volgens mij heb ik een ukkie die erg veeel slaapt. ik las net in iemand zijn topic dat haar baby van 9 weken bijna niet sliep overdag. hier mijn schema. tussen 6.30 en 7.30 fles meteen weer naar bed. dan slaapt ie tot 10.30- 12.00 (altijd verschillend.) dan wil hij naar de fles meestal na 1,5 uur weer naar bed. dan slaapt ie meestal 1-2 uur en issie wakker tot 16.00 - 17.00 dan gaat ie weer 1 uurtje slapen. hij is wakker tussen 19.00 en 22.00 hij slaapt duseigenlijk van 22.00 tot 11.00-12.00 u. en dan smiddags/s'avonds nog eens een uurtje of 3. hoeveel slapen jullie kindjes van 4 maanden? ik heb het idee dat ie erg veel slaapt. niet dat het erg is hoor, maar ik vraag me af hoe het bij anderen is.
Dano sliep die tijd ook ongeveer 15 tot 18 uur per dag. hoe het verdeeld is maakt niet zo heel veel uit. van slapen groeien ze goed!
Met 4 maanden en nu nog steeds wel soms ietsjes korter; 8uur fles slapen van 8.30 tot 10.30/11.00 dan fles en evt fruit slapen van 12.30 tot 15.00 fles en rond 1700 tot 1800 naar bed badje flesje en dan van 20.00 tot volgende ochtend met om 2300 nog een flesje
Jeetje Berna, dat zijn lange slaapjes! Lijkt me ook wel eens relaxed... Eva slaapt altijd maar 3 kwartier (is ook wel heel gezellig hoor ). Toevallig heeft ze vandaag wel bijna 2 uur geslapen achter elkaar.... op het kinderdagverblijf . Waarom kan dat thuis niet?
berna. dat is ongeveer net zoveel uur als bij mij. ik dacht al, is hij nou zo'n uitzondering niet dus. gelukkig
VAn drie keer 3 kwartier per dag slapen, is het hier nu andere koek... Denk door het adhd'en de hele dag 's ochtends na fles van ongeveer 7 uur meteen 1,5 uur slapen. En dan nog twee keer 1,5 tot 2 uur. 's avonds rond 19.30 slapen tot de volgende ochtend met een voeding rond 23 uur of eentje in de nacht.
Mistra, hoe heb je dat gedaan . Ik lees wel vaker dat kindjes rond de 4 maanden langer gaan slapen, waarom die van mij niet? Adhd'en doet Eva al sinds lange tijd de hele dag, maar langer slapen, ho maar. Ik moet wel zeggen dat ze 's avonds erg snel in slaap valt (aan de borst) en ze doet wel haar ogen open als ik haar in bed leg, maar die gaan ook meteen weer dicht.
Ik denk echt dat ene kind gewoon meer slaap nodig heeft dan de ander. Als Eva verder vrolijk is dan is er toch niks aan de hand? en straks als ze minder slaapjes krijgt zullen die vanzelf langer worden denk ik ( van 12 tot 3 ofzo)
Ik zit er ook niet zo mee hoor, het is ook wel heel gezellig, want ze is altijd supervrolijk! En rekening houden me slaapjes hoef ik niet, want ik kan het makkelijk uitstellen als we onderweg zijn en ze slaapt toch maar kort. Maar heel soms, als ze wat langer slaapt (bijvoorbeeld ruim een uur), dan is dat opeens ook wel heel lekker hoor! Alleen ben ik er dan niet op ingesteld.... Ben benieuwd of ze straks minder slaapjes en meer gaat slapen!
Tobi is vandaag precies 4 maanden en zijn 'schema' (wisselt wel een beetje per dag) ziet er vaak zo uit: 7.00-7.30 wakker, borstvoeding 7.30-10.30 slapen 10.30-12.00 wakker, borstvoeding, spelen etc 12.00-13.30 slapen 13.30-15.00 wakker, borstvoeding, spelen etc 15.00-16.00 slapen 16.00-17.00 wakker, (halve) borstvoeding, even spelen 17.00-18.30 slapen 18.30-20.00 wakker, borstvoeding, bedritueel 20.00-23.30 slapen 23.30-00.00 wakker, borstvoeding 00.00-7.00 slapen Dat is dus ongeveer 18 uur slaap per dag. Wow, vind het zelf ook veel , vooral omdat hij dat in het begin absoluut niet haalde. Maar rust en regelmaat en inbakeren (waar we nu overigens alweer mee gestopt zijn) heeft hier dus dit resultaat gehad!
Esmee is 6 maand en haar slaapschema is: Van 8.00 uur tot 10.00 uur slapen. Van 12.00 uur tot 14.30 uur slapen. Van 16.00 uur tot 17.00 uur slapen. Van 19.00 uur tot 7.00 uur slapen.
De laatste week slaapt Julia van: 18u tot 5u (van 5 tot 6 speelt ze in bed, om 6u de fles) 6.30u tot 8.30u 10.30u tot 12.30u 14.30u tot 15.30u Bij elkaar komt dat op 16 uur.
Zucht. Het enige wat ik erop kan zeggen is wat slapen jullie kindjes veel! Ik red met pijn en moeite 14 uur op een dag en nu met helmpje is dat al hoog gegrepen.
Hee mijn mannetje is even oud als Tobi, ook precies 4 maanden vandaag! En hier ook een behoorlijke slaapkop hoor. Zijn schema, grofweg: - half 8 / 8 uur 's ochtends wakker, 1e flesje en dan spelen - rond een uur of half 10 weer naar bed, 2 tot 2.5 uur slapen - 12 uur 2e flesje en dan spelen - rond half 2 weer naar bed, 2 uur slapen - 4 uur 3e flesje en dan spelen - soms nog een derde slaapje tussen de 3e en 4e fles, soms ook niet (laatste tijd steeds minder vaak) - 7 uur 4e (en laatste) fles, dan klokje rond slapen tot 8 uur de volgende dag (geen fles meer 's avonds laat of 's nachts) Dus ook zeker 16 uur slaap per dag, en vaak nog net wat meer. Heerlijk toch?
Kim sliep ook weinig overdag, maar sinds ze inentingen heeft gehad slaapt ze langer. Toen was ze zo moe ervan dat ze lang sliep voor haar doen. Blijkbaar vond ze het zelf ook wel lekker en pit dus langer. Hopen dat het zo blijft. Hier geen schema nog, mevrouw heeft iedere dag nog andere drink en slaaptijden. Maar 's avonds gaat ze tussen 8 en 9 naar bed en slaapt met 1 tussendoor voeding tot ongeveer 8 uur. Na een uurtje weer naar bed voor een uur/anderhalf. Verder op de dag nog 1 zo'n langer slaapje en 1 van een uur ongeveer. Hopen dat het zo blijft! Kan ik eindelijk weer wat dingen doen!
hier ook niet echt een ritme hoor. hij gaat gewoon weer in bed als hij slaap heeft en komt eruit als hij niet meer wil. ik ga ook tellen vanaf de 1e voeding en dat is de ene keer om 6.00 en de andere keer om 9.00
Dit is het schema van Sanne: 7.15 de fles 8.30 weer naar bed tot ongeveer 11.00 uur 11.00 de fles 12.15/12.30 weer naar bed tot ongeveer 15.00 uur Vanaf 15.00 uur blijft ze de hele tijd beneden en is meestal dan de hele tijd wakker, slaapt soms een 30 min in de box. "Vraagt" tegen 18.00 uur de volgende fles en gaat tegen 18.45 uur weer naar bed. 18.45 naar bed 22.30 de fles (slapend) 22.45 uur weer naar bed tot s'morgens 7.00 uur. Dus Sanne slaapt ook vrij veel denk ik, maar ze heeft het nodig anders is ze niet te genieten.