Veel slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PoezieQ, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hoi hoi,

Is het "normaal" als je kindje ineens veel meer slaapt dan voorheen? Mijn meisje slaapt sinds een paar dagen heel veel. Ze wordt wakker voor de voeding en houdt het na het wakker worden maximaal drie kwartier tot een uur uit, en is dan echt weer toe aan haar bed. Als ze wakker is is ze wel helder en lacht ze veel.
    Ik heb het idee dat ik me (waarschijnlijk weer eens) zorgen maak om niets, maar ik heb even bevestiging nodig :oops: . Ik ren nu om het kwartier naar de slaapkamer om te kijken of ze nog wel ademt.

2. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik denk dat het nergens voor nodig is om je zoveel zorgen te maken. Demi slaapt ook heel veel en nu ze wat verkouden is slaapt ze nog meer.

Ze zal het wel nodig hebben denk ik.. Zolang ze goed eet, genoeg plasluiers heeft en niet duf overkomt lijkt mij dat er niet zo heel veel aan de hand is.

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Is perfect normaal hoor dat zo'n kleintjes nog zoveel slapen. Geen zorgen maken.
    Leander is nu 5 maand geweest en slaapt ook nog behoorlijk veel.

4. Roxx100

Roxx100 Lid

5 mei 2007
    62
    0
    0
    Groningen
    Is er iets veranderd in het dagpatroon? andere dingen? drukte van de feestdagen kan ook erg vermoeiend zijn.

Thijn slaapt altijd al heel veel. Hij is nu nog inclusief de fles ongeveer anderhalf a hooguit 2 twee uur wakker.
    Ze krijgen in zo'n korte tijd zo veel indrukken dat ze dat ook weer moeten verwerken.

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn dochter sliep de eerste 3 maanden alleen maar, ze was net wakker voor de voeding en 10 min in de box.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Het gaat hier ook in golven, de ene keer slaapt ze een paar dagen veel en dan is ze weer een paar dagen veel wakker. Zolang ze goed wakker is en niet ziek toont, is er niets aan de hand. En lekker slapen is goed.

7. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden :D . Ik ben ook zo'n typisch overbezorgde mama :oops: . Ik ben nu, in ieder geval wat dat betreft, gerust gesteld.

8. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Maak je geen zorgen hoor. Tot ong. 2,5 maand sliep Tijn haast niet overdag. van de een op de andere dag sliep hij ineens heel veel en dat doet hij nu nog steeds. En overbezorde moeders bestaan niet!

9. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Jørre slaapt nog steeds zo veel.

10. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Daan slaapt soms nog steeds heel veel overdag, vooral als hij met een groeispurt bezig is.

Groetjes, Wendy

11. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    die van mij houdt het nog steeds maar een uur / anderhalf uur uit
    lekker laten slapen...ze nemen wat ze nodig hebben

12. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Daan slaapt soms nog steeds heel veel overdag, vooral als hij met een groeispurt bezig is.

Groetjes, Wendy

13. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    die van mij houdt het nog steeds maar een uur / anderhalf uur uit
    lekker laten slapen...ze nemen wat ze nodig hebben

14. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Ja, het is ook beter zo als andersom.

Groetjes

15. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    door een groeispurt kunnen ze ook meer gaan slapen
    Belle had dat ook dan sliep ze gewoon de hele
    dag zelfs onder de fles

16. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    ik herken de onzekerheid! florian is vanaf de geboorte een erg drukke baby, veel moeite met slapen. vanaf begin deze week is het echter totaal omgedraaid, hij wil alleen maar slapen!

begint al te huilen als hij de fles op heeft en is vaak pas stil als hij in bed ligt........maak ik me daar weer zorgen over........slaapt hij niet teveel? pffff, wat een onzekerheid heb je als kersverse moeder........

veel slapen, in combinatie met 4 poepluiers per dag en een constante temp van 37.4/37.5 is nog steeds geen reden tot bezorgdheid toch?

17. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Nee, waarschijnlijk geen reden tot bezorgdheid. Heeft 'ie goeie plasluiers, drinkt 'ie goed en is hij goed helder (dus niet slap en suf) als hij wel wakker is? Dan zal hij nu waarschijnlijk aan het bijslapen zijn van al dat druk doen ;) .

Toch wel grappig hoe goed je kunt relativeren als het je eigen kind niet is hè! :)

18. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu ook ruim 3 maanden, en ook hij slaapt sinds een paar dagen enorm veel. Voor die tijd was hij veel wakker, maar nu is het na max 1.5 uur weer gebeurd. Weet niet wat me overkomt.
    Ik denk dat dit wel door groeispurt kan komen, hij wil ook wat meer voeding. Maar nu is ie alleen snachts ook weer wakker. Kan dat erbij horen?

Liefs Chris

Deel Deze Pagina