Tipjes bij weigeren van de borst?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Hanneke, Nov 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oke, lekker ego hier een heel apart topic over te openen (kon het ook in bv&trots zetten natuurlijk), maar oke ik wil gewoon als het even kan nog vandaag (ja wat een noten op mn zang he) graag kijken of ik wat antwoorden kan krijgen.

En waarom wil ik dat vandaag? Omdat ik mezelf eigenlijk maar 1 ruime dag wil geven nog. Mocht het in die dag niet lukken, denk ik gewoon dat het haar besluit is en we het zo gaan laten.

Het zit zo zondag avond heb ik Benthe laten drinken, daarna is ze naar opa en oma gegaan, daar heeft ze enkel kunstvoeding gehad uit de fles. Gister avond is ze pas weer thuis gekomen, ze wilde niet bij mij aan de borst drinken. Ik heb gekolfd en 3 kwartier later dronk ze dat wel op uit de fles maar wilde absoluut niet bij mij liggen, dus dat heeft ze bij papa gedronken.

Vanmorgen met haar in bed gaan liggen (lees huid op huid) maar nee wederom wilde ze niet drinken. Heb haar vandaag niet naar het kdv laten gaan, maar geprobeerd juist wat met haar te doen, zoveel ze wilde, maar wilde ze eigenlijk niet zo, wel samen wat boekjes gelezen, even televisie gekeken, maar ze is vooral zelf bezig geweest (druk alles aan het ontdekken natuurlijk).

Voor ze ging slapen daarnet geprobeerd of ze een slokje wilde, maar madam draait haar hoofd weg, gaat tegen sputteren, duwt met alle geweld de borst/mij weg. Dus flesje gegeven en zelf maar weer gekolfd.

Ik wil dus vanavond en morgenochtend/morgenmiddag nog proberen of ze wil, maar anders laat ik het erbij.

Iemand van jullie nog tipjes wat ik kan proberen?

Misschien geen avondeten maar eerst borst aan bieden? Misschien vanavond lekker even samen douchen? Misschien juist eerst laten eten vanavond en dan pas borst aan bieden? Vanavond geen fles geven, geen borst willen is ook geen melk krijgen?

Weet het niet, hoewel dat laatste, daar krijg ik zelf wat 'kronkels' van, ik denk niet dat ik dat zou doen :).

Ik denk dat alle voor ons/mij mogelijke tips welkom zijn, dus als iemand iets weet, alvast heel erg bedankt.

Liefs, Hanneke!

2. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    hi Hanneke,

Wat jammer dat Benthe niet wil...
    Ik heb eigenlijk geen tips, bij ons is het ook zo gegaan. Jo was toen ook een paar nachtjes logeren en wilde bij thuiskomst niet meer aan de borst.

Ik zou niet doen geen borst willen is geen melk krijgen. Je andere gedachten lijken me beter (borst voor eten enzo) maar ik vraag me af of het werkt.

Hoop dat iemand anders nog tips voor je heeft!

3. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    o, trouwens, teruglezend... bij ons was wel geen borst willen ook geen melk. maar dat kwam omdat Jo toen al geen flessen meer kreeg. als hij geen borst dronk kreeg hij gewoon bij zijn boterham koemelk uit een beker. Hij dronk dan 's ochtends en 's avonds borst. Maar ik ben toen hij stopte met borst niet in de plaats van borst melk uit een fles gaan geven 's avonds, ben gewoon gestopt met melk 's avonds en 's ochtends.
    Hij was toen 16maanden.

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    Belgiƫ
    mja, zou het gewoon niet zo zijn dat ze "eruit gegroeid" is? Denk dat kinderen best zelf kunnen aangeven of ze nog borstvoeding willen of niet... zou het erg vinden moest ze nog heel jong zijn, maar ze bereikt nu een leeftijd met een heel eigen willetje he, ik zou erin berusten...

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou het denk ik ook gewoon accepteren, (of zullen we ruilen, hihi ;)). IK zou het op deze leeftijd gek vinden om borst voorrang te geven op vast voedsel dus dat zou ik echt niet doen.
    Heb verder niet echt tips voor je, maar 't is natuurlijk wel balen dat ze zo ineens er genoeg van lijkt te hebben! Fijner als die overgang wat geleidelijker gaat!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geke, Thelady, Rozemarijke,
    Dank jullie voor jullie antwoorden. Dacht kan altijd even proberen of iemand hier iets weet, iets anders als waar ik zelf op gekomen ben.

En mocht ze niet willen, dan laat ik me daar maar in berusten idd. Wel jammer vind ik dat het zo ineens is. Maar we wachten nog een half dagje af.

Toen ze daarstraks uit bed kwam wilde ze ook niet, heb gewoon als altijd gedaan en pas beneden de borst aangeboden, wil het ook niet opdringen verder. Nu is ze lekker aan het eten, geen eten geven maar eerst borst dat vond ik toch ook maar niks idd gezien eten wel iets belangrijker is dan melk nu.

Straks voor ze naar bed gaat, probeer ik het nog 1 keertje en morgen ochtend nog een keer, evt morgen middag nog een keer. Maar langer blijf ik niet door proberen.

Dan is het gewoon klaar voor haar en dus ook klaar voor mij.

(Rozemarijke, haha, ja als dat eens zou kunnen he? Ik zie er wel wat in :p).

Dank jullie in ieder geval voor de reacties, echt.

Liefs, Hanneke.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik denk dat als jij je erin kan berusten dat je het maar zo moet laten.

Maar als jij haar graag nog langer aan de borst wil, dan zou ik proberen haar zo veel mogelijk aan te leggen en kunstvoeding en gekolfde melk in een fles achterwege laten.

Veel sterkte meid!;)

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Een knuffel voor Hanneke, meid wat jammer nou!

En slapend aanleggen?

9. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Wat jammer! Maar idd wel vooral voor jou;) Ze is er blijkbaar flauw van. Wat moet je dan nog? Dwingen werkt averechts denk ik dus misschien idd accepteren. Lijkt me heel gek, zo ineens is het afgelopen..

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zogelukkig,
    De flessen kunstvoeding/gekolfde melk achterwege laten, dat vind ik moeilijk, ze krijgt immers al zo lang ook smiddags voor het naar bed gaan een fles kunstvoeding, dan zou ik die nu ook niet moeten laten geven. Denk dat dat gewoon voor mijn gevoel geen optie is. Teveel dwingen, dat is voor mijn gevoel ook geen optie, als zij duidelijk aangeeft (mij/de borst wegduwen, niet bij me willen liggen) niet te willen moet ik daar na luisteren. Hoop dat je me snapt, maar wel heel erg bedankt ook jij natuurlijk he meid!

Ireen,
    Ja dat is idd een van de dingen die ik gister heb geprobeerd, maar ook daarbij werd ik weggeduwd, werd ze narrig, boos dus ben ik gestopt, zie ook een beetje wat ik bij zg schreef. En wederom ook voor jou dankje natuurlijk.

Maja,
    Ook jij bedankt. Dat zo plots en ineens afgelopen, dat vind ik idd het moeilijke eraan. Het is dat het nodig was dat ze ging logeren, maar is dat misschien de rede? Had ze anders misschien wel nog gedronken? Ik leg de schuld een beetje bij mezelf, dat moet ik niet doen, moet het zien als haar keuze, door mijzelf de schuld te gaan geven is het accepteren moeilijker en dat moet niet.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ben gister met dr gaan douchen nog, ook toen wilde ze niet.

Na het avond eten, heb ik het maar even niet geprobeerd, madam voelt de spanning volgens mij namelijk vreselijk goed aan en wil eignelijk ook niet teveel pushen.

Om 21.00 ben ik terwijl ze al 2 uur in bed lag te slapen naar boven gegaan, heb dr bij me genomen, beetje wakker gemaakt, proberen of ze misschien flink slaperig wel toe zou happen, ook dat niet.

Vannacht was ze wakker, ipv een flesje kv de borst aangeboden maar dat werd krijsen. Oke, Hanneke in shock, krijsen heeft ze nog nooit gedaan, laat staan nu met deze leeftijd en deze rede. Kortom maar snel een fles kunstvoeding erbij gehaald en die heeft ze op. De rest van de nacht heeft ze (zoals wel vaker) niet meer in dr eigen bedje gelegen, maar nu ivm mijn rede, niet omdat zij het graag wilde ;).

Vanmorgen zoals altijd bij het wakker worden of anders al bij het beneden zijn aangeboden, maar ook dat was duwen en een beetje aangebrand reageren. Ook maar weer gestopt en toen heeft ze (voor het eerst smorgens) een boterham met sap gekregen die ze bijna helemaal op at :$.

Nu is Leander met ze zwemmen, rust voor mij maar vooral omdat ze meestal nadat ze is gaan zwemmen bij mij bij komt tanken en in slaap komt vallen, haha, ja achter het zwemmen zat een rede :).

Ben benieuwd, straks als ze thuis komen, ga ik het nog 1x proberen is de afspraak en anders nog 1x na het middagdutje, maar daarna proberen we het niet meer.

Dan is het klaar! Haar keuze en daarbij dus mijn keuze.

Liefs, Hanneke.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb het niet over dwingen! Oeh, dat zou ik nooit adviseren hoor! Ik heb het over "proberen zoveel mogelijk aan te leggen".
    Weliswaar andere situatie, maar bij 8 maanden had ik ook een weigeraar. Zl werd helemaal hysterisch als hij mijn borsten alleen al zag, laat staan als ik hem bij me legde, dan was het wegduwen en krijsen enzo. Maar goed; die dronk toen niks anders en was natuurlijk een stuk jonger dan Benthe nu is.
    Dat van die boterham klinkt wel alsof Benthe een grote meid is geworden en zelf die keuze heeft gemaakt. Misschien is die keuze wat versneld door het logeren, maar is niet de reden dat ze niet meer drinkt, ze vindt het kennelijk mooi geweest.
    Maar toch sterkte met het einde van een tijdperk!

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lieve Zogelukkig,
    Ik bedoelde niet te zeggen dat jij bedoelde dat ik moest dwingen. Sorry als het zo over gekomen is. Ik bedoelde echt gewoon vanuit mijzelf te zeggen dat ik teveel dwingen niet wil, terwijl ik voor mijn gevoel nu met telkens aanbieden toch al aardig 'dwing'.

Die van jullie dronk idd niks toen, dat lijkt me echt vreselijk! En natuurlijk ook nogeens een heel andere leeftijd. Ik bedoel tussen de melk behoefte op 8 maanden en die op 19 maanden, zit wel een behoorlijk verschil vind ik persoonlijk. Met 8 maanden is het vooral de hoofdvoeding en veelal de enige vochtbron (buiten het vocht uit groente en fruit om), met de leeftijd van Benthe nu is dat gewoon heel anders, ze eet (al is het slecht op het moment, hoewel die boterham heeeeel goed was), ze drinkt water/thee/sap/melk, maarja blijkbaar geen borst meer.

Haar keuze idd, die wellicht toch wel gekomen had, maar idd misschien is versneld. Dat is de gedachte die ik erover probeer te houden.

13. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    meis ik denk dat ze er misschien ineens '' klaar'' mee is......vind t superknap van je dat je zolang hebt gegeven respect

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,508
    36,469
    113
    Ze is nog wel wat jong om er ineens klaar mee te zijn, maar als jullie je daar allebei prettig bij voelen is het klaar toch?

Mijn dochtertje weigerde 3 weken geleden ineens de borst, dit heeft ze 2 weken volgehouden, het bleek te komen door hand mond en voetziekte wat aften in haar mond veroorzaakten. Toen dat klaar was dronk ze weer, maar mijn dochtertje is nog wel wat jonger.

15. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    En, hoe is het gegaan na het zwemmen?

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bedankt voor jullie ideeen en tips. Bedankt voor de lieve berichtjes.

Het drinken aan de borst is hier afgelopen heeft de jonge dame besloten.

Na het zwemmen heeft ze niet gedronken. Vanavond net voor het eten heeft ze niet gedronken. Ze word nu naar bed gebracht en heeft net een fles kunstvoeding op.

Kortom ik stop met aanbieden, ik stop met kolven (althans ik bouw die 2 voedingen rustig maar af denk ik en de gekolfde melk krijgt ze nog dan), we stoppen met de borstvoeding.

Het is blijkbaar de keuze van ons meisje, ik wil daar gehoor aan geven, al is het voor mij wel lastig.

Liefs, Hanneke.

17. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    :( Wat jammer voor jullie zeg, ik leef met je mee! Verder weet ik niet wat ik moet zeggen (dat heb ik nou altijd)... Hoop dat je wel gewoon nog langs komt in BV en trots (want trots mag je zijn!)!

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geeft niet Ireen, snap het wel, dankje!
    Heb zelf ook geen idee wat ik op het moment denken/voelen moet/mag.

En jawel, ik kom wel buurten hoor, veel te nieuwsgierig naar jullie en de kids.

Liefs

19. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    aaaaaahhhhhh jammer meis maar niks aan te doen

20. fafje

fafje Niet meer actief

hey lees al vanaf het begin mee,

echt jammer dat het niet meer lukt/ze niet meer wilt...:(
    je hebt je best gedaan en je mag trots zijn op alle afgelopen maanden!

Share This Page