Hallo, Ik ben in februari gestopt met de pil (ethinylestradiol levonorgestrel) gewoon om eens te kijken of ik verschil zou merken en om me pilvrij te voelen. Steriliseren vind ik zo definitief en een spiraaltje past nie bij mij. Aan de condooms dus.. Onlangs gesprek gehad dokter omdat dit het ook niet is. Condooms risicovol en mn ongi bleef uit. (Ik kan onmogelijk zwanger zijn en toen ik stopte pil voor zwanger te raken duurde het ong 4 maanden voordat ongi op gang kwam) Met pil ben je zo regelmatig en ik had er niet veel last van, hooguit hoofdpijn in de stopweek. Spijt van het stoppen dus toch maar weer beginnen, wat ook mijn huisarts adviseerde en na een paar jaar te bekijken of we toe zijn aan sterilisatie. Ze schreef microgynon 30 voor (die heb ik jaren geslikt voor de eerste zwangerschap, daarna altijd ethinylestradiol) en ben nu ongeveer een week aan de microgynon. Afgelopen weekend voelde ik me zo dizzy, zweverig en tintelig in onderarmen dat ik meteen naar huisartsenpost ben geweest. Daar kreeg ik testen om gekke dingen uit te sluiten. Niks aan de hand, alles gecontroleerd en ik had toevallig twee weken daarvoor bloedgeprikt voor controle darmen en dat was allemaal prima. Toen ik zei dat ik weer gestart ben pil wuifde ze dat weg. Ik was immers al zoveel jaar tussen zwangerschappen door aan de pil dat dat niks kon zijn. Ik voel me met vlagen nog steeds zweverig en heb soms heel licht gevoel in lijf. Zou dit kunnen komen door eerst stoppen pil, nu weer beginnen? Is de hormoonhuishouding daardoor misschien compleet verstoord? Ik blijf wat onrustig en hoop echt dat dit snel ophoudt.. Misschien na stopweek en start tweede pilstrip ... Herkent iemand dit? Hoop op reacties.. Liefs
Ik weet wel dat er een virus heerst waardoor je plots deze klachten krijgt en dit kan dan ook wel een week aanhouden. Had je ook verhoging toevallig? Geen idee of het door je hormonen zou kunnen komen, sorry. Komt mij niet bekend voor namelijk.
Ik heb er ook geen ervaring mee. Nu was ik tijdens pilgebruik ook wel een ander mens. Vaak last van migraine, vermoeidheid etc. Eigenlijk zowat dezelfde kwaaltjes als dat ik zwanger was. Ik kan niet zo goed tegen de hormonen. Ik had toen trouwens ook microgynon 30. Misschien dat jij dus ook niet zo goed tegen die pil kan? Tja, condooms is niet alles, maar de rotzooi van de pil al helemaal niet. Ik zou er gewoon mee stoppen!