Lieve meiden, Ik ben de gelukkige mama van een zoontje van 7.5 maand en ik geniet iedere dag weer van het feit dat ik mama ben. Ik vind het zelfs nog veel leuker dan ik had durven dromen. Dat wij graag voor een 2e kindje zouden willen gaan is een feit maar dit ergens als de kleine een jaar of 2 zou zijn.. Het gevoel is bij mij echter nu al heel sterk aanwezig. Het liefst zou ik direct weer gaan oefenen in de hoop dat het ons in de nabije toekomst nog een keer gegund zal zijn. Er zijn wel een aantal omstandigheden waardoor ik twijfel maar laat ik voorop stellen dat die niet gevoelsmatig naar de baby toe zijn. Ten eerste vind ik het lastig naar mijn werkgever toe. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap vanaf ongeveer 29 weken in de ziektewet gezeten ivm bekkenklachten. Eerder was ik ook al minder gaan werken ivm met deze klachten en nu ik weer volledig de oude ben zie ik er tegenop om weer "niet compleet inzetbaar" te zijn. Verder gaan mijn vriend en ik volgend jaar in mei trouwen. In het gunstigste geval ben ik dan al een aantal maanden mama (ja ik weet dat het ook niet allemaal zo snel kan gaan maar goed, stel nou dat ..) maar de kans zit er natuurlijk ook in dat ik daar op alledag loop en hijgend en puffend incluis dikke enkels en gezwollen hoofd naar het altaar sjok.. En ja het zou *knock on wood* ook zo kunnen zijn dat ik dan nog helemaal niet zwanger ben ook dat besef ik me terdege.. Op de een of andere manier zie ik ook een beetje tegen de reactie van mijn omgeving op omdat ik vrij vlot na de bevalling weer zwanger zou willen zijn en ik weet dat ik me daar niets van aan moet trekken maar daar zou ik dan toch wel gevoelig voor zijn.. Hier zomaar wat hersenspinsels van mij. Hoe denken jullie hierover? Liefs Michelle
Ik denk dat je lekker moet doen wat je zelf wilt en je niks aan moet trekken van de omgeving. Ik zou dus alleen kijken naar de redenen die met jezelf te maken hebben, zoals je trouwdag. Als het een punt vindt om zwanger te trouwen (met mogelijke klachten als vermoeidheid, misselijkheid en niet te vergeten een dikke buik) dan zou ik nog even wachten tot die tijd. Je kunt dan natuurlijk wel al een maand van te voren stoppen met anticonceptie. Met je werk hoef je echt geen rekening te houden. 't Is misschien even vervelend. Maar ja: of je nu in 2010 of 2011 zwanger bent, ze zullen toch iets moeten regelen.