Hallo, Ik ben gisteren avond naar de verloskamers geweest dit omdat ik me niet lekker voelde heb al sinds 3dec last van hoofpijn en duizeligheid, ik dacht misschien komt dit wel van de 2e Mexicaanseprik die ik rond 3dec ook heb gehad.. maar de gynaecoloog wou toch even verder kijken of het niet aan de zwangerschap lag hij heeft bloed afgenomen en urine laten onderzoeken de bloeduitslagen waren goed maar in mijn urine zitten eiwitten mijn bloeddruk was gisteren 140/70, ik moet nu 24 uur lang urine opvangen in een urine container dit moet ik maandag morgen inleven en me maandag middag melden bij de gynaecoloog voor de uitslagen bloeddruk meten en ctg Vanmorgen toen ik opstond voelde ik me ook weer niet lekker weer hoofdpijn duizelig en nu opeens een raar gevoel in me handen mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee en als er meer eiwitten in de urine zitten hebben ze daar iets voor of wat gaan ze er aan doen? ik ben momenteel 26 weken zwanger en ben best angstig Liefs Maria
Wat er aan de hand zou kunnen zijn is dat je zwangerschapsvergifitiging (pre-eclampsie, HELLP, eclampsie) aan t ontwikkelen bent. Je klachten: hoofdpijn, duizelig, gek gevoel in je handen passen in dat plaatje evenals die eiwitten. Dat is nl een teken dat je nieren t zwaar krijgen.. Het is daarnaast belangrijk hoe je bloeddruk is. Je onderdruk voornamelijk dan. Die was gisteren 70, dat is heel netjes. Zodra deze richting de 90/95 gaat wordt de 'grens' van overschreden van wat goed is... Van belang is dat je veel rust!! Dat is het enige wat je kunt doen om de bloeddruk wat laag te houden. Je GYN wilt in de gaten houden hoe de eiwitten zich ontwikkelen, of dit meer wordt etc ivm de functie van je nieren. Sterkte iig!