als onze kleine man wakker word ligt hij binnen een paar tellen of boven aan in zijn bedje (terwijl hij kort is opgemaakt) of hij ligt overdwars in zijn bedje. ook heeft hij de puckababy aan (bakerzak) hoe kunnen we dit oplossen want lijkt me zo pijnlijk voor hem. groetjes nickyz
Hier hetzelfde, en ze ligt dan sinds kort ook nog eens op haar buik en kan niet terug. Heb hier eens iets gelezen van de slaapzak instoppen, maar dat durf ik niet zo goed... Zeker met een bakerzak lijkt het me een probleem...maar wel knap dat ie dan nog zo beweeglijk is Aan mij heb je dus niet veel sorry
Ik zit dus met precies hetzelfde probleem. Eerst lag de kleine in een matrozenbedje, waardoor hij in no-time bovenin het bedje te vinden was. Scheef met zijn koppie tegen het hoofdeinde aan. Nu is het bedje kort opgemaakt en gaat hij naar de zijkant van het bedje. Eén armpje steekt dan naar buiten en het hoofdje is dan bij de spijlen te vinden. Wij hebben nu een groter slaapzakje welke in 2 maten is te maken. Hij ligt nu in de kleinste, waarbij de onderste flap omgeslagen is en vastgemaakt is met drukknoopjes. Door deze flap heb ik een lakentje gespannen, vastgemaakt aan het bedje en zo komt meneer niet meer boven... Dit durfde ik nog wel te doen, omdat hij nog niet kan draaien. Hoop dat iemand komt met een ideale tip... want ook ik vind het zielig om te zien... Lijkt me inderdaad pijnlijk.
Hier een oplossing! Het is een speciaal matrasje/kussen met twee rolletjes aan de zijkant! Je kan het kopen via sjopper.nl en dan bij kinderen - slapen. Kost 24,95 exclusief verzendkosten! Echt ideaal. Onze dochter ligt er heerlijk op! Succes ermee.
Als ie er niet van gaat huilen of wakker wordt, dan denk ik niet dat ie er last van heeft. Kinderen gaan nu eenmaal op de meest onmogelijke manieren in bed liggen Over het algemeen kun je er weinig aan doen omdat ze toch wel weer raar terug gaan liggen als je ze goed legt. Ik zou het gewoon laten... Als ie straks groter is, krijg je ook dat je hem ondersteboven achterstevoren terug vindt. Of dat ie gaat zitten in bed, dubbel klapt en zo in slaap valt...
Naar boven werken gaat denk ik niet echt lukken. Want je hebt ze ook die schuin zijn. Dit is ook handig als ze last hebben van voeding die omhoog komt.
Heb weleens van mijn ouders gehoord dat ik op mijn knieën in bed lag, kont omhoog, hoofd opzij. Ik heb er ook niks aan overgehouden.
Ja zo slaapt Sharon ook en dan nog het liefste met haar hoofd tegen het einde van haar ledikant en haar arm buitenboord (kun je het je voorstellen? Ik zal eens een foto maken....), soms leg ik haar weer terug maar zodra ik me omdraai en wegloop ligt mevrouw weer hetzelfde (doet ze in haar slaap). mja, wat we er tegen doen. Niks eigenlijk.... Ze slaapt hartstikke goed en 's morgens is ze supervrolijk... het enige wat ik verder kan verzinnen is om hem weer 'normaal' te leggen. Maarja, zoals Rosao ook al zegt; als ze er niet wakker van worden en niet huilen...?
Haha Eva ligt ook net zo, vaak ook zoals Sharon met hoofd tegen het ledikant (het verschilt of het hoofd/voeteneind is of zijkant ) met haar arm buitenboord. In het campingbedje slaapt Eva vaak overdwars, dat past net, dan zie je haar billen en hoofd aan de zijkant uitsteken als 2 bolletjes . Ik doe er niets aan, ze kan inmiddels heel goed zelf weer goed gaan liggen en anders hoor ik het wel.
Nouja... zolang ze er dan geen last van hebben en gewoon hun slaap krijgen, is er niets aan de hand.... Kinderen kunnen inderdaad de gekste poses hebben in bed Maar ons kereltje wordt dus wel wakker en gaat huilen, dan wordt het helaas een ander verhaal. Ook hier weet ik niet of de kussentip zal gaan werken... Ik houd wel even in gedachten
En wie trof ik vanochtend recht in zijn bedje aan? Misschien een oplossing gevonden... Ik probeer het lakentje en dekentje natuurlijk al zo strak mogelijk in te stoppen, maar hij schopte het zelf weer veel losser waardoor hij meer vrijheid kreeg. Na de laatste voeding van vannacht heb ik hem weer strak in gestopt, maar dit keer een handdoek tussen bedje en matras ingetopt aan beide kanten. Hierdoor zijn het lakentje en dekentje wel lekker strak op het bedje blijven liggen.... Waarschijnlijk kon ons ventje daardoor niet makkelijk verschuiven en is ook een stuk rustiger gebleven... Sterker nog hij was nog niet eens wakker vanochtend toen ik bij hem kwam