Veel slapen, sprongetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Feye, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Goedemorgen!
    Ik vroeg me af of een sprongetje zich ook kan kenmerken doordat een baby ineens veel gaat slapen. Herkent iemand dit?
    Ik lees hier vaak 'horror' verhalen als een baby een sprongetje heeft, maar hier lijkt het erop dat onze zoon juist veel slaap pakt voor/tijdens zo'n sprongetje. Morgen is hij 8 weken en hij slaapt echt veel de afgelopen dagen (10 a 12 uur 's nachts en overdag pakt hij ook nog wat slaapuurtjes mee). Een aantal weken geleden ging hij ook ineens meer slapen en toen had ik het idee dat hij daarna ook meer kon (lachen, contact maken, etc.).

    Mij hoor je iig niet klagen :D
     
  2. Alex1982

    Alex1982 Bekend lid

    18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Ik zou ervoor tekenen! Hier ging meneer juist (nog) minder slapen! Zelfs nu hij één is, merk ik daaraan of hij in één sprong zit of er tanden aankomen! Je ontdekt daar vanzelf één patroon in! Hopelijk zet deze zich door voor je, meyer dot dan één baby die over flos is/niet wil eten of de hele dag wil plakken aan je!
     
  3. justme66

    justme66 Fanatiek lid

    22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier ook periodes met veel slaap, misschien een groei spurt ofzo. hier weinig last van sprongetjes gehad.
     
  4. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja dat kan. Mijn dochter sliep dan bijna niet en mijn zoon juist heel veel.
     
  5. Annabel274

    Annabel274 Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Hier ook veel slaap.
    Tot de 9 mnd sprong! Toen wist ik niet meer wat ik met haar aan moest.
    Geniet er nog maar ff van!
     
  6. proudmommy2013

    proudmommy2013 Niet meer actief

    Hier ook meer slapen met sprongen
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ben op zich niet zo van de sprongetjes zoals ze in oei ik groei beschrijven, maar merk idd dat beide kinderen hier fases hebben waarin ze veel slapen en dan daarna een nieuwe ontwikkelingsfase ingaan.
     
  8. ladyw

    ladyw Fanatiek lid

    4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ons zoontje is nu 15 maanden en gaat ineens meer slapen 'snachts 12 tot 13 uur en overdag ook nog 2 tot 3 uur. terwijl hij ook tijden heeft gehad dat hij overdag bijna niks sliep en sochtends om half 7 wakker was ;) ook merk ik dat hij nu op het moment heel erg ontwikkelt! dus kan goed zijn dat het een sprongetje is :)
     
  9. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier juist ná "fase" veel slapen, is ze compleet uitgeput van haar hysterische buien. Fases duren hier meestal een week, met de laatste 2 dagen als hoogtepunten, en heel gek, de volgende dag is het zo opeens over, alsof er niets gebeurt is! en dan is ze dus zo moe als een hond, en ik ook trouwens, jeetje mina, voel me altijd net zo'n batterij die leeggezogen is, hihi.

    Volgens mij heeft onze dame de sprong van tussen 4 & 5 maanden achter de rug, als ik het oei ik groei boek moet geloven ;) . Heb het boek bij kringloop gekocht, ik gebruik het alleen voor de tips enz., noem die sprongen in het boek liever ontwikkelingsfases, en die lopen niet precies parallel aan wat in het boek staat.
     
  10. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Zoontje is dus niet de enige, leuk om te lezen!
    Ben ook niet zo van de sprongetjes, maar het viel me de vorige keer op dat hij veel sliep en daarna weer iets had ontwikkeld, dus ben benieuwd of hij me de komende dagen opnieuw gaat verrassen :)
     

Deel Deze Pagina