hallo mede ouders, Ik kom net terug vanaf het CB. mijn zoon is nu 13 maanden en was sinds de vorige keer.... (2 maanden terug) maar 30 gram aangekomen. lengte net een halve cm... herkennen jullie dit??? dat ze oppeens zoveel minder groeien... Hij weegt nu 11 kg! Groetjes, floor
ja hoor, na het jaar groeien ze een stuk minder hard. En bij sommige kindjes begint die stagnatie al bij 9 maanden... en bij anderen wat later. Je hebt ook grote kans dat het nu echt met sprongen gaat dat hij groeit. Loopt hij inmiddels ook? Want dat kan vaak ook een verschil zijn, ineens veel meer gaan bewegen en dus veel meer energie verbruiken.
Hier was Thirza bij 11 mnd maar een kleine 200 gram aangekomen en een halve cm gegroeid in 2 mnd tijd. CB stuurde me gelijk door naar de dietist, en riep al dat ik zetmeel-zooi dan bij moest gaan geven, maar de dietist hoorde ons verhaal eens aan en maakte zich nergens zorgen om. Thirza had een periode achter de rug met doorkomende tandjes en een paar keer goed verkouden en had dus echt een heel tijd slecht gegeten. 't Was dus wel verklaarbaar. Maand later weer wezen wegen en meten, toen was ze in die maand tijd ruim 200 gram aangekomen en 3,5 cm gegroeid. Maandje later bij de kinderarts was ze ook weer 200 gram gegroeid. Inmiddels hebben we weer een periode van kiezen en ziek-zijn en slecht eten achter de rug, dus ik denk dat ze deze maand weer weinig gegroeid zal zijn, (morgen CB, dus dan weten we het weer). Ik maak me er inmiddels niet al te druk meer om, het zal allemaal wel. Ze ontwikkelt zich goed, heeft wel een aantal gezondheidsproblemen, maar daar zijn we mee bezig, maar qua ontwikkeling gaat ze dus gewoon lekker door (en is ze vroeg voor haar leeftijd met een boel dingen). Dus die groei... die gaat hier -doordat ze bij pijn of ziek-zijn gewoon slecht eet- ook gewoon in pieken en dalen... Dat is dan maar zo Straks duurt het 4 mnd voor de volgende afspraak, dus dan weten we ook niet meer of ze nou in pieken en dalen groeit, Beter!
Overigens lijkt me 11 kilo heel prima bij 13 mnd. Thirza is een meid, dus die zijn over het algemeen wel wat lichter natuurlijk, maar die was dus bij 13 mnd 9 kilo.... (en dat was ook allemaal prima).
Prima hoor! Onsze kinderarts van het CB zei me de vorige keer dat ze na 1 jaar een stuk minder hard groeien! Mn zoontje was met 11 maanden ook maar 100 gram aangekomen en 1 cm gegroeid: niks aan de hand. Nu eet hij al 3/4 weken minder (tandjes, verkoudheid enz)en heb ik m zelf gewogen: 100 gram afgevallen? Nu is onze weegschaal niet dezelfde als die van het CB, maar ben toch benieuwd wat ze zeggen. Maar hij ziet er goed uit en kon wel wat hebben hoor. Overigens is hij nu dan zo'n 9100 gram en 75 cm gok ik. 11 kilo lijkt me dus prima met 13 maanden!
11kg bij 13mnd lijkt me ook niks mis mee... mijn zoontje is ruim 14mnd en ook om en nabij de 9.5kg Gewoonk ijken of hij goed meegroeit in zijn curve!
Ik zou me niet druk maken, ze hebben altijd wat te zeuren. Mijn meisje was of niet genoeg aangekomen, of niet genoeg gegroeid of het hoofdje was te klein....nou ze ziet er prima gezond uit hoor. Dus ga maar gewoon op je eigen gevoel af hoor, das het beste!
Dean is eigenlijk telkens 500 gram aangekomen. en hij is erg licht moet ik zeggen.. maar minder eigenlijk nooit
Ook wanneer er 2 maanden tussen zat. Hij is nooit minder dan rond de 500 gram aangekomen. (wel meer in het begin) Nu er wat langer tussen zit is het ook elke keer een halve kilo. en dean is net `10 kilo dus 11 met 13 maanden klinkt mij goed in de oren.