Hoi! Ik heb een meisjestweeling van 12 weken. Sinds ze zijn geboren is het al rommelen met de voeding, heel veel huilen, krampen, kreunen, spugen, moeite met poepen e.d. Nu zijn ze met 9 weken opgenomen geweest in het zkh en hebben naar alle waarschijnlijkheid koemelkallergie en reflux. We zijn sindsdien overgestapt op nutramigen als voeding en 10 mg losec per dag voor de reflux. Ze liggen ook wat hoger met hun bedje en we lopen bij de osteopaat voor voorkeurshouding e.d. Nu gaat het redelijk, maar nog niet super. Ze spugen nog wel regelmatig, maar dikken de voeding iets in met JBPM, alleen krijgen ze daar krampen van. Dus we doen nu 1,5 schepje op een volle fles. Gelukkig is het huilen, krijsen en gillen iets minder en slapen ze snachts lekker door. Maar, overdag hebben ze met regelmaat tussen de voedingen door, als ze slapen, huilbuien, echt krijsen. Je ziet ook dat er maagzuur naar boven komt, geen voeding, want het is echt doorzichtig. De kinderarts zegt alleen meer nutriton in de voeding te doen en kan eigenlijk niks anders meer aangeven. Wie weet wat wij nog meer kunnen doen? Een tweeling hebben is al een dagtaak en met die kma en reflux al helemaal. Wie heeft tips / oplossingen? Groetjes Irma
jeetje, wat een vervelend pakket. T lijkt me idd al druk genoeg voor je. ik zal toch nogmaals overleggen met de KA. Vaak geven ze ook iets wat de maag snel doet legen. Of andere medicatie tegen t maagzuur, je hoort weleens dat n bepaald medicijn niet aanslaat en een ander juist wel. je kan wel proberen langzaamaan meer jhbpm te geven, mijn zoontje heeft hier de eerste 2 weken moeilijk op gepoept maar nu gaat t eigenijk harstikke goed....misschien is het wennen...die darmpjes moeten zomaar 2 a 3 weken wennen... laat t hier niet bij zitten, probeer wat uit en overleg met KA.
Meer JBPM...of nutriton...heb ik als enige tip...maar als ze daar dus krampjes van krijgen is ook niet de bedoeling natuurlijk. Finn heeft verborgen reflux en KMA...hij krijgt op 210+7 6 schepjes nutriton...het waren er vorige week nog 7...maar hij heeft wat dunne ontlasting dus we proberen af te bouwen. Ik merk dat hij nu meer de hik heeft en af en toe weer wat terug geeft...maar niet zo erg dat hij weer huilt en dat zn slokdarm geirriteerd raakt. Hij heeft vanaf 1,5 maand ofzo zantac tegen het zuurbranden, 2 keer per dag 1,8 ml...via een spuitje. Moeilijk hoor...ik vind het met 1 kindje soms al zwaar! (al mag ik nu niet klagen...want met de Friso Allergy Care en de zantac gaat het eigenlijk wel goed!) Heel vaak hoor je dat je echt een strak ritme/schema aan moet houden...ik weet niet of je dat doet/probeert, maar hier werkte dat dus averechts! Doordat ik hem steeds perse wakker moest maken werd hij heeeeeeeeeel boos en hysterisch...met als gevolg dat hij niet ging slapen...daardoor nog bozer werd en heeeeeeeel snel ging drinken...en ja...dan ga je spugen e.d. Ik laat het hem dus allemaal lekker zelf bepalen...(tot op zekere hoogte natuurlijk!) Hij heeft zelf wel een goed schema ondertussen..maar als hij om 9 uur nog niet wakker is (meestal rond die tijd) laat ik hem lekker liggen... Dit heet hier ook heel goed geholpen...Finn dus gewoon zelf aan laten geven wanneer hij er aan toe is te drinken en naar bed te gaan enzo... Maar nou weet ik dus ook niet of dat met een tweeling wel te doen is... Jeetje meid...ik hoop echt dat het snel beter gaat en dat de 3 maanden die ze meestal aangeven wanneer reflux minder wordt bij jullie ook echt gaat lukken!
Pfff, heftig hoor! Onze zoon Wout heeft ook een kma, het duurde ook nadat hij overging op de pepti even voordat hij de rust vond (2 weken) De eerste tijd na de overgang was het echt nog een drama, gelukkig na 2 weken kreeg in een totaal ander kind. Nu zijn we 9 maanden verder, hij heeft zich prima ontwikkeld, maar vreselijk veel last van allerlei allergieen. Ik hoop dat het bij jou ook gaat om een aanloop periode en dat je snel de rust vindt met je meiden! Ik kan je helaas geen goede tips geven, het enige is dat het echt belangrijk is dat je zorgt dat je er niet alleen voor staat. Wout ging in zijn huilperiode regelmatig naar mijn ouders zodat ik even de rust kon pakken met mijn oudste dochter. Dat gaf me dan echt weer energie! Succes, Mayke
Wat mayke zegt had ik trouwens ook hoor! Het duurde wel even voordat hij helemaal gewend was! Hij heeft door de overgang naar AC ook erge krampjes gehad en veel scheetjes enzo! @Mayke...hebben jullie een provocatieproef gedaan? Ik moet morgen naar de KA en ben bang dat we er nu toch aan moeten gaan geloven... Heeft je zoontje nu nog steeds KMA? Ik ben trouwens ook bang dat Finn adere allergieën heeft...hij heeft namelijk nog steeds last van snot en slijm in zn keeltje...een beetje rochelend geluid vaak... maar we zullen zien morgen!
Ik denk dat Marin KMA heeft , verborgen reflux heeft ze ook. En ik zit met hetzelfde als jou! Ze kan niet tegen Nutriton! Heb ook al rijstebloem , gelilact geprobeerd, maar het blijft een drama! Ga maar weer om een verwijsbrief vragen naar de KA..... Ik kan je dus geen tips geven! Maar als de kleintjes niet tegen de JBPM kunnen dan zou ik daar zeker geen meer van geven! Dacht laatste weer even proberen, want heb het toen eens geprobeerd toen ze er net was... Maar ook dit keer weer een regelrecht drama! kan mij voorstellen dat je er moe van word! Word ik al met 1 kun je nagaan wat jij hebt met 2!!! Als ik jou was zou ik toch om een andere medicatie vragen om te proberen....Losec heb je nog... Marin kon er niet tegen, zo ook niet tegen motilium..
Hoi! Denk dat ik idd de kinderarts morgen maar weer ga bellen. En het maar over zantac of motilium hebben. Misschien is dat een optie?? En ik merk idd wel dat ze moeten wennen aan die JBPM, dus misschien steeds een heel klein beetje meer proberen. Het is gewoon zo zielig voor die meiden, je ziet gewoon dat ze last hebben van dat maagzuur. En tsja, als het maagzuur is wat naar boven komt, helpt die jbpm dan wel? Nou zal het de kinderarts maar vragen. Oja, wat betreft rust en regelmaat, daar doen we wel aan hoor. En werkt hier het best. Ik geef de meiden ook om en om de fles, zodat ik echt even aandacht aan ze apart kan schenken. Vaak zijn ze na 3 kwartier / 1 uur alweer moe en leg ik ze in bed, ze slapen dan snel in.. maar worden helaas tussendoor vaak schreeuwend wakker. Soms laat ik ze ook maar huilen, omdat ik er zelf niet meer tegen kan, maar weet dat ze pijn hebben......... Ben trouwens met m'n man van het weekend even weg geweest, was erg nodig. Lekker, maar toen we zondagmiddag thuis kwamen, weer gelijk gekrijs. Wordt daar gelijk helemaal gestressd van. Vind het ook zo vervelend voor mijn oudste dochtertje (2 jaar), gelukkig is het een schatje en doet ze het goed met haar zusjes, maar heb ook niet het idee dat ik haar genoeg aandacht kan geven. Vind het zo moeilijk mijn aandacht te verdelen en leuk te doen tegen mijn oudste, terwijl er boven 2 liggen te krijsen!! Beetje shit dus allemaal. Ben eigenlijk blij dat ik over 3 weken weer aan het werk mag; maarja de reden daarvoor is eigenlijk niet zo positief....
Waarom krijg je alleen maar losec. Probeer te vragen of je motulium kan krijgen. Hier werkt het super. Mijn zoontje krijgt nu 3 keer pd motulium en 1 keer pd losec.
@Irmah...de JBPM is ervoor om te zorgen dat er niets meer omhoog komt...dus ook geen maagzuur...geen idee hoe het precies werkt...maar zodra het dikkere spul in de maag zit blijft het schijnbaar daar! Haha! Lekker dat jullie er even tussenuit geweest zijn meid! En ook af en toe huilen mag! Heb ik met 1 kindje zelf al gedaan! Gewoon naar de KA gaan! ZO verder gaan is niets hoor! Je moet wel van ze kunnen genieten natuurlijk!
Onze dochter heeft ook een kma en verborgen reflux. krijgt pepti ingedikt met nutriton. Ze heeft nexium tegen het maagzuur en lactulose omdat ze verstopt raakte van de nutriton. We hebben nu een heel ander kind. Van 18 uur op een dag ontroostbaar krijsen hebben we nu een tevreden meisje!!!!! Ik hoop dat hier iets aan hebt!!!! groetjes redu