zachtjes doen? niet doen!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zwangerworden, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Ik weet het "Als je gewoon doet en niet speciaal zachtjes krijg je een kindje wat overal goed doorheen slaapt"

Nu kan ik dat overdag prima, stofzuigen, rommelen boven of in de badkamer,(overdag slaapt ze er doorheen) maar s avonds wordt het hier stil en soms wel erg stil.

We zijn dan zo moe en willen zooooo graag samen nog even genieten van de avond dat we ons inhouden. Afgelopen week was de druppel. Ik moest naar toilet (op de gang) en merkte dat ik dacht ik spoel straks wel door als we op bed gaan. Dat was de grens, maar kan nog steeds niet "gewoon" lawaai maken......

iemand anders ook??

PS Vrienden uitnodigen voor een borrel of eten? Ik vind het lastig....

2. mroos

mroos Niet meer actief

Wordt ze ook echt wakker? Of is het echt jou gevoel?

Mijn zoon wordt af en toe wakker als wij ons klaarmaken voor bed maar dan blijft het bij een geluidje. Als ik in de nacht rond 4/5/6 uur moet plassen dan trek ik ook niet door, omdat ik net zo blij ben dat hij sinds een paar weken weer een stuk beter slaapt, dat heb ik er dan wel voor over;).

Mensen uitnodigen zou ik wel doen hoor, gaat het echt niet dan weet je dat voortaan. Ik merk wel dat mensen zonder kinderen of met oudere kinderen snel al héél luiddruchtig doen in de gang, die vraag ik dus ook altijd om zachtjes te doen(dan maar zeikerig..).

3. Uhm, nee ik doe gewoon altijd net zoals anders.. Oke ze is wel slechthorend ;) ! Maar juist daarom wel gevoelig voor bepaalde geluiden.

Maar toen we het nog niet wisten, deed ik ook gewoon alles. Douchen als de badkamer deur en haar deur op een kiertje staan, stofzuigen, praten in de kamer, bellen etc etc.

Nee ik hou me niet in.. En ze heeft er nooit last van!

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Pffff ik ken het. Vooral als ze eindelijk slapen en je zelf naar bed gaat. Dan ben ik net een muisje. Stom eigenlijk maar het sluipt erin,vooral omdat we slechte slapers hebben..

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik snap jou helemaal!!
    Overdag heb ik er ook geen last van.
    Savonds gaan wij boven niet meer naar het toilet, douchen zodra hij op bed leg en nog niet slaapt.
    En als er een keer visite komt is het gelijk bij binnenkomst: stt hij slaapt!!

Wat wel heel raar is.. Als er een verjaardag is en hij slaapt al, dan slaapt hij door de herrie heen...
    Dus hij kan het wel..

Je moet er zelf niet te bekrompen mee omgaan.
    En bij de 2e ( als we die mogen krijgen) ga ik dat ook zeker te weten anders aanpakken.

6. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier doen we ook best zachtjes hoor. Maar juist andersom: overdag wordt hij sneller wakker dan 's nachts. Wij hebben best een gehorig/oud huis en onze badkamer is naast zijn slaapkamertje. Het is wel zo dan we alles doen wat we moeten doen in de badkamer, douchen etc. Maar ik merk wel dat ik overdag zorg dat ik nauwelijks boven kom als hij slaapt. Als hij 's nachts eens een keer wakker wordt, slaapt hij zo weer in. Maar overdag wakker, is wakker...

Begin ook zo genoeg te krijgen van die moeders die beweren dat ze op de slaapkamer van hun kindje kunnen stofzuigen als het slaapt. "Oh, dat heb ik altijd gewoon gedaan hoor, daar worden ze makkelijk van!" Nou, toen Jesper nog een baby was, konden we dat de eerste paar weken misschien doen, maar nu echt niet meer. Mijn antwoord is dan ook standaard: "Als ik lig te pitten, moet je me ook niet op m'n slaapkamer gaan staan stofzuigen, want daar word ik ook wakker van!" Grrrr....

Denk dat het wel belangrijk is dat je niet op je tenen moet gaan lopen. Dus wel gewoon bezoek enzo uitnodigen. Wel vragen wij altijd aan de mensen of ze bij binnenkomst en bij het weggaan in de hal even heel zachtjes willen doen. Maar als de haldeur dichtzit en we zijn gewoon in de kamer, kunnen we wel normaal met elkaar praten en lachen.

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Bij ons is het juist precies andersom! Overdag ben ik zo stil als een muisje (oke, dat is ietwat overdreven, maar toch...), terwijl het 's avonds hier niet zoveel uitmaakt. Al hebben de buren een feestje, Lucas slaapt er wel doorheen. Ook met het vuurwerk met oud&nieuw was het geen probleem.

Stofzuigen, wasmachine aan, droger aan, etc. overdag kan hier niet zonder dat Lucas wakker wordt!

Hopen dat de tweede straks wat makkelijker wordt overdag, anders wordt het wel een heel gepuzzel!

8. tulip

tulip Niet meer actief

s avonds helemaal geen probleem mee, ook boven niet. Mn vriend zit gewoon met de deur open te x-boxen. Overdag slaapt ze wat lichter, maar dan doe ik alleen boven zachtjes als ik er moet zijn. Beneden gewoon als anders.
    Bij mn schoonzus moet je ook altijd fluisteren binnen, ik krijg er de kriebels van, dan heb je toch geen leven. Mijn dochter sliep heel lang 2 keer 3 uur. Dat zou wat geweest zijn dan....

9. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Mijn reactie hierboven over het stofzuigen is niet tegen jou bedoeld hoor :). Als hij ligt te slapen, kan ik ook gewoon beneden en zelfs de trap stofzuigen. Maar verder dan dat niet meer...

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik doe overdag beneden alles behalve stofzuigen, en spoel dan inderdaad ook niet door hihi... maar wij hadden dan ook een slechte overdagslaper... is nu redelijk bijgetrokken, maar stofzuig als hij in de box ligt en spoel door als ik hem van boven ga halen!
    Ik ga ook niet boven 'iets' doen als hij ligt te slapen....

en 's avonds/'s nachts spoel ik dus ook niet door idd, voor de res praten we wel ,en kijken ook wel tv boven... maar op heeeel zacht geluid :)

11. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit "probleempje" hahah Super!!

Ik zal gelijk een eetafspraak maken en heb net de wc al een keer doorgespoeld (ze slaapt nog)hihi

Ga nu naar bed. Wat hier overigens bijna dagelijks betekend dat ze wakker wordt. Net als je gaat liggen, je hoofd je kussen raakt en je denkt aaaahhhhhh heerlijk slapen. Dan, Dan komt er ineens geluid uit haar kamertje eerst hoop je nog "ze slaapt wel weer verder, maar na een minuut of drie gaat het brabbelen over in huilen en dan in krijsen.

oja en soms heeeel stiekem heb ik als ze niet wakker wordt ook nog wel eens dat ik haar mis:) dr armpjes om me heen, kleffe wangetjes en warme lijfje tegen me aan.....,

truste

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wat betreft visite e.d. vind ik beneden geen probleem, en beneden doorspoelen als hij boven ligt ook niet :)

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier alleen s nachts/s ochtends dat ik het toilet niet doortrek omdat als mijn dochter dan wakker wordt ik uren bezig ben met haar weer in slaap krijgen.
    S avonds maak ik wel geluid, al vraag ik wel of vrienden niet aan willen bellen maar even willen bellen op mijn mobiel.

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Herkenbaar hoor! Maar ik doe het toch maar. Soms wordt ze er wakker van, soms niet. Ik heb het vooral 's ochtends heel erg. Als ze van ons wakker wordt, dan is ze echt chaggie, terwijl ze ook van zichzelf wakker kan worden en dan is ze gewoon een stuk uitgeruster! Dus dat betekend muisstil douchen, douchedeur goed dichthouden en zo kort mogelijk douchen zodat de afzuiging niet aan gaat (die werkt op luchtvochtigheid). Geen licht aan op de gang.

Maar goed, het helpt verder niet echt. Soms slaapt ze dan wel door, soms wordt ze toch ergens wakker van. Oftewel, kan beter gewoon alles doen zoals normaal ;)

15. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik doe helemaal niet zachtjes eigenlijk, dochter slaapt echt overal doorheen. Zelfs als we visite hebben (en die zijn vrij luidruchtig) en ik leg haar halverwege de avond op bed, gaat ze lief slapen. Wij wonen in een appartement dus ze hoort het zeker wel. Denk dat ze er aan gewend is. Als we naar bed gaan wordt ze af en toe ook wakker door het doortrekken van de wc, maar dan gaat ze ook weer zelf slapen. Gelukkig maar, moet er niet aan denken om op mn tenen door mn eigen huis te moeten :)

Deel Deze Pagina