over maand werken schema aanpassen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door misslizzy, 29 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Hai alle ervaren mama's even een vraagje ben namelijk wat onzeker.
    Onze dochter bijna 4 maanden drinkt met 5,8 kilo
    om 9.00 uur fles 180-6
    om 13.00 uur fles 150-6
    om 17.00 uur fles 150-6
    om 21.00 uur fles 180-6
    rond 4 a 5 soms 6 uur 's nachts 150-6 daar doorheen gaat nutriton tegen de reflux.

Nu krijgt ze hyp.allergeen en mag pas tegen 6 maande met vaste voeding beginnen ivm allergieen in de fam.

Wat is jullie advies als ik ga werken moet ze rond 7 uur uit haar bedje. Zou ze het dan volhouden om pas om 9.00 de eerste te krijgen? Moet ik nu vast beginnen met het schema aan te passen? ben zo bang dat wanneer ik de laaste avond fles vroeger ga geven i.v.m. nieuw dagritme ze in de nacht nog eerder komt. Wat is jullie ervaring?

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Mijn zoontje is nu net 3 maanden en weegt ruim 6.5 kilo.
    Zijn eerste flesje krijgt hij tussen 7 en 8 maar is wel al wakker om ongeveer 6.00uur maar heeft dan nog geen honger.
    mijn schema is nu:
    7-8 180/6
    11-12 180/6
    15-16 180/6
    17-18 180/6
    20.30-21.30 180/6 met 2 schepjes rijstebloem.
    Hij slaapt dan door tot een uurtje of 6 soms maar tot 5 maar heeft dan nog geen honger.
    Hij is dan gewoon uitgeslapen.
    Ik kan dan gerust hem in de box leggen en laten spelen en zelf even rustig ontbijten enzo.
    Dan als hij honger krijgt krijgt hij zijn fles en dat is vaak rond half 8 vanmorgen wilde hij hem pas rond half 9.

Aan het einde van de dag heeft hij meer honger, dus dan krijgt hij zijn flessen ook eerder.
    na 15.00 zit er vaak maar 3 uur tussen zijn voedingen.
    Ik heb hem eigenlijk vanaf het begin al om rond 21.00 zijn laatste fles gegeven omdat hij om 23.00 nooit wat dronk.
    eerst werd hij tot een week of 10 rond half 2 altijd nog wakker voor een voeding en dan weer om 6.00 maar sinds dat hij 12 weken was sliep hij tot half 5 en vanmorgen was het zelfs 6.00.

Je kan ook proberen de dag idd wat eerder te beginnen dus om 6.00uur der eerste flesje.
    ik zie ook dat ze haar 5de flesje zogezegt snachts/morgens krijgt.
    Misschien als je de flesjes overdag 180/6 aanbiedt dat ze dan smorgens niet rond 4/5uur komt, want die voeding heeft ze overdag dan al gehad. En savonds bij der laatste flesje één maatschepje rijstebloem doen. Ze heeft dan ook een meer verzadigd gevoel dus zal misschien wel wakker worden rond 5 uur maar dan niet zosnel trek hebben.

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Deze week ga ik ook weer aan het werk.
    En ja, wij hebben ons schema wel aangepast daarop.
    Aangezien ik om 7.00/7.15 de deur uit moet naar mijn werk, en mijn man ook zoiets.

We hadden namelijk de eerste fles om 6.00, maar dat zou nu erg krap worden als we ons zoontje nog weg moeten brengen naar mijn schoonouders. Dan zou hij nog hartstikke vol zitten van de fles, en dan in een hobbelende auto moeten... Lijkt ons niet zo'n strak plan.
    Nu hebben wij het zo geregeld dat mijn schoonmoeder/vader en mijn moeder/vader, (ligt er dus aan wie die dag oppast), de fles van 7.00 doet.
    Zodat daarna zijn eten lekker kan zakken, en hij meteen terug naar bed kan, zonder een koude auto in te moeten.

Ons schema is dus een uur verzet. Ons schema nu is:
    7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 22.30/23.00.

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Misschien ben je juist van het flesje van 4/5 uur af wanneer je begint om 7 uur? Geen idee hoor...stel je zit dan op

7 uur, 11 uur, 15 uur 19 uur 23 uur (of eerder)

t kan best zijn dat je nu met die fles op 4/5 uur zit omdat ze haar avondfles om 21 uur krijgt? Als jij weer gaat werken is t denk ik fijner als je niet zo vroeg in de ochtend er uit moet voor een flesje? en als ze hem dan om 7 uur krijgt dan kun je haar met een gevulde buik naar de opvang brengen. De laatste fles kun je dan doen als je zelf gaat slapen?

Succes!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb het voeden wel aangepast aan het werk hoor. Ik gaf altijd vlak voor ik naar het werk ging om 7 uur in de ochtend een voeding. De rest van de dag paste zich daar aan aan. Dat moment vond ik een heerlijk begin van de dag! En mijn kindje ook!

Ik zou het gewoon eens proberen. Het is helemaal niet gezegd dat je kind weer een nachtbraker wordt als je de eerste voeding eerder op de dag geeft toch? Je kind wordt ook elke dag ouder, en schema's kunnen zich per week omgooien!

6. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Erg bedankt voor de tips en de voorbeelden. Ik ga maar eens met vriendlief overleggen en ga dus het schema aanpassen. Het zo fijn zijn als ze idd die nacht-ochtend fles tussen 4-5 niet meer hoeft maar die verplaats naar 6 a 7 uur. Of ik laat de fles bij de oppas geven vond ik ook een goede optie.. genoeg om over na te denken. thanks

Deel Deze Pagina