6 of 7 voedingen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Vlinder249, May 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

Apr 15, 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ons dochtertje is vandaag precies een week en drinkt haar flessen heel goed. Ze woog bij de geboorte 4 kilo en ook vandaag weer op dat gewicht.

Ze mag dus 600 ml voeding totaal en heeft de afgelopen week gemiddeld 6 tot 7 keer per dag gedronken.

Nu drinkt ze 90cc+ 3 schepjes dus ongeveer 100ml per fles, dit gaat goed, en ik heb zelfs het idee dat ze snel alweer honger heeft of soms nog meer wil, ze is dan echt aan het zoeken en happen. Ik laat haar al rust nemen tijdens de fles, boertje etc omdat ze anders erg snel drinkt.

Alleen vraag ik me af hoe het zit als ze snachts bijv extra komt. Nu laat ze vaak zo'n 5 uur er tussen snachts maar het is ook weleens gebeurt dat ze dan 7 voedingen heeft op een dag. Maar dat betekent dan dus 700 ml. Overdag zit er vrijwel altijd 3 uur tussen.

Kan ik nu beter zoiezo verdelen over 7 voedingen, en dan minder geven per keer of wel die 6 voedingen, aangezien ze wel die 100cc goed drinkt.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Als je kindje erg snel haar fles leeg drinkt kun je eens proberen om een kleinere speen te gebruiken. Het is belangrijk dat ze 15-20 minuten over haar flesje doet voor een goed verzadigingsgevoel.

Met een gewicht van 3,5-4 kg mag je kindje 675 ml per 24 uur aan voeding. Dat komt neer op 5 voedingen van 120/4.
    Tussen de 4-5 kg mag je kindje 825 ml voeding. Aangezien je kindje nu weer op de 4 kg zit mag je haar iets meer gaan geven.
    Als je kindje dus 7 voedingen van 90/3 krijgt is dat geen probleem.

Groetjes Sanne

Share This Page