In het kort ons verhaal: Met 12 weken zw. schap is een nekplooi van 8 mm gemeten (mag hooguit 3 mm zijn). De week erna was de nekplooi zelfs nog iets groter geworden (11 mm). Er is een vlokkentest gedaan en er is niets gevonden. Dus het is geen chromosoomafwijking. Ik ben nu ruim 19 weken en volgende week donderdag krijgen wij weer een echo (we hebben er al veel gehad de laatste weken). Deze echo volgende week is de zogenaamde 20 weken echo waarop alle organen het beste zien en te meten zijn. Tot nu toe is er een miniscuul gaatje in het hart ontdekt en 1 van de niertjes is iets verdikt, maar nog wel binnen de marges van wat het mag zijn. Van het AMC hebben wij begrepen dat er ook al zijn de organen volgende week prima in orde, toch nog evt. ernstige problemen met ons kindje kunnen zijn. Bijv. een geestelijke beperking of lichamenlijk gehandicapt. Er wordt nl. gezegd hoe groter/dikker de nekplooi geweest is (hij is nu al heel lang genormaliseerd), hoe meer kans dat er toch "iets" ernstig is met je kindje. Ik ben dringend op zoek naar ervaringsverhalen en dan vooral eigenlijk naar mensen waarbij ook zo'n dikke nekplooi gemeten is en waar het toch is afgelopen en het kindje toch gezond was ! Graag jullie reacties ! Veel liefs, Luna
Misschien kan je deze vraag beter stellen bij zwangerschap? dat word iets meer bezocht. Wel wist ik nog dat er eerder iets is geweest over dit onderwerp. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=36395&highlight=slechte+uitslag
Bedankt Monique, ik ben niet bekend op dit forum maar ga zeker bij het andere topic mijn berichtje nog plaatsen ! Groetjes, Luna
Aangezien onder zwangerschap hetzelfde topic staat kan daar verder gepraat worden over dit onderwerp. Deze sluit ik. Kwebbel