Hallo dames, een vraagje! Ik slik nu al een tijd de microgynon 30. Dit vanwege endometriose, veel bloedverlies en krampen. Eerst slikte ik hem 3 maanden door, want hoe minder vaak bloedingen hoe beter. Toch kwam er een bloeding, kort voor de stop van de 3e strip. Daarna lukte het wel om 3 maanden door te slikken. Maar...nu halverwege de 2e strip begin ik te bloeden en krampen beginnen ook te komen . Word er een beetje moedeloos van. Hoe kan het dat je de ene keer wél 3 maanden door kan komen en daarna ineens in middenin strip 2 gaat bloeden? Heb niet kortgeleden gemeenschap gehad of inwendig onderzoek of iets, dus daarvan kan het niet zijn. Heeft iemand een idee of ervaring? Ik zit zelf te denken om te vragen om een zwaardere pil.. zou dat helpen? Of dan toch maar elke maand met de 30 een stopweek inlassen? Btw: Mirena spiraal heb ik vorig jaar gehad, met ook onregelmatig bloedverlies dat was ook niks voor mij. Wat een gedoe!
Ik heb nooit kunnen doorslikken en zelfs met een stopweek iedere maand had ik bij de microgynon 30 doorbraakbloedingen. Ik heb toen een 3 fase pil gehad, die ik ook niet kon doorslikken, maar in ieder geval geen tussentijds bloedverlies meer. Huisarts had toen gezegd dat volgende stap een microgynon 50 pil zou zijn geweest. Ik zou overleggen met huisarts.
Ik heb overigens nu een koperspiraal en tussentijdsbloedverlies en menstruaties die steeds heviger worden (leeftijd...), ik heb met gynaecoloog gesproken over nova sure methode (omdat ik geen kinderen meer wil). Het is niet ongewoon dat menstruatie veranderd als je ouder wordt.
Dank voor de reacties! De Novasure ben ik inderdaad ook aan het overwegen. Heb binnen niet al te lange tijd toch al een fikse buikoperatie en wil vragen of er dan gelijk endometriosehaarden weggehaald kunnen worden, Nova sure behandeling en sterilisatie. Heb gewoon zo veel last van de bloedingen.. buikpijn, veel bloedverlies en voel me heel gammel Ik zal komende week ook de huisarts bellen om eerst een zwaardere pil te proberen...
Hoe lang heb je de Mirena gehad? Het kan namelijk een aantal maanden duren voordat de hormoonhuishouding weer wat gestabiliseerd is. Dat had ik ook en daarna niet meer ongesteld geworden. Ik heb in totaal 14 jaar de pil geslikt. Begonnen met microgynon 30. Daar kreeg ik ondanks ik elke maand stopte doorbraakbloedingen van. Toen heb ik drie fase pillen geprobeerd (2 soorten) maar ook daarmee drama. (De keren dat ik mijn pil vergeten ben zijn op 1 hand te tellen). Toen was de volgende stap de microgynon 50. Ook daarmee gedoe. Ik heb altijd al best behoorlijke bloedingen gehad die 6-7 dagen aanhielden. Flinke buikkrampen en misselijk van de pijn. Toen heb ik besloten om toch voor de mirena te gaan. 3 maanden onregelmatig bloedverlies gehad en daarna nooit meer ongesteld geweest totdat hij er 3,5 jaar in zat. Toen ging hij eruit vanwege kinderwens. En na de bevalling weer een nieuwe gekregen, en die is er na 2 jaar weer uit gegaan. En na de bevalling in Maart gaat er weer een nieuwe in.
Zit er ook aan, zelfde reden. Bloed nu al 2 maanden. Wel minimaal vergeleken net de endo bloedingen. Ik slik hem sinds maart, heb 1 x een stopweek gedaan. Bloeden was zo heftig, dat ik ben door gaan slikken. Heb elke strip spotting en nu dus al.2 maanden bloedverlies. Ga morgen naar de gyn. Kijken wat doe zegt.
Ik heb de Mirena zeker zo'n maand of 7 gehad. Was dus helaas ook geen succes Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Succes bij de gyn, ik volg je regelmatig op het forum en hoop zó dat jullie laatste tp een plakker mag zijn❤