Hallo dames, Ik hoop dat mensen mij kunnen helpen en dit herkennen. Ik ben nu iets meer dan 7 weken zwanger en ik heb heel veel last van veel speeksel in mijn mond. Ik moet de hele dag door spugen. Ik ben niet misselijk maar doordat ik steeds moet spugen word ik dat wel. Heeft iemand tips en weet iemand wanneer dit eventueel weggaat?
Veel speeksel was bij mij altijd hetzelfde als wat jij nu hebt: ik moet overgeven dat heeft bij mij alleen niks met een zwangerschap te maken. Maar dat spugen hoort er soms bij toch... helpt beetje eten niet?
Ja ja ja!!! Ik heb het ook gehad... Echt irritant! Wat helpt: kauwgom Dan slik je onbewust meer en heb je t minder Door. . Ik heb gelezen en het kan zeker een zw kwaal.zijn!
Bedankt voor jullie reacties. Eten helpt wel, maar dan moet ik echt de hele dag door eten! En dat wil ik eigenlijk niet. Kouwgom heb ik geprobeerd dat helpt een beetje. Hoe lang blijf ik dit houden dan? Dit blijft toch niet de hele zwangerschap??
Hier ook vrij snel overactieve speekselklieren. Wat ik doe is een zuurtje nemen of een ander hard snoepje dan heb ik er ook nog last van, maar merk ik er minder van. Het is zeker een zw. kwaal die tot op heden nog niet minder geworden is.
Er zijn echt weinig vrouwen die hier last van hebben. Ik vind het zoo vreselijk vooral op m'n werk! Ik heb van alles geprobeerd maar niets helpt. Ik zit de hele tijd op mijn werk in een zakdoekje te spugen. Ik doe alsof ik mijn neus snuit, maar volgens mij hebben sommigen het door! Hoop zooo dat het over een paar weken voorbij is! Heeft niemand een gouden tip???
Hier ook. Tijdens de zwangerschap van mijn dochter ook al. Hier helpt veel water drinken. Zuivelproducten laten staan, want die zoegen ervoor dat je nog meer aanmaakt. En idd zuurtjes of pepermunt. Ik kon het op een bepaald moment niet meer doorslikken en moest dan overgeven .