babygebaren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetlakecity, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

tijd geleden was hier ook een topic van.
    Nu waren er meerdere die dit aan het doen waren.
    Hoe gaat het eigenlijk?
    Ik ben met 3 mnd begonnen en ze is nu 8 mnd maar geen gebaar terug. Ik denk wel dat ze wat gebrijpt.

Wie heeft trouwens de dvd babygebaren en wil hiervan een kopie maken?

2. Wiete

Wiete Lid

2 dec 2007
    20
    0
    0
    Heiloo
    Ik had gelezen dat het vanaf een maand of 9 reëel is om een reactie te verwachten. Ik wilde ook met babygebaren gaan communiceren, maar het is er eigenlijk niet echt van gekomen. Ik wil weer een poging gaan doen als mijn zoon het zwaaien gaat nadoen. Op dit moment is hij 14 maanden (was wel 3 maanden te vroeg), maar ik krijg alleen een lach terug als ik naar hem zwaai ;).

Ik hoop dat je gauw antwoord krijgt op je gebaren!

Groeten,
    Wieteke

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Op zwaaien en klappen na bleven de gebaren weg. Ik heb wel het boekje thuis. Nu pas krijg ik het idee dat Ilana ermee gaat beginnen. Ze deed gisteren een keer (per ongeluk of echt???) het gebaar voor poes toen een van onze poezen langs kwam.
    Verder maakt ze alles wel duidelijk met wijzen tot nu toe.

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben er nu een maand of twee mee bezig, en mijn zoontje heeft zijn eerste gebaar een paar weken geleden gemaakt: het gebaar voor eten. Ik wist niet wat ik zag, geweldig! Normaal geef ik hem 's ochtends eerst zijn fles, en daarna gaat hij in bad. Maar een paar weken geleden wilde ik hem eerst in bad doen. Toen ik hem begon uit te kleden begon hij te piepen, en legde hij zijn vingers tegen mijn mond. Met andere woorden: ik wil eten! Dus ik een fles halen, en ja hoor...meneertje had honger. Hij maakte het gebaar dus niet bij zichzelf maar bij mij, maar ik snapte hem evengoed wel :)

Verder kan hij ook zwaaien, maar dat doen veel kindjes natuurlijk al snel, dus die telt eigenlijk niet mee.

De andere gebaren die ik maak, kan hij zelf nog niet, maar ik kan wel zien dat hij snapt wat ik ermee bedoel. Als ik bijvoorbeeld het gebaar voor 'in bad gaan' maak, wordt hij meteen enthousiast. Ik gebruik de volgende gebaren:

eten
    drinken
    in bad gaan
    slapen
    op/klaar
    eendje
    bal

Deel Deze Pagina