een halve zetpil (helft van 125g geloof ik) mogen hebben als temp boven 38 komt.

3. Dana

Dana Niet meer actief

bij die hele kleintjes telt maar 1 ding, geen risico nemen! ;)

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    sorry maar wat had de ha gezegd over verdere ontwikkeling en worden de vlekken steeds erger ? Zo ja sorry maar dan naar eerste hulp ziekenhuis. Heel veel sterkte misschien is het niks maar hier zou ik geen risico mee nemen.

groetjes kim

5. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Vind je het vervelend om zomaar naar het ziekehuis te gaan kun je ook de eerste hulp bellen en overleggen maar ik weet zeker dat je zo moet komen. Met vlekken die je niet weg kunt drukken nemen ze geen risico.

6. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    ik ben er al geweest vanmiddag he en tja ze zitten alleen op zijn onderbeen dus het was niks zeiden ze ik was daar rond 17
    ;30 vandaag

7. Dana

Dana Niet meer actief

als het niet erger is geworden dan kan je het een nachtje aankijken maar als hij morgen nog koorts heeft en/of de vlekjes breiden zich uit dan gelijk bellen zou ik doen.

8. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ben je in het ziekenhuis geweest of bij de huisarts. Mijn zoontje had ook kleine vlekjes die niet weg te drukken zijn en moest tot twee keer toe een nacht ter observatie opgenomen worden. Is je kindje verder anders?

9. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

als jij het niet vertrouwd ... bellen!
    een moeder gevoel is altijd het juiste gevoel....

en dan vinden ze je daar maar een zeikerd!
    maar het is wel je kleintje!

ik heb altijd geleerd.. als je plekjes niet weg kan drukken dan moet je er mee naar het zh... of ze nu van je prikjes komen of niet.

jij bent de mama... en jij maakt je zorgen en dat is normaal!

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou ook bellen.

11. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    ben in het ziekenhuis geweest om 18 uur spoed huisartsen post

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou gewoon even langs gaan, sterkte ermee.

13. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Zijn de vlekjes erger gewoorden? Anders kun je ze aftekenen en kijken of ze erger worden.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja zijn ze groter of donkerder geworden? Zitten ze nog steeds enkel op z'n beentje?

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Staat er in het boekje van het CB geen telefoonnummer welke 24u bereikbaar is? Misschien dat zij er meer ervaring mee hebben dan een HAP

16. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    ze zij niet erger geworden nog ga zo weer even kijken wel zag ik er een paar boven zijn knie ga zo even controleren

17. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    4.4.5 Verkleurde benen
    Vanaf 1995 is ‘verkleurde benen’ tot een aparte rubriek gemaakt en onderverdeeld in blauwe, rode of
    paarse benen met een egale of vlekkerige verkleuring met of zonder puntbloedinkjes. Puntbloedinkjes
    op de benen zonder een waarneembare verkleuring behoort ook tot deze rubriek, hetzelfde geldt voor
    gezwollen ledematen. In 2008 zijn er 70 meldingen gedaan van verkleurde benen, meestal volgend op
    de eerste twee dosis van de DKTP-Hib en Pneu. In de laatste vier jaar varieert de meldgraad tussen de
    24 en 66 per 100.000 gevaccineerde kinderen onder de éénjarige leeftijd.
    22

Het is inderdaad een bijwerking maar zou het wel heel goed in de gaten houden.

Hierbij ook de uitleg hersenvliesontsteking niet dat het dat is maar dan weet je in iedergeval waar je op moet letten:
    Symptomen van hersenvliesontsteking kunnen zijn:
    hoge koorts;
    hoofdpijn;
    overgeven;
    verwardheid of sufheid;
    overgevoeligheid voor licht of geluid;
    nek-stijfheid oftewel nekkramp (bij kin op de borst) kán een symptoom zijn, maar ook zonder dit verschijnsel kan er sprake zijn van hersenvliesontsteking. Bij zuigelingen kunnen dezelfde symptomen zichtbaar zijn als boven, maar ook:
    juist géén koorts;
    juist géén nek-stijfheid;
    gezwollen fontanel;
    apathische blik;
    verlaagd bewustzijn;
    erg ziek en grauw eruit zien;
    voeding weigeren;
    prikkelbaar;
    huilerig;
    kreunerig;
    niet aangeraakt willen worden (denk aan verschonen);
    luierpijn (bij het optillen van de beentjes als het kind plat op de rug ligt) kán optreden, maar ook zonder dit verschijnsel kan er sprake zijn van hersenvliesontsteking.
    Bloedvergiftiging (sepsis) wordt veroorzaakt door dezelfde ziektekiemen die verantwoordelijk zijn voor hersenvliesontsteking, maar is een stuk gevaarlijker doordat de ziektekiemen zich ongecontroleerd vermenigvuldigen in de bloedbaan. In 20% van de gevallen is de afloop dodelijk. Symptomen van sepsis kunnen dezelfde zijn als bij hersenvliesontsteking, met als bijzonderheden:
    de omslag van gezond naar heel erg ziek gebeurt heel plotseling (binnen een paar uur);
    in de meeste gevallen zijn er paarse vlekjes (punt-bloedinkjes) zichtbaar, die niet weggedrukt kunnen worden;
    de vlekjes worden snel groter en vormen verse bloed-uitstortingen;
    extreme spierpijn;
    vaak geen nek-stijfheid (nekkramp). Adviezen
    als uw kind opvallend ziek is (koorts, overgeven, grauw, suffig, spierpijn), waarschuw dan meteen de huisarts;
    ga altijd op uw eigen oordeel en gevoel af, en raadpleeg in geval van onzekerheid of twijfel altijd een arts (desnoods een andere arts dan uw eigen huisarts, als die niet adequaat reageert);
    met name bij sepsis is snel handelen van groot belang, hoewel dat nog geen garantie op overleven biedt;
    in dringende gevallen kunt u dag en nacht contact opnemen met de Nederlandse Meningitis Stichting (NMS) in Soest:

18. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    tnks voor de uitleg

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Die kleintjes mogen idd 60mg paracetamol zetpilletjes hebben.
    Veel ouders geven deze ook al als voorzorg bij de prikjes.

20. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag

Deel Deze Pagina