De zoveelste... sorry!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roxie, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxie

Roxie Actief lid

23 aug 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Roxie, 28 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2014
    Hallo allemaal,

Hierbij het zoveelste topic met waarschijnlijk de zoveelste die de zoveelste keer deze vraag stelt. Sorry. :(

Ik weet zelf ook niet precies waarom, maar jullie kennen dat vast wel, het geeft me toch even een boost of hart onder de riem als iemand zich herkent of mij wat woorden kan inspreken.

Ik ben al een jaar niet meer aan de pil en heb deze ook maar even geslikt. Van ontpillen is dus geen sprake. Ik heb nu ook al 9 maanden onbeschermde seks met mijn man, we willen graag een kindje en geloven ook - ondanks mijn sterke wens en de extreme drang en verlangen - dat het op het juiste moment komt. Dus ik ben er tot op heden niet meer extreem mee bezig geweest.

Nu wil het zo dat ik normaal rond de 1e ongesteld word. In een jaar is dit langzaam maar zeker verschoven naar de 15e, de laatste keer was dit de 17e. Toch al 4 maanden rond de 15e/16e, dus heel onregelmatig is het ook niet. Het is nu de 28e en ik ben nog niet ongesteld geworden.

Ik heb de volgende klachten: ontzettend moe, misselijk in vlagen, al een week gevoelige tot zeer pijnlijke borsten, plopjes en luchtbelletjes rond mijn baarmoeder, opgeblazen gevoel, vannacht zo draaierig (plots!) dat ik er bijna flauw van viel en sinds een dag of 6 constant lichte menstruatieklachten. Van die zeursteekjes voordat de echte pijn doorzet bij mij, zegmaar. Pijn doet het niet, de menstruatie zet ook niet in.

Ik heb drie tests gedaan en allen negatief. Ook vanmorgen weer en toen had ik het even niet meer. We willen zo graag en ja, we zijn heel, heel geduldig (ik zelf al 9 jaar) maar nu ik 11 dagen overtijd ben weet ik het gewoon even niet. Hoe kan het dat al mijn tests negatief blijven en hoe kom ik aan al deze klachten? Ik heb al vaker schijnzwangerschap gehad, doordat ik er te zeer mee bezig was, het voelt nu anders. Ik heb geen geld tests te blijven kopen en ik woon niet in Nederland dus een bezoek aan de huisarts is hier even wat anders. Ik maak me geen zorgen of zo maar vraag me af of er iemand dit kent, negatieve tests en toch zwanger zijn, of zo.

Sorry als ik jullie verveel met wéér deze vraag want ik ben me bewust dat er zoveel zijn die hiermee kampen, maar misschien is er één van de lezers die mij toch wat woorden kan inspreken in deze onzekerheid, it's killing. :(

Bedankt en allemaal veel succes en anders plezier van je zwangerschap :)

Roxie

2. Bloem1989

Bloem1989 Niet meer actief

Hoi Roxie,

Je kan zwanger zijn maar het kan ook niet dat is moeilijk te zeggen. Over je cyclus ik kan maar weinig mensen die een echt regelmatig cyclus hebben. Dus dat je na maanden op dag 15/16 komt in de maand is niet zo raar, vooral niet omdat een maand natuurlijk 31,30 of 28 dagen heeft. Ook per maand kan je eisprong verschillen bijv bij mij ik heb mijn eisprong een week eerder gehad deze cyclus terwijl ik dat nog nooit eerder gehad hebt. Dat weet ik omdat ik ovulatietesten gebruikt. Het voordeel daarvan is dat je weet waar je aan toe bent. Het nadeel is dat je seks misschien een verplicht nummertje word. Je kan ook zwanger zijn maar dat je te vroeg getest hebt dat er nog te weinig hcg in je lichaam zit. Als je over een paar dagen nog niet ongesteld bent geworden zou ik nog een testje wagen. :) Succes met zwanger worden

3. samantha89l

samantha89l Actief lid

10 nov 2012
    202
    1
    0
    Geleen
    Ik heb voorheen de nuvaring gehad en nadat ik gestopt ben had ik na enige tijd een cyclus van 25 dagen toen het de vorige keer raak was heb ik getest na 2 weken en die was positief alleen heb ik een mk gehad met 8 weken. Dus zou zeggen 2 weken na je vermoedelijke datum ongeveer dat je eigenlijk ongesteld moet worden zou ik dan eens gaan testen dat hebben ze mij altijd gezegd. Hoop dat je er iets aan hebt

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hey Roxie,

Je zegt dat je altijd rond dezelfde datum ongesteld wordt. Dit is vrij vaag. Kan je zeggen hoeveel dagen je cyclus normaal duurt? Dat is accurater. Dus van je eerste dag van je menstruatie tot de dag voor je volgende menstruatie? Wanneer ben je het laatst ongesteld geworden? Zo kunnen we hier ook mee-rekenen en mee-denken.

5. Roxie

Roxie Actief lid

23 aug 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, inderdaad een beetje vaag. Heb normaal een cyclus van 30 dagen. Ik ben - tot op gisteren - voor het laatst ongesteld geworden op de 17e van februari.
    Gistermiddag ineens verschrikkelijke menstruatiekrampen, eigenlijk nooit zo erg gehad. Daarna bloedverlies en dat is nu ineens gestopt. Het was maar een heel, heel klein beetje. Nu nog aanhoudend wat krampen maar de ergste pijn is weer weg. :(

6. Roxie

Roxie Actief lid

23 aug 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    En bedankt voor de andere reacties :) Ik weet het nu helemaal niet zo goed meer, misschien menstruatie afwachten. Als die doorbreekt... wel vervelend, beetje chaos vanbinnen zegmaar.

Deel Deze Pagina