ff vraagje Gwen drinkt steeds minder de laatste fles leeg en nu zelfs was het maar 40 cc wie heeft dat ook al? 2 weken geleden bij het cb zei ze al (toen was het nog niet zo) je kan de laatste fles wel proberen af te bouwen en toen dacht ik nog jij bent gek !ze geniete er nog van en dronk hem leeg maar nu de laatste week denk ik ze wil hem volgens mij niet meer of zo dus vraag me nu af stoppen of blijven geven met als gevolg paar cc drinken en absoluut de fles wegduwen,weigeren en huilen, wat zouden jullie doen? en hoeveel vocht drinkt jullie kleintje op een dag? incl extra sap of dergelijke? hoe oud was jullie kleintje met het stoppen van de laatste papfles?
Hoi, ik heb toevallig pas geleden ook zo'n berichtje geplaatst. Bij ons op het CB zeiden ze het vorige week ook. En Sofie dronk inderdaad ook nog hooguit 40 cc. Soms iets meer, soms helemaal niks. Dus ik dacht ook "ach, ik laat 'm wel weg". Ik geef haar nu wel iets later eten. Meestal om een uur of 18.00 en bij het eten geef ik haar een klein bekertje melk en na het eten een flink toetje. En gek genoeg mist ze die fles helemaal niet en ze slaapt gewoon lekker door. En ik dacht ook "ze moeten toch een keer van die fles af". Verder drinkt ze 's ochtends nog wel een volle fles opvolgmelk (pap lust ze niet). En tussen de middag krijgt ze een klein bekertje halfvolle melk en bij het warm eten 's avonds dus. En tussendoor wat diksap. Succes.
oke thanx voor je reactie! en geef je dan gewone melk bij het eten? en drinkt ze dat dan uit een gewone beker?
met noa haar eerste verjaardag ben ik gestopt met de laatste fles, ze had er zelf geen behoefte meer aan.
Hier al met 8 maand. Hij dronk er niks van en ik moest hem elke keer wakker maken voor die fles. Maar mijn mannetje krijgt wel 100 cc yoghurt na zijn eten.
Hier drinkt ze nog steeds een pyamapapje...de ene keer gaat ie op de andere keer voor de helft....zo lang ze het lekker vind krijgt ze hem...
Ja ik geef haar halfvolle melk en ze drinkt dat echt nog niet uit een bekertje hoor Ik geef haar melk uit een tuitbeker en 's ochtends nog gewoon een lekker flesje opvolgmelk. Die kan ik ook echt nog niet weglaten hoor. Zodra ze wakker is brult ze om haar fles haha.
Babs, Mag ik je vragen vanaf welke leeftijd je kindje (koe)melk krijgt? Ik vind het CB daar wel erg voorzichtig in, ik mag mijn dochter (ruim acht maanden oud) nu pas heel voorzichtig wat kwark of yoghurt gaan geven (oeps, mijn dochter had haar eerste hapje yoghurt al bij zes maanden binnen). En koemelk pas na 12 maanden. Volgens mij is de marge erg ruim. Mijn dochter heeft eerst bv gehad, daarna hypoallergene voeding en nu gewone voeding. Geen enkele allergiereactie. En ik wil ook wel wat eerder dan 12 maanden haar wat melk gaan geven.
thanx voor je antwoordt denk dat ik ook gewone melk ga proberen, ze krijgt nu ook al yogurt of een danoontje en heeft ze ook geen last van!ik geef haar smiddags trouwens nog een fles opvolgmelk 150/180 en dan sochtends bambix in de papfles!
Ik geef haar sinds afgelopen week koemelk en das helemaal niet zo'n rare leeftijd hoor. Ze is natuurlijk al bijna een jaar. En verder krijgt ze vanaf een maand of 7 af en toe een baby danoontje en met een maand of 8 krijgt ze gewone toetjes. Meestal een vruchtenkwarkje, of wat kwark met diksap. Zoiets. Ik denk dat je met een maand of 10 ook best wel halfvolle melk kunt proberen hoor als ze nog nooit eerder een allergische reactie heeft gehad. Sofie heeft het 1e half jaar ook borstvoeding gehad samen met comfort melk van friso. Na 6 maanden geen bv meer en toen kreeg ze de standaard opvolgmelk. En nooit rare reacties gehad.
hoi ben ik weer ff Gwen haar laatste papfles is eraf, ze wilde echt niet meer en doet al 2 dagen zonder en slaapt ook gewoon de nachten normaal door nog bedankt voor jullie info!