Hoi allemaal, Wij denken erover om zwanger te worden. Ben met de Nuvaring gestopt, en heb een paar mooie cyclussen van mezelf achter de rug. Nu gebruik ik al een poosje vitaminepillen met foliumzuur, maar niet specifiek om zwanger te worden. Ik neem dagelijks Kruidvat multi À-Z vrouw vitaal. Nu staat hierop: niet gebruiken gedurende zwangerschap en lactatie zonder medisch advies. Weet iemand waarom dat erop staat? Is het dan slecht om deze pillen te gebruiken voordat je zwanger bent? Is het echt nodig om speciale zwanger worden vitamines te gaan halen? (ik heb nog een hele voorraad van deze, in de aanbieding gekocht... Lol) En hoe zit het met de zwanger worden vitamines als je misschien al zwanger bent (na je mogelijke eisprong)? Ook vraag ik mij af: ik werk als dierenartsassistente (dus risico voor toxoplasmose, röntgenstraling en isofluraangas), maar ik heb zelf ook raskatten waar ik zo nu en dan kittens van heb. Ik kan er dus niet omheen dat ik in ieder geval mijn eigen kattenbakken moet verschonen. Maar als de kans groot is dat je eerder al toxoplasmose hebt doorgemaakt, is er dan nog risico voor je kindje?
Hi Nienke! Over de pilletjes: dat is volgens mij omdat er vaak teveel vitamine A inzit. Over de katten dat weet ik niet maar ik denk dat handen wassen in ieder geval heel slim is! Liefs!
Nienke@ De pilletjes weet ik zo niet , mis apotheek vragen of ha die weten dat vast wel. De katten zo ver ik weet gaat het alleen om de uitwerpselen van de kat . Aaien en knuffelen geen probleem aan raken ook niet . Gyn vertelde mij dat ik alleen met verschonen van de bak uit moest kijken. Een ander laten doen om risico te voorkomen .