Voor het eerst staan --> bang?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ladydi85, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Dat stoere ventje van me! Hij kan ineens staan :) Ben supertrots op hem, ineens stond hij gisteren in de box. De dagen ervoor zat hij al op z'n knietjes, vrolijk en blij om zich heen te lachen, ook altijd als ik hem uit bedje haalde, zat hij op z'n knietjes. Maar nu kan hij dus staan en dat vindt hij helemaal geweldig. Alleen is hij vervolgens helemaal bang als ik niet in zicht ben. Aangezien hij de hele dag door ging staan (trots als hij op zichzelf is :p) vandaag, kon ik niet continu bij hem zijn. Maar dan begon hij telkens te huilen, hij leek wel bang. Bang dat hij niet meer weet wat hij dan moet doen ofzo? Hij blijft gewoon staan, beweegt niet meer, maar huilt hartverscheurend. Wat deden jullie dan?

Ik vind het ook wel eng als hij op de grond speelt, hij begint zich overal aan op te trekken. Het tafelkleed, de stoelen, laatjes van de kast... Ik kan toch niet de hele dag zeggen dat dat niet mag, schiet niet op met een kereltje van 10 maanden. Hij begint alleen maar lief te lachen :( :D

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hij traint zijn beenspieren zodat ze sterk genoeg zijn om te stappen langs de tafel/ kast/ bank. UIteindelijk lopen.
    Hij moet dus echt iets hebben waar hij zich aan kan optrekken.
    Ik zou als ik jou was je huis kindvriendelijk maken en dat betekend hele lege tafels. Is hier ook zo. (zo gezellie met de feestdagen he)
    Misschien huilt hij omdat hij moe word van het staan. Komt vanzelf weer goed. Lekker weer op zijn billen terug zetten.

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik denk wel dat je hem sowieso de kans moet geven om zich overal aan op te kunnen trekken. Dus dat wordt uitkijken met tafelkleedjes. Hier trouwens geen hele lege tafels, we proberen haar te leren om eraf te blijven en dat begint toch aardig te lukken (maar ja, we zijn er dan ook al bijna 3 maanden mee bezig..).
    In het begin was het hier ook brullen als ze wilde gaan zitten, maar dat nog niet lukte. Maar binnen een week of 2 (en een hoop valpartijen) lukte dit ook. Misschien kun je met hem oefenen hoe hij moet gaan zitten. Alhoewel ze het hier zelf ontdekt heeft hoor!

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik denk dat ie op den duur een beetje moe word en wilt gaan zitten maar weet nog niet hoe, dit kan je goed voordoen met zijn eigen bewegingen bv zijn handjes pakken en terug"kruipen" langs de spijlen omlaag zeg maar.. en kontje ketsen leuk maken (dan beginnen ze niet meteen te huilen als ze eens op die pampers vallen maar vinden ze het leuk) onze zoon deed dit met 6-7 maanden en was in het begin ook heel boos aan het schreeuwen, als ik zag dat ie te moe was legde ik hem op bed, en een combinatie van beetje laten aanmodderen (ontdekken) en laten zien hoe je kan gaan zitten zelf..

5. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Zitten goede tips tussen, het tafelkleed gaat er inderdaad vanaf (heerlijk, een doorzichtige zodat we de mooie tafel nog konden zien, maar dat die niet vies kon worden - ben benieuwd hoe lang hij nog mooi blijft hihi) en verder veel samen oefenen... We gaan ervoor ;)

Deel Deze Pagina