Mijn zoontje slaapt erg veel. En dan bedoel ik ook: VEEL! Hij is 4,5 maand en is tussen de voedingen door maximaal 1 tot 1,5 uur wakker. Hij krijgt maar 4 voedingen en na de eerste en laatste is hij vaak echt maximaal 1 uur wakker. Zo komt hij misschien aan maximaal 5 uur wakker zijn op een dag. Verder is hij tussendoor wel eens wakker, maar slaapt vrij snel weer in. Ik heb wel eens eerder een vraag gezien van iemand over te veel slapen. Toen dacht ik gelijk: dat kan echt niet. Maar mijn zoontje slaapt zoveel dat ik me toch wel eens af vraag of dat wel normaal is?
Dat heeft mijn jongste ook heel lang gedaan hoor! Ik denk tot een maand of 6. Ze doet nu (met ruim 10 maanden) soms nog 3 slaapjes van 1,5u op een dag terwijl mijn oudste rond die leeftijd vaak nog maar 1 slaapje deed. Als ze tussendoor (als ze wakker zijn) maar goed wakker en alert zijn is dat prima. Sommige kindjes slapen eenmaal meer dan de anderen.
Ja tussendoor is hij wel alert en kan heel erg spelen en kletsen. Als hij moe wordt, dan gaat hij staren, mopperen, duim zuigen, rustig worden en me niet meer aankijken. Dus je herkent het wel.
Mijn zoontje slaap ook veel hoor (nu gelukkig wel) 06:00 fles 06:30 tot 08:30 slapen 10:00 fles 11:00 tot 14:00 slapen 14:00 wakker + Fles 15:15 tot 17:30 slapen 18:00 fles 19:00 - 06:00 slapen
Mijn zoontje had ook zo'n fase, toen hij 3.5 maanden was volgens mij. Toen zat ik op een gegeven moment te denken van "huh, slaapt hij nou alweer?!". Blijkbaar heeft ie dat gewoon nodig Gewoon genieten van de rust en zolang hij lekker alert is tussen zijn slaapjes door, lekker eet en heerlijk brabbelt en zo, is er niets aan het handje
hier is het een tijd minder geweest met slapen maar inmiddels, slaapt ze 's morgens 2 uur en 's middags soms 3 uur en dan om half zeven kan ik haar weer op bed leggen omdat ze helemaal op is.. Toen ze 4,5 maand was, was ze rond de voeding ongeveer 1,5 tot 2 uur wakker
Dankjewel. Het is geen fase hier, want dit doet hij al sinds hij een maand of 2,5 is. Ik vind het ook niet erg (soms een beetje saai) maar ik vraag me wel af of het normaal is. Maar zo te horen komt het wel meer voor! Hij is tussendoor zeker alert. Hij kletst en speelt, maar is gewoon snel weer moe.
5 uur wakker voor een kindje van 4-5 maand is wel goed hoor! en slapen is groeien! dus straks een lange slungel! Leeftijd: Wakkere tijd per keer: 0-2 weken 30-45 minuten 2-6 weken 45-60 minuten 7-12 weken 60-75 minuten 3-5maanden 1,5 uur nou dat komt wel overheen toch? 1,5 uur is ook een gemiddelde! dus soms korter en soms langer! liefs
Hier ook een hele goede slaper (en helaas een minder goede slaper ;0 ) Devin is op zijn hoogst anderhalf uur a 2 uur wakker bij opa en oma. Hier ligt ie er meestal al na een uurtje weer in. Ik herken de signalen van hem. Fles duurt een kwartier en dan is ie nog maar 3 kwartier wakker.
Fijn om te horen dat jullie ook van die slaapkopjes hebben! @Keina: Ooh dat komt van inbakeren.nl of niet? Had ik wel eens gezien, maar ik had in gedachten dat dat tot 3 maanden ging. Dankje!
Mijn meisje slaapt ook zo veel hoor! Ik herken wat je zegt: soms wel saai Laatst vroeg ik me af: hoe gaat ze ooit leren kruipen en zo als ze zo veel slaapt, hi hi hi Haar ritme is als volgt: wakker rond 7 uur aansluitend drinken van 8.00 tot 9.30 slapen 10.30 drinken 11.30 slapen tot 13.00 13.30 drinken 14.30 slapen tot 17.00 uur (ga ik meestal wandelen en dan slaapt ze in de wandelwagen) 17.30 drinken 18.00 - 19.30 slapen, nog een keer drinken 20.00 tot 7.00 slapen en dan weer van voor af aan ze is 5 maandjes oud en als ze wakker is, is ze super vrolijk en alert. Alles moet onderzocht, aangeraakt en in haar mondje gestopt worden. Maar na max een uur is ze moe. Begint te staren, in oogjes te wrijven etc. Als ik haar dan naar bedje breng is ze ook binnen 5 min in slaap. Tsja... Ik volg haar maar in haar ritme. Liefs!
Herkenbaar! Ik vroeg me ook al af: hoe kan hij zich nou gaan ontwikkelen als hij alleen maar slaapt?? Ik heb nu soms trouwens ook wel eens gemerkt dat hij wel eens tussendoor wakker is, maar heel rustig blijft liggen en daarna weer gaat slapen. En de laatste dagen blijkt hij wel wat meer wakker te zijn tussendoor. Maar eruit halen heeft niet altijd zin, want dan mag hij er binnen een half uur weer in...
same here! Of ze gaat liggen kletsen, doet ze soms zo 10 minuutjes en dan is het weer stil. Als ik dan ga kijken dan ligt ze weer heerlijk te knorren Hier er uit halen heeft ook geen zin, dan begint ze al heel snel weer te gapen en zo. Mijn dagindeling wordt sterk door haar slaapjes bepaald. Ik onderneem dan ook niet heel veel met haar, want als ze een slaapje overslaat dan is ze niet te genieten! Ik stuit hier met name bij mijn schoonfamilie op veel onbegrip. Hoe is dat bij jou?
hier pas vanaf 6 mnd kon hij 2 uur wakker zijn.... daarvoor altijd max 1,5 wakker....en sliep sowieos al vanaf 7/8 weken 12 uur lang! dus ook maar erg weinig ehct wakker
@Fafje: Echt fijn te horen dat meerderen dit hebben! Misschien wat minder handig voor ons, maar dan is het blijkbaar wel gewoon! @Mallory: Ik bepaal ook veel aan de slaapjes van Simon. Ik haal hem er tussentijds bijna nooit uit. Tenzij het niet anders kan. Verder plan ik veel rond zijn voedingen. Rond die tijd ga ik weg. Een voorwaarde is wel altijd: als hij maar bij die ander op een kamertje in zijn reiswieg mag slapen. Anders kom ik niet. Nog niet veel onbegrip gelukkig. Wel zegt mijn moeder wel eens: ooh dan slaapt hij een keertje niet of later. Maar dat werkt echt niet: dan is hij vrij snel niet meer te genieten. Ik zeg dan tegen mijn moeder: als hij wakker is vind ik dat oke, ga je dan met hem wandelen ofzo, en dan kan hij weer verder slapen als hij wil. Dat doet ze als het goed is dan ook. Hij houdt het gewoon niet vol. Maar sinds kort slaapt hij dus ook gewoon in de wandelwagen al wandelend. Voorheen ging hij op die momenten niet slapen, maar dit maakt het wel ietsje makkelijker nu! Gewoon niets van anderen aantrekken hoor! Is jouw kindje, jij kent haar het beste!
jaa ik werk niet, dus dan kon ik hem heel strak in regelmaat naar bed brengen...bij hele vroege slaapsignalen al...wnat hij kon gewoon niet langer wakker zijn... Maar soms ook erg onhandig als je ergens bent...moest het altijd in de wagen met zo'n bepaade manier om hem te laten slapen...haha nu is ie 7,5 mnd...en kan hij 'sochtends na opstaan max 2 uur soms 2,5 wakker zijn....slaapt van 10 tot 12 ofzo...en dan kan ie ineens wel 3/4 uurtjes wakker zijn...doet snel een dutje 3 kwartier rond 16u en dan pas weer naar bed 19u....wel heelmaal bekaf...maar dnek dat dat ook bij zn ontwikkeling hoort, wilt niks misse!
hier ook zo klein slaapkopje. vanaf de eerste dag al. Loys houd het ook niet vol om langer dan 1 a 1,5 uur wakker te zijn. loys haar schema is nu 07:00 wakker en fles 08:00-11:00 slapen 11:00 wakker en fles 12:30- 15:00 slapen 15:00 wakker en fles 16:00-19:00 slapen 19:00 wakker en fles 20:00-07:00 slapen Loys begint altijd ze mopperen in de box als ze moe word en begint op haar vingertjes te sabbelen. als ik haar dan in bed leg is ze gelijk vertrokken. ik vraag me ook wel eens af wanneer ze eens wat langer wakker gaat zijn omdat ik dit totaal niet gewend bent omdat me zoontje een hele slechte slaper was en is. die sliep op deze leeftijd maximaal 2x een half uurtje overdag en was snachts ook regelmatig 2 uur lang wakker.