Spugen van stukjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Loepie, May 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loepie

Loepie Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,180
    0
    0
    Mijn zoontje is 8,5maanden oud. We proberen nu al een tijdje hem iets vast te geven, een broodkorst, soepstengel oid maar hij sabbelt niet, nee hij bijt meteen een groot stuk af dat zo zijn kokhalsreflex aanwakkert en alles er in golven uit gooit. We hebben daarna geprobeerd het brood heel klein aan te bieden, maar ook daarvan gaat hij spugen (5-6golven) het is zo zielig om te zien, dat ik nu maar het brood met wat boter en stroop en 60 cc melk blend... Meestal gaat dit wel goed, maar vraag me echt af hoe ik hem aan de stukjes krijg...

Ook zou ik graag de fles van 22.15 uur willen wegnemen. Kan ik dan beter die fles steeds kleiner maken of gewoon in eens stoppen?

Hij krijgt nu
    7.00 papfles 180+6+3 el pap
    10 uur fruit
    12 uur brood met 150cc melk( waarvan 60cc gemengt met t brood)
    15 uur groente (ong 180 gr zelf gemaakt... Vaak laat hij wel iets staan)
    16 uur yoghurt
    18.30 papfles 180+6+3 el pap
    22.15 uur wakker maken voor 180+6

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Gaat het eten van groente en fruit verder wel goed? In die zin is hij wel gewend om stukjes te eten?
    Tussen de 8-10 maanden hoef je nog maar 600 ml opvolgmelk te geven, bv. 3 flessen van 200 ml. Misschien dat hij dan ook meer behoefte krijgt aan brood. Misschien dat je voor nu nog even 2 weken kunt wachten, even kijken hoe het dan gaat, en dan kleine stukjes in brood weken en nog eens proberen.
    Bij twijfel kan je ook altijd het cb vragen.
    Groetjes Angelique

3. Loepie

Loepie Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,180
    0
    0
    Bedankt voor de snelle reactie!

Groente en fruit pureer ik helemaal dus daar ook geen stukjes... als hij stukjes in zijn mond heeft gaat hij meteen spugen en niet een beetje maar echt een paar golven :(

Als ik een fles weg laat blijft hij huilen van de honger, hoe vang ik dat dan op? Heb nu de nachtfles van 22.15 uur al kleiner gemaakt (150+5) misschien kan ik het zo afbouwen?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Dat is inderdaad lastig. Misschien kun je nog even 2 weken wachten en dan voorzichtig aan wat minder gepureerd eten geven. Wanneer het fijn is om 4 flessen te geven kun je de hoeveelheid van 700-800 ml ook verdelen over 4 voedingen.
    Groetjes Angelique

5. Loepie

Loepie Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,180
    0
    0
    ga ik doen, bedankt voor je advies :)

Bedoel je de 600 ml... omdat je nu aangeeft 700-800 ml :p
    even om verwarring te voorkomen :)

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Ja hoor, 600 ml heeft je zoontje per dag aan opvolgmelk nodig.

Groetjes, Petra

Share This Page