Titel zegt het, haal jij alles van tafels en kasten af zodra je kleine kan lopen ? Ik niet, vind het belachelijk, hoe jong ze ook zijn ze moeten begrijpen dat ze niet zomaar alles van tafels en kasten moeten pakken. Bij mijn schoonzusje is het zo erg dat als je daar binnen loopt je je afvraagt of ze aan het verbouwen zijn ofzo, zo leeg is het daar. Hoe denken jullie daar over ?
Nee hoor, ik laat alleen gevaarlijke dingen echt niet liggen (messen, scharen, pennen, hete thee, dunne glazen, etc).
ik haal alles alleen van de salon tafel af hij pakt echt alles wat erop staat behalve als ik bezoek heb dan blijf hij er wel netjes van af... maar als we gewoon met ze 3e zijn is de tafel niet veilig.... ik heb het vaak geprobeert om een leuk bosje bloemen op tafel te zetten inbegin ging het goed maar later niet meer...dus heb ik alles er maar van afgehaald... ik wil als die wat ouders is en het echt goed begrijpt weer dingen op de salon tafel zetten... op de eettafel heb ik altijd me fruitschaal en een bosje bloemen staan en daar blij die van af en wat op dedressoir staat ook... en bij de tv kast die net zolaag is als mij salon staat ook niets veilig behalve de tv dan gelukkig ahhaa...
Dat laat ik inderdaad ook niet liggen Doelde meer op bijvoorbeeld, een vaasje of net zoals ik zo'n etagere met chocolades erop .. Die haal ik dus echt niet van tafel af, ben me gek .. Ze zijn misschien jong maar die kids zijn niet gek en weten heel goed wat wel en wat niet mag ...
Niet alle, maar wel alle dingen waar ze niet aan mag/mogen zitten. Vind het onzin om in m'n/hun eigen huis heel de dag te lopen zeggen dat iets niet mag (of in ieder geval: om er de hele dag op te moeten letten, want ook al weten ze het, het blijven kinderen), dan heb ik zelf ook geen rust. Natuurlijk zijn er dan nog steeds dingen waar ze niet aan mogen zitten (denk aan de tv, de oven, enz., maar ook wel eens dingen op tafel), dus ze leren ook dan heus wel dat ze niet overal aan mogen zitten en vooral dat ze moeten luisteren als iemand zegt dat iets niet mag.
Ik zie dat jouw zoontje ook uit 2010 komt, mijn zoontje is van 25 dec 2010 maar die weet heeeel goed dat hij nergens aan mag komen, hier staat dus ook gewoon een vaasje op tafel, dan maar af en toe even boos worden
Nee ik heb niks weggehaald, ik heb ook niet heel veel accesoires staan zoals vazen. Maar wat er wel staat, mag ze gewoon niet aankomen..
Hier lopen ze los met 11 of 12 maanden en zijn dan te jong om te reageren op dingen waar ze niet aan mogen komen. Alles gaat dus van de salontafel, er blijft nog genoeg over om ze zeggen dat ze daar niet aan mogen komen. ZIe je het al voor je? Met zoveel kids ook nog gaan opletten of je kleintje niet aan het plantje op tafel zit?? En tis helemaal goed gekomen hoor, de oudsten weten het nu wel hahaha
ze moeten leren dat zie niet overal aan mogen komen. Scherpe gevaarlijke dingen natuurlijk wel maar verder niet.
Ik ook niet, zelfde wat gezegd is: leren dat ze niet overal aan mogen komen. Natuurlijk haal ik de gevaarlijke voorwerpen wel weg, maar daar stopt het ook bij
hier netzo en dat heeft bij F gewerk en nu met Y werkt dat ook weer goed maar nu is Y heel erg geintresseerd in de onderzetter nouja daar mag ze van mij wel mee spelen hahaha
ik sluit me aan bij NiekeKris en Tjessia . Maar het hangt er natuurlijk sowieso vanaf, hoe vol je huis 'normaal' staat.... Dat is bij iedereen ook weer anders denk ik.
Bij de eerste vond ik het ook belachelijk. En consequent zijn werkte prima. Dus ik dacht altijd: gewoon opvoeden die hap.. Helaas bij de tweede.. wordt er hier chronisch verbouwd. Ze heeft gewoon poep in d'r oren. Niet normaal. En ja hoor, ben zo consequent als bij de eerste. Maar ik hoef maar even met m'n ogen te knipperen of de wii staat weer aan, de tuner op max en m'n tijdschriften vormen weer een leuk tapijtje. Zelfs als ik bij iemand anders ben zet ik het eea weg en vraag ik of iedereen even op zijn eigen thee wil letten. In het begin heel genant, maar het is echt nodig bij ons snelle monstertje! En ze verzint ook steeds iets nieuws. Het nieuwste trucje nu is: heel snel voor me uit rennen, de bank op vliegen, gaan staan en heel, heel triomfantelijk met d'r nibbitvingertje zwaaien en nee nee schudden.. Gek genoeg heeft ze ook een pijndrempel van hier tot 13hoog, dus leren doet ze het ook niet op die manier. Iemand tips?
Hier net zo, gewoon een aantal maanden toen ze in een grijpgrage periode zaten het e.e.a. weggehaald. Daarna weer terug gezet en hadden ze toch weinig behoefte om daar steeds aan te zitten. Natuurlijk staat er nog wel het e.e.a., bijv. de voer- en drinkbakjes van de dieren etc. Daarnaast verschilt het per kind. Mijn oudste bleef nog voor ze 1,5 jaar was wel van de ramen enzo af, maar mijn zoontje zit er nog steeds aan als ik even niet oplet, dus allemaal handafdrukjes. Het zal hem allemaal een worst wezen, nou ja, lang leve de Glassex .
dat komt nog wel denk ik, anders heb je zelf niks ik haal niet alles van tafel, maar als ik het in het midden zet kan lydia er niet bij als ze er straks wel bij kan dan word het iets onbreekbaars tijdelijk denk ik
Nou ik heb er nu eentje rond lopen van 5 en die wist al van jongs af aan dat hij er niet aan moest zitten en dat doet hij nog steeds niet en ben nu bezig met meneertje dondersteen van 1,5 maar ik haal het echt niet van de tafel hoor, soms moet ik even tot tien tellen maar mama wint hoor
Ach, ik heb geen zin om er als een politieagent achteraan te lopen en steeds overal nee op te zeggen. Pick your battles. Er zijn maar een paar dingen waar ze niet aan mag komen en dat snapt ze inmiddels goed. Maar ze is verder erg makkelijk en heeft vrij weinig interesse in dingen op tafel etc. Overigens was bij ons de grijpgrage fase niet toen ze begon te lopen, maar al veel eerder. Ze kon immers overal al heen kruipen en optrekken aan het meubilair.
Nee hoor, idd alleen de gevaarlijke dingen. Hier staat de koektrommel meestal ook op de salontafel, laatst wilde ze een koekje en zat dus te piepen en die te roepen. Wilde eerst de koekjes wegzetten, maar dacht nee ze moet maar leren dat het niet elk moment van de dag koekjestijd is nu vraagt ze er al niet meer om.