hoe baby van half jaar uitdaging bieden?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by shenoby, Sep 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

Mijn dochter is een zeer actieve baby.
    papa is ook erg druk van zichzelf.
    Mijn dochter tijgerd al flink de kamer door en is flink op ontdekking.
    maar.. ze is ook vreselijk gefrusteerd. ze wil meer dan dat ze kan.
    Hoe daag ik mijn kindje zo veel mogelijk uit? en bied ik haar wat ze nodig heeft? ze is namelijk erg leergierig en ontdekkend.
    Het cb beaamde dit maar gaf geen tips.
    ze heeft al allerhande activity speelgoed maar merk toch aan haar dat ze meer uitdaging zoekt.
    Het lukt niet om met haar een boekje te gaan lezen ofzo.
    want ze blijft niet rustig zitten.
    Ook ligt ze eingelijk de hele dag alleen maar op haar buik.
    ze kan wel terug draaien.
    tot voor kort was de fischer price schommelstoel een oplossing.
    kon ze lekker kijken en heen en weer wiegen daar werd ze wel rustig van.
    iemand ideeen?
    mijn ideeen beginnen uitgeput te raken :)

2. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,082
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Zwemmen,
    Liedjes zingen en samen dansen!
    Spelletjes,.... kiekeboe bijvoorbeeld.
    Massage

3. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    kiekeboe is hier ook favoriet. Verder misschien rollen met een bal, wil ze misschien wel achteraan gaan. Hier zijn blokken ook helemaal in, waar ze aan kan frutselen en op kan slaan. Verder: tuimelaar, knisperboekjes en dingen die kunnen rammelen.
    Ik zit er soms ook mee hoor, dat ik niet goed weet waar ik haar meer mee kan stimuleren en mee kan spelen. Hier blijft ze ook amper rustig zitten. Heel soms wil het wel eens lukken om samen Sesamstraat te kijken; dan zit ze rustig op schoot met een doekje waar van die labels aan zitten.

4. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Ik herken je verhaal, ook hier een actieve baby. Gelukkig gaat deze periode over en gaan ze zich snel zelf vermaken. Maar ja, nu wil je ook wat kunnen bieden.
    Kiekeboe was favoriet, maar ook een speelkleed van Ikea was perfect! Verder ging ik vaak wandelen, om zich heen kijken vond hij prachtig.

5. shenoby

shenoby Niet meer actief

kiekeboe spelen vind ze niks.
    kijkt ze me echt aan of ik gek ben ofzo. haha.
    ik ga wel eens zwemmen,maar heb daarna zelf altijd pijn en lig plat. en ja dat kun je ook niet elke dag doen.
    dansen doe ik wel.
    vind ze ook wel leuk.
    zingen absoluut niet.(even een leuk verhaaltje tussendoor)
    nikki zat vrolijk op schoot bij me we hadden visite en lisa zet op tv het volkslied in bij voetballen ofzo.
    Wij allemaal.. goh wat mooi. zit nikki met een pruillipje op schoot en begint keihard te huilen!
    ik zelf kan ook redelijk zingen en als ik dat doe gaat ze ook huilen.. tenzij ik bewust heeeeel vals zing.

@ libelle bedoel je baby massage?
    ze is namelijk echt niet rustig.
    vanavond sliep ze al en moest ze haar pyama nog aan.
    terwijl ze sliep lag ze nog moeilijk te doen bij het aantrekken van haar broek.

blokken zijn ook wel een succes.
    of nou ja eingelijk die vormpjes uit zo'n huisje.
    kan nog wel eens blokken gaan halen.

heb net een aap van fisher price gehaald.
    met muziek een rammelaar en knisper iets.
    die is momenteel helemaal geweldig.

het gewoon kunnen tijgeren door de kamer helpt ook wel een beetje.
    ze mag graag op ontdekkingsreis zijn.

6. verse mamma

verse mamma Actief lid

Aug 27, 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    weet niet hoe het er bij jullie buiten uitziet, of ze veel te kijken heeft. Ons kindje vindt naar buiten kijken geweldig. Maar zij is nog geen half jaar. Vaak staat ze zelfs buiten in de kinderwagen. Zolang het niet regent of al te hard waait natuurlijk.
    Bij ons kind herken ook wel dat meer willen dan ze kan. Aan de andere kant geeft proberen om het wel te kunnen ook juist weer wat te doen. Jullie kind oefent met kruipen, staan en lopen op den duur. Die van ons is net bezig met in zittende positie te komen zelf. Dat wil ze heel graag kunnen want dan ziet ze meer.
    Hebben jullie mogelijkheid om een deel van de kamer af te bakenen, waar ze kan kruipen zonder dat je er steeds bij moet zijn?
    Ze krijgen inderdaad steeds meer mogelijkheden om zichzelf te vermaken. Geduld dus nog even

7. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    F ging rond die leeftijd in de loopstoel (ik weet mag niet al te lang) Daarmee kon hij zelf de kamer door rijden en op ontdekkingstocht.
    Ook legde ik speelgoed iets te ver weg zodat hij zelf moest kruipen om er bij te komen. Klinkt misschien gemeen maar hij kon toch niet stil zitten dus hij was er zo.

Verder kun je volgens mij niet zo veel meer doen. Ik herken het wel hoor. F was en is ook altijd heel beweegelijk geweest. Op de leeftijd van jou kindje willen ze meer dan zze kunnen en daar raken ze gefrustreerd van (en moeders soms ook)

8. Barbapapa

Barbapapa Lid

Jun 11, 2008
    63
    0
    0
    Op die leeftijd kon ons zoontje al een tijdje in de wipstoel zitten, geloof ik. We gaven hem dan vaak wat speeltjes in handen, dat vond hij leuk: een nijntje-sleutelring, een pollepel, knisperboekjes, etc. Zittend kon hij dat beter dan als hij op zijn rug lag, dus vond hij dat leuker. Je moest dan wel om de paar minuten het speeltje weer in handen geven of een nieuwe, als hij het had laten vallen. Maar was wel goed voor zijn fijne motoriek.

Verder vond hij het ook wel leuk om op bed te spelen, dan kon hij een beetje maaien met zijn armen en beentjes.

Soms ook even een optilspelletje of zo (de berg beklimmen, vliegen) etc.

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

spiegels plakken tegen de muur en lekker naar zichzelf laten kijken/ meppen ect.

Doosje van avent met rijst of macaroni vullen, leuk om te rammelen.

met ballen rollen die ze kan volgen.

heb je ook een activity center?

Zag laatst bij iemand die een opblaasbal had opgehangen aan een touw aan de deurkruk en dan kind in het wippertje die tegen de bal kan meppen.

rechtop laten zitten in de voedinskussen in de bank zodat ze anders kan spelen.

(hier ligt ze ook het grootste gedeelte van de tijd op de buik, is lastig spelen he. Ik kan niet wachten tot ze gaat zitten)

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik vond dat ook een lastige leeftijd hoor, in de zin dat ze nog zo weinig kunnen en al wel heel veel willen. Dat had Lena ook en speelgoed heeft 'r nooit heel erg geboeid.

Wat ze wel leuk vond:
    - spelen met de kraan (zette haar in de gootsteen, kraan laten lopen in het bakje ernaast)
    - op het aanrecht zitten als ik ging koken
    - rondgereden worden op een eetkamerstoel
    - in badje
    - wandelen (mensen kijken in de stad, hihi)
    - in 'r kamertje zooi uit de laden trekken waar ze net bij kon
    - was opvouwen bij ons op bed (alles weer scheef trekken dus, maar wel gezellig)

Share This Page