Wie o wie heeft er tijdens de zwangerschap ook langdurig bloedverlies gehad? Ik ben nu 8 weken zwanger en heb vanaf de 5e week helderrood bloedverlies (geen stolsels of krampen). Inmiddels al 3 echo's gehad die gelukkig allemaal goed waren, maar het blijft zo ontzettend onzeker en ik kan ook echt nog niet genieten van de zwangerschap. Het bloedverlies wordt bij mij meer wanneer ik inspannende dingen doe (bijvoorbeeld mn dochter van 1.5 jaar optillen, met een wasmand sjouwen etc..) en minder wanneer ik het heel rustig aan doe, maar het is nooit helemaal weg. Over het algemeen kan ik het wel met een inlegkruisje af, maar soms is het zoveel dat ik toch echt maandverband moet gebruiken. De gynaecoloog heeft ook geen verklaring voor het bloedverlies, mn baarmoeder ziet er ook prima uit en hij denkt aan knappende vaatjes bij mn baarmoedermond, maar weet het niet zeker. Ik heb 9 juni pas weer een afspraak voor een echo en de gyn vindt het ook niet nodig om eerder een echo te laten doen, omdat eht volgens hem geen kwaad kan (gelukkig werk ik zelf op een radiologie-afdeling en heeft een collega van me afgelopen maandag nog een prachtig kloppend hartje gezien, maar ik wil mn collega's er ook niet mee belasten stel dat het niet goed is...) Ik ben wel benieuwd of er meer vrouwen zijn die (veel) bloedverlies tijdens het begin van de zwangerschap gehad hebben en hun ervaringen.
Hoi! Ik heb tot ca. 17 weken zwangerschap last gehad van regelmatige en soms een forse bloeding. Ook bij mij nooit een oorzaak gevonden en dacht men idd ook aan knappende bloedvaatjes. Ik hoefde me geen zorgen te maken .... maar ja iedere keer als het gebeurt schrik je toch! Uiteindelijk een kerngezonde zoon en een hele fijne zwangerschap. gr.
Ik ken het niet maar kan me voorstellen dat je behoorlijk ongerust bent! En nu kan ik tegen je gaan zeggen van probeer je er niet te druk om te maken als volgends de echo's alles goed is, maar als ik van mezelf uit zou gaan weet ik dat ik dat ook zou doen, wat anderen ook tegen me zouden zeggen om me gerust te stellen! Doe het in ieder geval rustig aan en probeer zoveel mogelijk te genieten van het kleine wondertje in je buik