Morgen moeten we voor het eerst naar het consultatiebureau. Hoelang duurt zoiets ongeveer? Wat gaan ze allemaal doen?
Hebben ze dat niet verteld met de intake/kennismakingsgesprek? je gaat eerst wegen en meten. Daarna naar de arts/verpleegkundige. Die gaat een en ander lichamelijk controleren en heeft een gesprekje hoe het gaat met voeding slapen e.d. en natuurlijk ruimte voor je eigen vragen. de tijd hangt af van hoeveel er te bespreken is. Bij ons was het ong 15 a 20 minuutjes de eerste keer geloof ik.
Bij binnenkomst mag je je kleine uitkleden, alleen luier inhouden. Dan wordt je groepen voor wegen en meten (hoofdje, lengte). Dat wordt in computer ingevoerd. Daarna word je geroepen door de arts. Die vraagt je hoe het gaat, of je zelf nog vragen hebt en bekijkt je kleine. Ook wordt je kleine geplot tegen grafiek van lengte en gewicht. Maak je geen zorgen dat je kleine het misschien op een brullen zet, dat zijn ze daar wel gewend. Meenemen: schone luiers, reserve kleren en evt eigen verschonings matje / kussen. Succes!
Top! Dankjulliewel. Ze heeft het vast wel verteld, maar moet eerlijk toegeven dat door de heftige periode waar we toen inzaten er vrijwel niets is blijven hangen.
Vergeet ook geen omslagdoek / badcape mee te nemen. Soms moet je na het wegen en meten best wel even wachten.
En een fles (als je kunstvoeding geeft). Soms helpt het als een kindje onder de indruk is van het gebeuren daar even aan te leggen/ een flesje te geven. Ook dat zijn ze wel gewend Succes!
Neem ook een omslag of wikkeldoek mee. Soms moet je even wachten op de arts en met een doek blijft ze lekker warm.
Inderdaad je boekje mee. Kleine word gewogen en lengte en hoofdje gemeten. Het bezoek aan de arts duurde bij ons ongeveer 20 minuten. Hoe het gaat met drinken, slapen, verzorging. Of we vragen hadden. Hoe het met mezelf ging. Kleine werd nagekeken. Hoofdje, of het niet afplatte, oogjes, in mondje gekeken. ( mijn zoontje had kleine cystes in zn gehemelte, parels van ..., wilde weten of t kwaad kon) Reflexen. Heupjes. Balletjes ( niet bij jouw meisje natuurlink) Hoe zn huid eruit zag, met name op de billen ( evt luieruitslag)
Oh top dames! Heb net nog snel het boekje en een omslagdoek in de tas gemikt. Ook al een paar vragen opgeschreven. Nogmaals bedankt!
herkenbaar! wist niet wat me overkwam de 1e keer Kleine meid doe ik altijd kleertjes aan die makkelijk uit/aan gaan. Scheelt hoop gejammer. Uitkleden vind ze niet erg, dan ligt ze te lachen, maar als we alle heisa achter de rug hebben én een prik, dan is het krijsen. Wel fijn dat je je kindje dan zo snel mogelijk aan kan kleden en mee naar huis kunt nemen.
Hoe is het gegaan? ik weet het nog goed. De eerste keer was echt spannend vind ik. Mijn hormonen gierde lekker rond. Maar ze waren echt super aardig
Pff de eerste keer hier. We moesten om 15.50u daar zijn, vriend was werken dus ik alleen met de baby. De bedoeling was om 15.30 te vertrekken. Heel mijn tas volgeduwd met alles, echt overdreven 2 extra pakken kledij, handdoekken, 5 pampers enz,... Haha Had Dylan zijn pamper om 15.25u helemaal volgeduwd! Tot aan zijn nek vol dus kon ik hem helemaal verschonen en andere kleren aandoen thuis. Nog niet vaak met hem in de auto geweest dus hem in die maxi cosi krijgen was ook al een hele belevenis pffttttttt Maar ik was nog op tijd daar, om 15.45 haha Hoe is het geweest?