Veel spugen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door pleegje, 30 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pleegje

    pleegje Lid

    24 sep 2013
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu 3 weken oud en de laatste paar dagen spuugt ze heel veel en is ook steeds onrustiger en huilt meer.
    Vanaf het begin heb ik ruim voldoende voeding met een goede/sterke toeschietreflex. Dit was bij mijn eerste dochter ook zo.
    Ik ben hierdoor ook nooit lang aan het voeden, binnen 10-15 minuten was ik wel klaar. Nu blijft mijn dochter na elke voeding spugen, soms een mondje maar soms ook hele golven. Ook blijft ze erg onrustig als ik haar in bed of de box leg(ligt al wat omhoog met het hoofd) zelfs nadat ik haar bijna een uur rechtop heb gehouden. Ze blijft dan voeding wegslikken lijkt het en huilt dan ook steeds meer.
    Nu ben ik al bezig om de eerste toeschietreflex weg te laten lopen, maar merk nog weinig/geen verschil. Ondertussen drinkt ze maar 5 minuten (vaak onrustig) en valt dan vaak half in slaap. Mijn vraag is of ze nu nog genoeg binnenkrijgt (ze heeft wel iets minder plankieren en al 2 dagen niet echt ontlasting gehad op een natte scheet na, ze laat wel heel veel scheetjes) en of jij nog tips hebt.
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je zit nog in de afstemfase dus volg je kindje. En inderdaad eerste toeschieten af laten lopen. Kijk ook eens kritisch naar hoe ze aan hapt: gaat dit goed, slordig, glijdt ze van je borst af, houdt ze wel vast. Eventueel kun je een lactatiekundige mee laten kijken. Maar eerste interventie zou voor mij zijn eerste voeding af laten lopen (tot straaltjes afbuigen, dan borst goed drogen en aanleggen) en naar aanleggen kijken.

    Succes
     

Deel Deze Pagina