Knobbeltje in nek

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jille, Nov 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Wie heeft dit ook wel eens gevoeld, gehad :(

Vanmiddag was ik mijn manneke zijn snoet en nekje aan het poetsen en pakte ik zijn nekje vast. Aan de rechterkant voelde ik een knobbeltje :$ (ongeveer zo groot als een kleine knikker). Een paar centimeter onder zijn oor zeg maar. Misschien een klier of zo, maar zo voelt het eigenlijk niet, klieren in je nek zitten hoger (meer bij je kaak). Ik ga maandag wel even naar de huisarts, zal wel niks bijzonders zijn....maar toch maalt er weer vanalles door je hoofd he :x

Groeten
    Jille

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb ik hier ook weleens gevoeld, op dezelfde plek.
    Was denk ik toche een klier aangezien het later gewoon weer verdwenen is.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Zeker bij jonge kinderen willen de kliertjes wat gemakkelijker -tijdelijk- wat groter zijn. Bij virusjes / ziek zijn kan dat er gewoon bij horen.
    Als je het niet vertrouwd, naar de huisarts, maar zelf zou ik even één of 2 weken afwachten. Zeker als ik niets aan m'n kindje zou merken. En als je ze juist verkouden is of zo, zou dat ook een reden zijn om af te wachten voor mezelf, omdat het dan daar mee te maken kan hebben.
    Maar ik denk dus wel dat het kliertje is - en zo niet en het zit er nog na 2 weken, dan zou ik denk ik eens naar de huisarts gaan.

Volgens mij heb ik bij m'n dochter ook weleens wat gevoeld, maar dat vergat ik dan weer en na een week schoot het weer te binnen en dan bleek het weg te zijn.

4. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

Jul 19, 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bizar, wou net hetzelfde bericht plaatsen! :D Voelde het vandaag ook bij mn dochtertje, aan beide kanten, maar op verschillende hoogtes..

Ik ga maandag sowieso even de dokter bellen, ik word liever als zeur gezien.. dan at ik achteraf spijt krijg omdat ik niet gebeld heb.

5. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    Kan me voorstellen dat jullie je zorgen maken hoor! Liever een zeur bij de huisarts dan al die spanning en onzekerheid.

Succes ermee!

6. Natasja2

Natasja2 Actief lid

Feb 16, 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Mijn oudste heeft dat ook gehad en mijn jongste nu ook. Daarmee ben ik toen naar de huisarts geweest en het waren de lymfekliertjes. Heel normaal. Maar ik schrok me ook een ongeluk toen!! Die blijven wel een hele tijd voelbaar (nu nog een beetje, nu hij twee jaar is). Maar als je het niet vertrouwd, navragen bij de huisarts of cb.

groetjes, Natasja2

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat is dan op zich ook weer 'positief' - het komt duidelijk vaker voor ;) --> hoewel de stress natuurlijk voor allemaal niet prettig is

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Mijn zoontje heeft dit ook gehad. Ben er ook mee bij de dokter geweest en het waren idd kliertjes.
    Als hij verkouden is komen ze weer opzetten en blijven dan ook een hele tijd zitten.

9. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik heb dit zelf ook en mijn zoontje ook.

10. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    dice heeft een knobbeltje achter z'n oortje/nek
    is een kliertje
    zodra je het kan bewegen of wegdrukken
    moest ik contact opnemen

11. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Ik kan het dus wegdrukken/verschuiven. Gedver...ik ga morgen ff langs de huisarts hoor. Kan me niks schelen of ze me een zeur vinden :p, Het is mijn kind en ik wil weten of het iets bijzonders is of niet! Ga er vanuit dat het niks is, maar wil het zekere voor het onzekere nemen.

Bedankt voor de reacties.

Groeten
    Jille

12. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hie ook een dochtertje die het heeft, heb het in het ziekenhuis dat ze daar in tracktie lag laten navoelen door kinderarts waren de kliertjes
    ik werd er ook ff paniekerig van.

13. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Vandaag bij HA geweest. Was niets bijzonders. Waarschijnlijk een kliertje (ook al zat het laag in de nek). Kliertje kon opgezet zijn vanwege verkoudheidje (al is hij dat niet) of omdat hij eczeem heeft en dat kon ook met elkaar te maken hebben.

Maar goed, ik ben gerust en daar gaat het om toch!

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fijn dat je gerustgesteld bent inderdaad :)

Share This Page