Wie twijfelt ook over een derde?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Spiegeltje, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

17 nov 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wie twijfelt ook over een derde? Mijn man wil het liever niet meer en aan de ene kant denk ik ook; ja financieel wordt het dan wel heel duur, maar aan de andere kant ik vind het zo gezellig en leuk. Hoewel ik ook vaak moe ben onze kleintjes zijn bijna 4 en 1 jaar oud. Aan de ene kant zeg ik nee maar er is ook een ja. Wie heeft dit nog meer?
    Groetjes

2. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Heel herkenbaar! Onze oudste wordt 3 in november en de jongste is 13 maanden. Financieel redden we het wel, alleen leveren we allemaal wat in. Mijn man en ik zijn het er beiden over eens dat het gevoel het gaat gaat winnen. Maar wanneer, geen idee. Als we 'geluk' hebben hoeven we niet meer te twijfelen. Kapot condoom... Dag 6 van 25 dus wel een mini-kansje.

3. Teentje

Teentje Lid

14 aug 2014
    59
    1
    8
    Kraamverzorgende
    Haarlem
    herkenbaar inderdaad, ik heb ook mijn twijfels, mijn man wil het liever niet maar als het mij blij maakt en ik het aan kan dan gaan we ervoor. financieel kan het makkelijk we lopen alleen tegen het feit aan dat je weer vaak je ben uit moet en eigenlijk helemaal opnieuw begint. De oudste is dan 7 en de jongste 4 als wij nu zwanger zouden raken. Mijn gevoel zegt doen maar mijn verstand zegt niet doen. Toch ben ik in mei gestopt met de pil maar nog niet raak, dus misschien is het niet ment to be, we will see

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.261
    6.156
    113
    Jep, hier ook. Situatie is verre van ideaal, maar het kriebelt bij mij wel en bij m'n partner begint een ferme nee een twijfel-ja te worden.
    Kinderen zijn nu 6 en 4, dus net als teentje zullen we weer helemaal opnieuw moeten beginnen. En wil ik dat wel? Waarom wil ik er perse nog 1? Heb ik niet genoeg aan 2 gezonde kinderen? Wij zijn nog in grote twijfel dus.

5. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Herkenbaar, ik had dat ook heel lang. Praktische en emotionele twijfels, werd er gek van. Tot ik het een keer met een vriendin besprak en die zei; je gaat helemaal stralen als je het erover hebt :) haha toen dacht ik ja, gewoon doen. Toen duurde het nog een half jaar voordat manlief het ook wilde, en toen hij definitief ja zei dacht ik shit, nu kunnen we niet meer terug hahahaha. Gelukkig duurde dat gevoel maar even, en gaan we er voor :)

6. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Hiet twijfel ik ook heel erg. De oudsts is 4 en de jongste 2,5. De belangrijkste reden dat ik twijfel is dat ik niet weet of de oppasoma's wel op 3 kids willen passen.

7. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Hier ook een half jaar lang getwijfeld. Maar ook veel over gehad met mijn tante (heeft er ook 3, die nu 14,16,18 zijn). Ze gaf aan dat financieel idd de meeste twijfel is en dat ze nu in de studeerperiode zit en alles meevalt. Je kunt niet kijken over 14 jaar. Je kunt tegen die tijd ook weer meer gaan werken e.d.
    Wij hebben voor ons gevoel gekozen, al vind mijn man het ook nog 'eng'. Maar ik heb uitgelegd dat het voor mij net zo eng is.
    Ons gevoel wint en we zijn nu 3 weken geleden gestopt met de pil. Onze kinderen zijn bijna 4 en net 2. Vind het nu wel zo leuk om ze zo dicht mogelijk op elkaar te hebben. Je zit nog in de luiers ed en kunt meteen door. Ik dacht gewoon aan niks anders meer, en als je erover nadenkt is het vaak al zo welkom dat je toch niet meer terug wilt. En ze zeggen vaak: je zal altijd denken hoe was het geweest met 3 kinderen, je zal nooit denken had ik de 3e maar niet gekregen :)! Succes met beslissen!

8. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Heeeeeel herkenbaar!! En nu toch zwanger van nummer 3 hihi. Doodeng en ook zooo leuk en spannend weer :D

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier ook twijfel, maar nadat we al twee jaar bijna aan het proberen zijn.
    Ik heb de twijfel aanvankelijk nooit gehad. Maar nu komen behandelingen dichtbij, inclusief de risico's en het leeftijdsverschil wordt groter dan we aanvankelijk gewild hebben.

10. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Herkenbaar :)

In eerste instantie won het verstand het (want het was nu al zo druk, financieel wat lastiger etc etc) alhoewel ik dat wel moeilijk vond. Tot ik onverwacht zwanger bleek en alle argumenten tegen wegvielen...
    Manlief vond twee nog steeds prima, maar stelde dat hij nooit spijt zou krijgen van een kindje dat er al was, terwijl hij het idee dat ik een heel leven spijt zou hebben van een kindje dat niet is gekomen, vreselijk vond (ik heb een waanzinnig lieve man :D).
    Dus nu hebben we op basis van gevoel gekozen en dat voelt ontzettend goed!

Deel Deze Pagina