Goedemiddag, Ik heb een vraag: Ik ben begin februari gestopt met de pil, ben toen gewoon ongi geworden, maar mn eerste echte cyclus duurde maar 14 dagen, de 2e duurde 35 dagen en nu de 3e cyclus loopt al 37 dagen, maar ben nu nog niet ongi. Vorige week maandag had ik heel veel buikpijn en dacht dat ik ongi zou worden, want dan voel ik diezelfde pijn, maar ben het toen niet geworden. Kan dat de eisprong geweest zijn? Dat zou dan toch betekenen dat ik begin volgende week ongi zou worden? Ik denk nl niet dat ik zwanger ben, want de eerste helft van april hebben we safe gevreeën omdat ik nog ff wilde wachten met zwanger worden, we wilden voorkomen dat we eind december/begin januari een kleine zouden krijgen (want das toch altijd al een drukke tijd)... Maar ja als de eisprong later gekomen is, zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat onze poging om een zwangerschap uit te stellen, niet gelukt is.. Maar als dat zo is, zijn we er wel heel blij mee hoor.. Gr. Jorietje
hoi Jorietje, je ziet vaak dat de cyclus na pilgebruik erg ontregeld is,de cyclus duurt vaak veel langer dan je gewend was. Het zou kunnen dat je pas zo laat je eisprong hebt gehad, maar dat verwacht ik eigenlijk niet. Je zult toch af moeten wachten. In principe mag je gewoon wachten op een menstruatie, vind je het te lang duren of krijg je klachten, dan kan de huisarts eventueel medicijnen geven om de ongesteldheid op te wekken. Je kunt een test doen als je volgende week nog niet ongesteld bent, dan weet je het zeker. Succes. Mirjam