Hoe lang slaapje verplaatsen naar de nacht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koraal82, 12 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Mijn zoontje (5 weken) heeft het ritme dat hij na de fles van 20.00 (nou ja die krijgt hij ergens tussen 19-21) een lange slaap maakt van bijvoorbeeld 5.5 uur. Als ik hem dus gewoon zijn gang laat gaat wordt hij (afhankelijk vangoe laat hij zijn fles heeft gehad) ergens rond 2 uur wakker voor de volgende fles. Daarna slaapt hij vaak tot 6 maar soms ook maar tot 5.
    Nu heb ik hem al een paar nachten om 23 uur of 24 uur wakker gemaakt voor een flesje in de hoop dat hij daarna dat lange slaapje gaat doen. Echter als ik hem wakker maak voor de fles slaapt ie daarna maar steeds max 3 uur. Hij werd vannacht dus om 3 en om 6 wakker (hi had om 24 uur de laatste fles gehad).
    Hoe kan ik dit het beste veranderen en moet ik hem nu wel of niet wakker maken?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Gewoon lekker laten slapen. Vaak komt dat vanzelf wel goed.

Mijn zoontje heeft ook zo'n periode gehad dat ie van 19u tot 3 uur doorsliep. Wakker maken om 23u had geen nut, werd ie nog om 3u wakker. Dus toen zo maar gelaten en konden we zelf ook vroeg naar bed;)

Na een tijdje weer geprobeerd om wel wakker te maken. En de late fles niet té laat te geven. Geloof dat we toen op een ritme zaten van 18:30 en dan weer om 22:00u en toen sliep ie tot een uur of 5/6. Dat is toen weer gaan verschuiven naar later in de ochtend.

Met 10 weken sliep ie door tot 7u en met 12 weken van 20u tot 7. Toen kregen we die laatste fles er bijna niet meer in en hebben we hem weer laten slapen. Toen sliep hij nog steeds door tot de volgende ochtend.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bij de oudste schoof dat vanzelf verder op. Ik had ook liever een nacht voeding dan een late avond voeding.
    Al was het hier een aantal maanden later weer gebeurd met het doorslapen.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Nee niet wakker maken. Gewoon laten komen voor een voeding zoals hij het al deed. Als je gaat rommelen om er een ander ritme in te krijgen gaan baby's alleen maar tegenwerken :D

5. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier heb ik hem ook gewoon laten gaan. Hij sliep op een gegeven moment van 20.00 tot 3.30 en dan na een fles weer tot 7-8 uur

Na een week of 2 dit ritme sliep hij ineens door. Toen was hij 10 weken. Nu komt ie heel soms nog voor een nachtvoeding maar 9 van de 10 keer slaapt ie door

6. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Idd gewoon laten slapen!
    Ik ging de laatste fles op een gegeven moment vervroegen ( tussen 9 en 10 geven) en ineens sliep hij door tot volgende ochtend 7.
    Maar dit deed hij bij 3 mnd, dus dat jouw kindje in de nacht nog komt is heel normaal.
    En heerlijk toch dat dit maar 1 keer in de nacht is?

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb helemaal in het begin ontzettend zitten knutselen met van alles om nachtvoedingen te voorkomen. Dat is echt volstrekt zinloos. Het enige wat bij ons wel werkt is als hij bijvoorbeeld 1 of 2 uur na jullie bedtijd komt een fles geven voor jullie gaan slapen. Mocht hij wakker worden binnen de tijd die bij jullie gebruikelijk is tussen voedingen overdag, dan kan je eens proberen of je hem op een andere manier weer tot rust kan brengen, omdat hij dan toch geen echte honger kan hebben.

Volgens mij zijn nachtvoedingen tot 4 maanden heel normaal (daarna overigens ook, maar gaan ook veel kindjes doorslapen) en slapen de meeste kindjes voor de leeftijd van 6 maanden door.

Deel Deze Pagina