veel slapen

Discussion in 'Prematuur' started by proudmommy, Feb 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. proudmommy

Feb 27, 2007
    16
    0
    0
    hoi, ons zoontje is 8 weken tevroeg geboren, ik was op 14 fab uitgerekend maar hij kwam 23 dec al.

hij is nu 9 weken oud, (omgerekend 1,5 week)

hij slaapt heel veel, na zn vieding is hij misschien 20 min wakker en dan begint hij te gapen en slaapt hij weer tot zn volgende voeding.
    zo gaat het elke dag door. hij groeit ook gigantische

is het normaal dat hij nu nog zoveel slaapt?

2. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Jahoor, mijn dochtertje heeft ook heel erg veel geslapen. En groeide ook erg hard. Dat heeft ze erg lang gedaan. En geien de gecorrigeerde leeftijd is het ook niet raar dat je kindje nog zoveel slaapt.

Ze heeft trouwens ook tot ruim anderhalf nog overdag 2x 2 1/2 uur geslapen.

3. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Bij ons ging dat ook zo, eten even knuffelen en toen vielen ze alweer in slaap.

4. mam1985

mam1985 Actief lid

Apr 6, 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde hoor! na de fles even wakker ( echt max 20 min) en dan weer slapen. Nu pas wat meer wakker..
    Ook hier een groeispurt. Dochter is nu bijna 5 maanden en hoef qua lengte en gewicht al niet meer te corrigeren ( zit nu op gemiddelde) nu was ze wel groot geschat voor uitgerekende datum en had ze der gewicht ook erg mee.

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hier ongeveer een half uur wakker, en dan weer slapen.
    al helemaal toen hij 9 weken was, hij sliep eigenlijk voortdurend.

6. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hier ook, hij sliep echt heel veel. En toen ineens kwamen er dagen dat hij meer wakker was.. maar soms heeft hij nog wel dagen dat hij veel slaapt.

7. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Hier ook hoor, en mijn dochter die met precies 40 weken geboren is sliep net zoveel als mijn zoontje!

8. mama1977

mama1977 Actief lid

Jun 23, 2009
    356
    0
    0
    limburg
    hier ook zo'n slaapkop. in het ziekenhuis stond regelmatig "slapend gedronken" op z'n status. tot op heden een goede slaper, slaapt 's middags nog steeds tussen 2 en 5 en daar is mama heeeeel blij mee :D

9. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    hoi dit is zeker normaal. Mijn zoontje was ruim 3 weken te vroeg, maar nu hij 4 maanden is slaapt hij nog steeds zo veel. Hoewel hij nu wel anderhalf uur wakker blijft (incl. fles). In het begin was hij na de fles maximaal een kwartier wakker en viel dan in slaap of soms zelfs tijden de fles al.

10. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,695
    0
    0
    Heel herkenbaar mijn zoontje slaapt ook zoveel. nu is hij wel wat meer wakker maar toch slaapt hij nog heel veel. Hij groeit als kool dus hij heeft het gewoon nodig.

11. leonie053

leonie053 Lid

Jun 22, 2010
    30
    0
    0
    Verzorgende - IG
    Overijssel
    Hallo,

Mijn dochtertje is precies 7 weken te vroeg geboren. Vandaag was ik anders uitgeteld, ze slaapt ook erg veel.. De eerste week in huis moesten we haar steeds wakker maken voor de voedingen, nu meld ze zich steeds netjes om de 4 uur en dan idd even wakker en dan weer lekker slapen :D

Share This Page