Zo naar; ik gebruik altijd zwarte peper uit een pepermolen die ik zelf bijvul (peper op broodje kaas, door avondeten etc.). Vandaar knarste het apparaat meer dan anders. Toen ik mijn brood aan het eten was, knarste het ook. Er zat dus waarschijnlijk zand tussen! Hap uitgespuugd maar ik heb al een tijd lang van die peper gegeten. Wat als er tussen die zandkorrels de toxoplasmoseparasiet zat? Peper is alleen gedroogd en niet verwarmd. Wat nu?
Ik denk dat de kans erg klein is maar snap je zorgen. Was het een nieuwe zak met peperkorrels? Zou anders ook terug gaan naar de winkel of anders de fabrikant mailen want dit is niet erg smakelijk. (Heb even gezocht op hoe ze peperkorrels drogen er stond dat ze een week in de zon liggen of ze worden laten geplukt en dan koken ze en daarna nog een paar dagen in de zon.)
Bedankt meiden. Van zand krijg je niks, dat weet ik maar als er uitwerpselen in (de buurt) hadden gelegen; de parasiet overleeft heel lang en als de korrels niet gewassen (zand erin) of verwarmd zijn, loop ik toch miniem gevaar. Het was echt zand; eet al jaren grove peper en weet hoe grovere en fijnere stukjes voelen. Ben geruster (bedankt ) maar ga toch een testje doen over 3 weken.
Van een paar zandkorrels geloof ik niet dat je een redelijke kans op Toxaplasma. Probeer te relaxen en niet al te angstig worden. Als je toxoplasma had opgelopen had je het trouwens wel al gemerkt
Nee want de verschijnselen kunnen hooguit zijn; lichte koorts en misschien grieperig. Dus opmerken had niet gehoeven...