Spannend, eerste herhalingsonderzoeken voor zijn niertjes

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Renate28, 1 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Sommige kennen mijn verhaal wel.

(Voor degenen die het nog niet kennen, zjin hier een paar links:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... dronefrose
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... dronefrose )

Mijn kindje heeft teveel vocht in zijn linkerniertje staan, doordat er een vernauwing zit in het buisje dat tussen zijn nier en blaas loopt. Hierdoor is zijn niertje groter dan normaal. Zie het als een ballon, gevuld met water.

Toen hij net geboren was, hebben we uitgebreide onderzoeken gehad. Zijn nieren bleken de functie gelukkig wel goed te doen. Over wat het met zijn nierfunctie op de langere termijn zou doen, konden ze nog niets zeggen. Daar moesten we een half jaar op wachten. Dan zouden ze de onderzoeken herhalen en konden ze de uitslagen van toen en nu naast elkaar leggen. Zo zouden ze dan kunnen aflezen of zijn nierfunctie achteruit gaat. Ja of nee.

En nu is het bijna zover.......

A.s. dinsdag heeft hij die onderzoeken. En ik begin het nu toch wel spannend te vinden. 'Wat nou als......' gaat stiekem toch af en toe door mijn gedachten.

De laatste tijd gaat het fantastisch met hem. Ik heb daardoor toch wel goede hoop. Maar je houdt rekening met alles. We zijn al zo vaak hard onderuit gegaan doordat onze hoop de grond in is geboord.

2. dani

dani Actief lid

5 mrt 2006
    135
    0
    0
    heel heeel veel succes en sterkte dinsdag! Denk aan jullie en zal duimen voor een goede afloop! Liefs Daan en een kusje van Mila( je weet wel, toekomstige vriendin van Finn! ;) )

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hahaha! Ja, dat is ook zo!

Brrr, ik vind het nu echt spannend te vinden, hoor. Nog 2 nachtjes slapen...

4. dani

dani Actief lid

5 mrt 2006
    135
    0
    0
    Heel veel succes en sterkte vandaag!

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hahaha! Nee, het is morgen pas! Maar evengoed bedankt!

6. Niet meer actief

Vroeger hebben ze bij mij buisjes erin gedaan om de vernauwing weg te halen, later toen ik wat groter ben geworden is het nog wel een gevoelig punt gebleven qua infecties e.d. maar verder geen last van (houd misschien wat meer vocht vast dan "normale" mensen, bij mij is echter geen "ziekte"vastgesteld alleen dat het vocht terugliep naar mijn nieren.

Of je er iets aan hebt? ik geloof dat ze tegenwoordig geen buisjes meer zetten (of niet zo snel meer)

Hoop dat je goed nieuws krijgt, al vanaf het begin af aan had ik problemen met mijn nieren maar nu is alles goed en niet veel last meer van...(op wat vocht vasthouden na en sneller een infectie)

7. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    heel veel succes.

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ponyville, bedankt voor je reactie. Ik weet niet hoe ze het tegenwoordig opereren. Gelukkig, hoop ik, is het nog niet van toepassing bij Finn. Dat maakt dit onderzoek ook zo spannend....

We zijn ondertussen geweest. Vreselijk hoor, om je kindje zo te horen krijsen en eigenlijk niets te kunnen doen. De onderzoeken zitten er nu op en nu afwachten tot volgende week. Dan horen we de uitslag.

We weten i.i.g. zeker dat het er nog steeds zit. Dat er vocht terugloopt naar zijn linkerniertje, maar of dat meer, minder of hetzelfde is als de vorige keer konden we niet aflezen, helaas....

Ik vind aLLES PRIMA, ALS HET MAAR NIET MEER IS GEWORDEN OF ALS DE NIERFUNCTIE ER MAAR NIET DOOR ACHTERUIT GAAT....

9. Niet meer actief

precies dat is het belangrijkste! Ja die onderzoeken zijn alles behalve prettig, ik hoop voor je dat alles goed is!

10. dani

dani Actief lid

5 mrt 2006
    135
    0
    0
    Duim met je mee dat de uitslag goed is!

11. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ja, ik weet wel waarom! Mila wil natuurlijk een knappe vent later, zonder littekens van operaties, hahaha!

12. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik duim ook mee
    hoop dat alles goed is

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Dank jullie wel. Lief....

14. dani

dani Actief lid

5 mrt 2006
    135
    0
    0
    Met of zonder littekens, t blijft toch wel t lekkerste menneke van t forum hoor! ( oeps, als ik nu maar geen ruzie krijg ;) )

15. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb 2 foto's in mijn album geplaatst van het onderzoek. Hij ligt vacuum verpakt....

16. dani

dani Actief lid

5 mrt 2006
    135
    0
    0
    En, weet je al wat?
    liefs dani

17. Qwendo

Qwendo Lid

20 apr 2007
    71
    0
    0
    Hallo Renate,

Ook wij hebben vorige week een SEO gehad (de 20 weken echo). Bij ons kleintje bleek de rechternierbek wel 4,6mm te zijn en de linkernierbek 5,1mm. (Het mag 5mm zijn)
    Ook bij ons zeggen ze, je hoeft je nergens zorgen over te maken, tis geen blijvende afwijking. Maar als ik al die verhalen zo eens lees denk ik jaja.... geen blijvende afwijking?
    Bij ons is het verschil natuurlijk wel anders dan wat jullie hadden, maar het is toch wel spannend als ik over 3 weken weer heen moet voor de herhalingsSEO. We hopen natuurlijk dat de linkernier dan weer op goede grootte is en dat de l.nier niet nog meer is verwijd. Tis allemaal zo makkelijk gezegd door de gynaecologen en verloskundige, maar het houdt je toch enigszin onbewust bezig.

18 mei moeten we weer heen.. ik zal uiteraard ff berichten hoe het dan is.

Deel Deze Pagina