Spuitluiers friso comfort

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door diaantje1984, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Ik heb even een vraagje over de voeding die ik geef bij mijn zoontje. Hij krijgt 5x 180+6 friso comfort en dit gaat hartstikke goed. Alleen blijft zijn ontlasting heel erg dun, hij heeft zeker 8 tot 9 spuitluiers op een dag en dit ook 's nachts. We zijn deze voeding gaan geven ivm erge krampjes die hij had bij HA voeding. Maar die dunne ontlasting lijkt mij ook niet goed. Hij wordt er steeds wakker van tijdens zijn slaapjes en is dan helemaal uit zijn ritme. Hij zit dan ook helemaal onder, het is namelijk zo dun dat het uit de luier druipt.

Wat kan ik hier tegen doen? Hij is nu 11 weken.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

De darmpjes van je kindje hebben vaak wel 2 weken nodig om te wennen aan een verandering in de voeding. Bij de Comfort is het ook erg belangrijk om water te gebruiken dat net van de kook af is, zo heet mogelijk. Mocht je dit allebei al doen, dan kun je de comfort eventueel ook mengen met Friso Standaard, dan verminder je de vezeltjes.

Groetjes Eveline

3. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Bedankt voor je reactie, ik maak het altijd al met water van de kook. Hij krijgt deze voeding nu een paar weken. Maar zijn ontlasting wordt steeds dunner.

Ik ga het proberen te mengen met standaard voeding. Hopelijk wordt zijn ontlasting wat breierig.

Nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina