Te snel groeien

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda84, 30 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik kom net terug van het CB en mijn dochtertje groeit wel erg snel. Nu is ze nog niet te zwaar maar haar gewicht moet wel gaan stabiliseren.
    Julia is sinds de geboorte al een hogerige baby. Ik gebruik friso extra en ze krijgt in de avond een papfles.
    Nu wilde ik ook gaan starten met groente. Maar het CB geeft aan dat we op moeten passen dat ze daardoor niet teveel voeding binnenkrijgt.

Nu vraag ik mij af. Als ik zelf bijv worteltjes maak dan zitten daar toch niet zoveel kcal in ?

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hoe lang en hoe zwaar is ze nu dan?

Kylian was met 4 maanden 8 kilo en toen hij met spoed (vanwege hoge koorts) opgenomen werd in het ziekenhuis kregen wij ook meteen de wind van voren.
    8 kilo was gewoon te zwaar voor een kindje van 4 maanden :rolleyes: (naar de lengte en geboorte gewicht werd totaal niet gekeken)
    Er werden daar meteen 1 fles, groente en fruit eraf gehaald en hij mocht ook geen rijstebloem meer door zijn fles.
    Restultaat een kindje dat krijsde van de honger :evil: toen wij hem weer mee mochten nemen naar huis.

Thuis ben ik toen (in overleg met het cb) gewoon weer begonnen met hem rijstebloem door zijn flesje te geven. En na 2 weken zijn we ook gewoon weer begonnen met groente en fruit.
    Wel vond ik dat Kylian de eerste 4/5 maanden erg hard groeide en dat het zich daarna begon te stabiliseren, helemaal toen hij begon met draaien en kruipen, toen kwam het gewicht er maar heel langzaam aan.

Voor de flesvoeding moet je gewoon onder de 1 liter voeding per 24 uur blijven en ik denk dat als je zelf worteltjes kookt en pureert daar echt nog niet zoveel kalorieën in zit, ze zal in het begin ook maar iets van 2 lepeltjes eten .

Kortom, om een lang verhaal kort te maken.

volg gewoon je gevoel.

groetjes Anita

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Julia is nu 7270 gram en 63,5 cm. Bij haar geboorte woog ze 3240 gram, dus je ziet in haar curve een duidelijk stijgende lijn.
    Je kunt een kindje toch niet dwingen minder te drinken ? Julia wil vaak 5 1/2 fles, waarvan 1 papfles. Dan nog moeten we ons best doen om haar in de nacht zoet te houden met een speentje.

4. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Hier een dochter die niet echt veel eet maar toch gewoon heel groot is.
    Vorige week (4 maanden en een dikke week) woog Paulien ook 7240gr en was 64 cm groot. Dus eigenlijk hetzelfde als bij Julia. Bij haar geboorte woog ze 3450 gram.
    Qua voeding neemt ze al sinds ze 2 maanden is maar 4 flesjes per dag van 200ml (nutrilon standaard). Daar had ze gewoon genoeg mee. Omdat ze op net geen 4 maanden aangaf niet meer genoeg te hebben ben ik begonnen met een fruithapje tussendoor en dat was de redding. Nu krijgt ze een fruithapje, 3 flesjes van 200 en 1 flesje van 130ml. Bij mij gaf het CB net aan dat ik er zelfs nog een groentehapje bij mocht doen. Dus helemaal geen reactie op haar te groot of te dik zijn! Ze ziet er ook helemaal niet dik uit, gewoon lekker in proportie!

5. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Wat een toeval! Nina was met 3 maanden en 25 dagen ook 7270gr en 63 cm! Tegen mij werd het zelfde gezegd door het CB. Nina woog bij haar geboorte 2880. Ze krijgt nu 5x 200 +6 scheppen. Fruit en groente laten we rond deze leeftijd nog even achterwege. Maar wat willen ze dat je doet bij het CB? Wees blij dat je dochtertje zo goed groeit, zo denk ik erover. Niemand bij ons in de familie heeft overgewicht dus ik maak me daar al helemaal geen zorgen om. Zolang ze ook in de lengte goed groeit is het toch goed? Je kan moeilijk je kleintje op dieet zetten toch?

6. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Wat een onzin zeg! geef jij je dochter maar lekker groente dat is harstikke gezond.
    Een kind wordt echt niet te dik van groente en zo krijgt het ook de nodige vitaminen binnen.
    En ik vindt dat die groeicurves niks zeggen, mijn dochter is erg lang voor haar leeftijd maar qwa gewicht zit ze er weer onder, terwijl ze toen ze nog niet kroop ook op het bovenste lijn van het gewicht zat.
    Je kindje zal over een tijdje gaan kruipen en dan gaat dat babyvet er wel weer af hoor!
    Doen waar jij je goed bij voelt, ieder kind is anders en de een heeft meer honger dan de ander (is bij volwassenen ook zo)

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik ben ook niet bang voor overgewicht op latere leeftijd hoor. Wij zijn allebei slank. En ik was vroeger ook een flinke baby. Toch zet het je even aan het denken als ze daar zeggen dat we het echt in de gaten moeten gaan houden. Ik ben al blij dat ze het met 5 of 5 1/2 fles red. Naar de 4 flessen red ze dan voorlopig ook nog niet.

Ik ga haar lekker worteltjes geven. Ben benieuwd hoe ze erop reageerd

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.210
    35.968
    113
    @linda: hier hetzelfde hoor, Jesper is 4,5 maand en weegt ruim 8 kilo bij zo'n 69 cm ofzo. Niks van aantrekken en gewoon doen waar jullie je goed bij voelen hoor. Ze kunnen je zo onzeker maken.

Deel Deze Pagina