Hoi meiden, Vrijdag kreeg ik van de gyn te horen dat ik mn suiker moet laten prikken ivm te hoog bmi. Maar ik ben vergeten wat te vragen aan de gyn, misschien kan iemand hier me daar antwoord op geven? Ik moet om 08.00 nuchter en 10.00 niet nuchter. Vanaf hoelaat de dag ervoor mag ik dan niets meer eten? En tussen 08.00 en 10.00, wat moet je dan eten? Een boterham met kaas bijvoorbeeld? En een beker melk? Ik kan me voorstellen dat of je 1 of 3 boterhammen eet, dit wel invloed heeft op je suiker. Ik ben nu in totaal bijna 4 kilo aangekomen, maar ik was er eerst 2 kilo afgevallen. Dus ik zit bijna 2 kilo boven mijn startgewicht. Ik dacht dat je met zwangerschapssuiker altijd veel aankwam, maar dat hoeft niet volgens de gyn. Mijn kindje ligt wel een weekje voor op groei met zn lichaam. Het hoofdje kwam wel precies op 25 weken uit. Maar mijn zusjes en schoonzusje die allemaal slank zijn, kregen ook kinderen die meer als 4 kilo wogen tijdens de zwangerschap. Dus grotere babies zit wel in de familie. Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Bedankt alvast! Gr Romy
Ik heb deze zwangerschap 2 keer een suikerdagcurve laten testen. De eerste keer moet nuchter. Als het goed is, heb je een verwijzingsformulier gekregen? Op mijn formulier stond dat ik vanaf de vorige avond 22 uur niks meer mocht eten, drinken, roken e.d. Ook geen water, tenzij het voor medicijnen is! Na de eerste prik eet je dan wat je normaal zou eten op een ochtend. Het is heel belangrijk dat je heel de dag eet zoals je normaal zou doen. Als je ineens heel erg inhoudt, dan krijg je ene vertekend beeld en daar heb je ook niks aan... Dan moest ik een uur na het ontbijt, een uur na de lunch en een uur na het diner laten prikken. Dus niet op vaste tijden, maar een uur na elke maaltijd. Bij mij is het iig geen zwangerschapssuiker, maar toch krijgen wij kennelijk grote baby's. Mijn dochtertje was bij de geboorte ook 56 cm en 4700 gram en deze uk ligt ook alweer zo;n 1,5 week voor op de groei. Ach, je kan het maar beter weten als het zwangerschapssuiker is, dan kan je er nog wat mee doen. En anders zitten grote baby;s kennelijk in jullie familie. Succes!
8.00 nuchter prikken dan moet je van te voren niks meer eten, de dag ervoor kun je gewoon wat je normaal eet ook nu eten. 10.00 prikken in tussen tijd ga je gewoon eten wat je normaal ook eet. Koolhydraten worden idd omgezet in suikers. Maar ik zou niet dan geen brood eten, om te denken dat je dan goed prikt. Gewoon eten wat je normaal ook eet, dat geeft voor een dokter het beste beeld. Als je het niet zeker weet, bel de ha dan even, succes.