Zoontje 11 weken 4 flessen ??

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door nojumidy, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nojumidy

nojumidy Fanatiek lid

8 feb 2011
    1.330
    0
    36
    Vrouw
    Jabeek
    Hoi Hoi

Mijn zoontje is vandaag precies 11 weken en drinkt sinds 3 dagen maar 4 flessen per dag van 180+6 (friso extra met 1 schepje Johannesbroodpitmeel) voor de laatste fles moesten we hem steeds wakker maken en dan kregen we met moeite er iets in, ook wilde hij daarna niet meer gaan slapen dus nu eigenlijk geprobeerd om hem vanaf 20.00 te laten slapen maar dan slaapt hij gewoon door tot 8.00 :$:$ ook heb ik hem vanmorgen om 8.00 wakker moeten maken voor zijn fles...

Is 4 flessen van 180+6 niet te weinig ???
    (hij is 59 cm en weegt +- 5,5 kilo)
    Hij komt overdag echt om de 4 uur en dat gaat nu zo goed zou het jammer vinden om hem weer uit zijn ritme te moeten halen en om de 3 uur gaan voeden.

Ook slaapt hij overdag heel erg weinig is bijna heel de dag wakker dus denk ook dat hij misschien daarom zo lang slaapt in de nacht...
    Hoe lang mag hij zonder fles in de nacht moet ik hem echt om 8 uur wakker maken of moet ik hem zelf laten komen voor zijn fles ????

Groetjes Kim

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Kim,

Wat fijn dat het zo goed gaat! De hoeveelheid die je zoontje krijgt is prima. Het doorslapen is geen probleem, er mag 12 uur tussen de voedingen zitten.

Groetjes, Petra

Deel Deze Pagina