Beste! Het is morgen een week geleden dat ik ben bevallen. Een dag na de bevalling bleek er al 1 hechting van mijn knip los te zijn gelaten en het wondje week al. Even later bleek nog een hechting weg en nu week de wond natuurlijk meer. Er zit nog 1 hechting vast aan de binnenkant vlakbij de ingang zeg maar. De verloskundige in het ziekenhuis zeiden ach geeft alleen een iets minder mooiere genezing (kan me niet veel schelen eigenlijk). Dus heb er verder niet echt naar gekeken. De kraamhulp houdt deze wel in de gaten en de huisarts die mijn kraambed begeleid ook. Maar nu bijna een week verder is de knip eigenlijk gewoon een open wond en heb ik er veel pijn aan. Kan niet eens mijn zoon verschonen want te lang staan is echt killing! Zitten en liggen helpen ook eigenlijk niet. Ben gewoon simpel gezegd de hele tijd oncomfortabel. Moet 1 of 2x per dag in een soda badje gaan zitten . Maar merk niet dat dit verschil maakt. De wond ziet er al dagen hetzelfde uit. Ik belde even met de verloskundige in het ziekenhuis om te vragen hoe lang dit nog "open" blijft. Daar heeft ze me geen antwoord op gegeven alleen dat het goed komt. Ook gaf ze geen advies wat ik nog meer kon doen Ik lig nu al bijna een week in m'n blote kont op bed en heb bijna alle mensen die op bezoek willen komen even uitgesteld want ben gewoon niet mobiel. Mijn man moet straks ook weer werken.. hoe ga ik dat doen met een dreumes en een baby?? Help! Alle advies is reuze welkom! Liefs
Hoi Lala2, lastig voor je hoor. Het is inderdaad wel zo dat het echt weer geneest, maar daar heb je nu niet zoveel aan. Er is eigenlijk geen tip die ik kan bedenken dat je minder oncomfortabel wordt. Het is eenmaal een pijnlijke plek en de wond is open. Je kunt tijdens het spoelen bij toiletgang wat zout oplossen in het water. Dat prikt niet, maar is nog wel extra zuiverend. Je moet er in ieder geval geen gaasjes oid tussen doen, want dan kan het niet genezen. Luchten en soda (of Badedas) badjes zijn ook goed. Je zou nog een crème met vitamine E kunnen smeren rond te wond; dat helpt de wondgenezing te versnellen. Verder goed recht gaan zitten op je stoel. Neem gerust pcm als de pijn te vervelend is bij het voeden of verschonen. Helaas ook hier geen gouden tip. Het is doorbikkelen. Vraag wel om extra dagen (uren) kraamzorg hoor, daar heb je ook recht op. Sterkte! Groetjes Brigitte
Hi Brigitte, Dankje voor je steun... bikkelen kan ik wel maar het is echt zo mega pijnlijk de hele tijd gewoon vermoeiend. Mijn zoon is in 15 min persen geboren dat vond ik wel prettig bikelen Maar dit duurt maar! Die soda badjes nam ik wel maar daar word de pijn gewoon erger van dus ben daar direct mee gestopt. Ik spoel met water en dep de wond dan droog met gaasje (ik kijk met spiegeltje) ik wil gewoon dat het gaat indrogen. Morgen komt de huisarts weer langs, ik zal dan vragen of hij misschien een crème oid kam voorschrijven. Heb je misschien ook ervaring wat betreft tijdsbestek? Hoe lang duurt z'n open knip beetje met dichtgaan? Echt helen maakt me niet zo uit maar meer dat het dicht is dus infectie vrij. Hoop dat je daar nog een antwoord op kan geven Heel erg bedankt! Liefs
Hoi Lala2, sorry, vakantie tussendoor... Hoe is het intussen? De wond moet nu wel dicht zijn. Meestal gebeurd dit tussen de 2 en 4 weken. Hopelijk voel je je al een beetje beter! Groetjes Brigitte