veel slapen, toelaten of wakker maken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jo85, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik was sowieso van plan om het even te laten tot de baby er is. In de verwachting dat hij misschien ook wel minder gaat slapen als zijn zusje geboren is.
    En ik nu ook echt wel even kan bijtanken. Gezien mijn BI nu echt te pijnlijk is om veel te ondernemen moet ik zelf ook plat tijdens zijn middag dutje.
    En het duurt nog max 2 weken voordat d3 kleine er is.

2. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn oudste sliep ook zo veel. Toen ze naar psz ging, lag ze regelmatig te slapen op de bank daar. Ook is ze een keertje in de kring in slaap gevallen. En ineens, was het over. Wel nog lange nachten van 13/14 uur, maar overdag niet meer. Geniet er nog maar lekker van.

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Gewoon laten slapen, tenzij hij 's middags bijvoorbeeld ineens zou doorslapen tot 6 uur 's avonds.

Als hij op zijn 3 à 4 nog zo'n uren slaapt kan je er nog altijd een rem op proberen te zetten.

Lijkt mij ook makkelijker als zijn zus er is om een blije uitgeslapen peuter te hebben voor 7 à 8 uur per dag, dan 9 à 12 uur per dag een lastige oververmoeide peuter.

4. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Mijn dochtertje idem dito!! Ook slaapkop.
    Smorgens rond 9.00 opstaan, ontbijt, spelen, fruit, spelen en tussen 11.30-12.15 al lunch omdat ze dan vaak al bekaf is. Dus 12.00/13.00 naar bed tot 16.00/17.00 en 18.30 is ze weer bekaf. Rond 19.00 ligt ze er dan in.
    Ze kan soms zonder dutje. Sliep tot kort geleden zelfs nog 2x.
    Gewoon lekker zelf hun ritme laten zoeken, je zegt t zelf al. Dan is ie heerlijk meegaand! Das hier precies zo!

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Heb je de ha toen ook specifiek verteld dat hij zo veel slaapt? Want als je dat niet verteld hebt, kan hij het ook niet meenemen in zijn beoordeling van de gezondheid van je zoontje. Misschien denkt hij er daardoor niet aan een bepaald onderzoek te laten uitvoeren ofzo.

Ik vind het ook wel heel erg veel. Ik zou er - zoals cygnet zegt - gewoon lekker in meegaan, maar ik zou wel willen dat wordt uitgesloten dat er een medische oorzaak is. Ik vind het zeker geen onzin om dit eens met een arts te bespreken, evt. de kinderarts op het cb. (Maar wij hebben hier dan ook een goeie! :D)

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Herkenbaar Jo!
    Mijn dochter slaapt bijna net zoveel, ze is wel een paar maanden jonger. Ze gaat makkelijk slapen maar kan gelukkig ook haar middagslaap overslaan als dat zo uitkomt, blijft gewoon gezellig.
    Ik zou je kind zeker niet eerder naar bed sturen, past niet bij jullie ritme. Herken ik ook, is alleen niet helemaal haalbaar bij ons ivm kdv.
    Prima tochzo, zo lang je kind zich goed ontwikkelt. Alleen als je een medische reden vermoedt zou ik verder onderzoek laten doen.

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ja het kwam zeker ter sprake.
    Het was een ander onderzoek maar dit is er wel in mee genomen.
    En de huisarts vond hem niet sloom ogen (en dat is ook zeker niet zo)
    Thuis rent hij soms als een bezetene rond en hij mag erg graag buiten spelen en in de speeltuin klimmen, klauteren en overal vanaf springen. Als hij wakker is is het een echt jongetje van twee jaar. Af en toe flink tegendraads, weet wat hij wel en niet wil en fysiek ingesteld dus een potje worstelen of elkaar achterna zitten vind hij het einde...

8. Janna

Janna Fanatiek lid

In dat geval zou ik me er maar niet te druk om maken en er gewoon in mee gaan. Het hoort blijkbaar bij hem.

9. Pluk14

Pluk14 Actief lid

4 sep 2013
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen mijn dochtertje 2 was sliep ze ook zoveel.
    Rond 9 uur wakker, dan van 13.00-15.30 uur en dan weer rond half 8 naar bed.
    Het is pas sinds een maand dat ze 's middags niet meer slaapt. Daarvoor sliep ze bijna elke dag nog 2 uur 's middags, maar kon ze 's avonds niet meer in slaap komen. Sinds een maand houden we haar wakker en slaapt ze van 19.30-09.00 uur.

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hier nog eentje hoor..maak me ook wel eens zorgen maar zelfs ha en cb zeggen, ene kind heeft veel slaap nodig zolang hij maar tussendoor actief is en bezig....en dat is die poehhh...

Als hij in die tijd ook nog op de bank hangt en alleen wil zitten enz..dan is er iets anders mis zeiden ze. Maar hij oogde gezond en hart longen enz alles goed. Bloed is niet onderzocht vond ha niet nodig namelijk.

Mijn cb verpleegkundige was heel lief en luisterde goed, ze zei ook dat ze het wel eens eerder had gehoord dat kinderen die gehaald zijn voor hun tijd (ons ventje ben ik ingeleid met 37w3d) dat die soms wat zwakker en sneller moe zijn....

Hier slaapt ons ventje van 18.30 tot 6.45 (maken we hem wakker ivm school van ons meisje) en dan gaat hij om 10.30.....uiterlijk 11 weer naar bed (en dan slaapt hij meteen!) Hij is ook echt cranky als hij langer op moet blijven, om alles huilen enz. Mopperen tegen mij en gaan hangen op mijn borst.... En dan slaapt hij tot 14.45 (maak ik hem weer wakker ivm school) Als ik iemand regel die dochter op haalt word hij vaak pas na 15 wakker.......om dan om 18 alweer te gaan mopperen omdat hij moe word :S

Deel Deze Pagina