Ik lees zo regelmatig op het forum over een echo met 30 weken.. Is dat een standaard echo, een echo die iedereen krijgt of meer als er iets is wat gecontroleerd moet worden? En wat bekijken ze dan met die echo? Groetjes Sas
hoi sas, het is zeker geen standaard echo. Vorig jaar deden veel echopraktijken wel mee aan de rage, maar het is niet nodig om een extra echo te krijgen en deze wordt ook niet vergoedt. Soms is er wel een reden om een echo te krijgen bij die termijn. Dat kan als er een laagliggende placenta is gezien of als de nieren van de baby er bij 20 weken niet optimaal uitzagen. Mirjam
Hoi Mirjam, ik was vandaag bij mijn verloskundige voor controle en vroeg het ook aan haar en ze zei hetzelfde. Nu krijg ik wel een echo met 35 weken, een liggingsecho. Dus om te kijken hoe het kindje ligt en of het al ingedaald is enz. Was gewoon even nieuwsgierig... heb altijd zo uitgekeken naar een echo omdat ik ons kindje zo mooi/fantastisch/fascinerend blijf vinden dat heeft vast iedereen hahaha xxx Sas