Wat zetten jullie nu op tafel?

Discussion in 'De lounge' started by Corina1985, May 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

May 29, 2011
    1,239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Heerlijk deze warmere temperaturen alleen is onze eetlust ver te zoeken.

Normaal eten wij heel gevarieerd en gezond, maar met dit weer vind ik het lastig gevarieerd te eten, aangezien manlief en onze dochter niet warm willen eten en ik het niet zie zitten om dagelijks een broodje ipv warm eten te moeten eten of wéér een salade (en dan al helemaal sla, dan krijg ik standaard de opmerking dat ze geen konijnen zijn..zucht :) ..)
    Terwijl ik dol op salades ben..

Gister trouwens een rijkelijk gevulde groentesoep gekookt, daar is nog wat van over dus versgebakken broodjes erbij.

Maar voorlopig blijft het warm, dus brand los.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou zelf een moord doen voor hutspot met gehaktbal..interesseert mij niet hoe warm het is..maar om mijn gezin ook wat tegemoet te komen eten we veel verschillende salades. Vandaag met pasta, rucola, radijs enz enz en morgen een lauwe met krieltjes, veldsla, gerookte zalm en een dressing

3. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Uhm, helaas hebben wij hier ook ieder jaar last van. Winters veel stamp en gezonds.. dan komt zomer en dan is het barbeque, pizza, en frietjes.. geen tips dus :).

Veel appeltjes voor de dorst in huis halen? Iets gezonds teminste!

4. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    2,561
    0
    0
    Friesland
    Hier heb ik ook met dit warme weer geen zin om te koken en geen zin in warm eten. Dus lekker makkelijk aardappelschijfjes met appelmoes en vlees wat vd bbq over is.

5. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,802
    4,183
    113
    Warm of koud maakt totaal geen verschil hier. Er word gewoon gekookt. Misschien iets vaker koude salades en zo nu en dan de bbq

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik ga zelf onverwachts uit eten, heb voor man en kids uiteindelijk een grilkip bij de halalslager gehaald, eten ze met salade en gebakken rijst.

7. petrova

petrova Actief lid

Kook nu even niet want alles is ingepakt i.v.m. verhuizing maar heb wel wat ideeën voor frisse dingen (al is het niet allemaal koud):

Spaghetti met verse tomaat (i.p.v. tomatensaus), knoflook, olie & citroensap

Couscous'salade', dus couscous met veel groente erdoorheen - zeker lekker fris als je er munt in doet, feta of geitenkaas is er ook lekker in. Zowel warm als koud goed te doen trouwens.

Linzen'salade' (ja ik doe het steeds maar tussen aanhalingstekens want er zit geen sla in :)), met uiteraard linzen (uit blik), mais en eventueel zwarte bonen of zo, cherrytomaatjes erdoor, lenteuitje of beetje gewone ui, en een dressing van citroensap, zout en tabasco. Ik eet het vaak als lunch maar kan ook best als diner, evt. met wat brood.

8. Sifra

Sifra Niet meer actief

Misschien een lekker stukje vis samen met wat verse groenten, aardappeltjes in schil en kruiden uit de oven? Makkelijk, snel, lekker en gezond!

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    546
    113
    wij eten gewoon net als anders. dan hou je het naar mijn idee gewoon het langste vol hihi. hier hebben ze zomer en winter gewoon graag warme hap. aardappels groente vlees of macaroni, rijst etc

10. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik kook gewoon..
    De ene keer zal het sla/een salade zijn, de andere keer iets warms..
    Maar ik vind het fornuis niet extra warm omdat de temperaturen omhoog schieten ;)

11. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

May 29, 2011
    1,239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ja visgerechten doen het hier altijd goed. Pasta ook wel bij dochterlief, man is gek op de Aziatische keuken bami/ nasi.
    Bonenschotels had ik niet aangedacht dus dat is een goede tip.

Haha ja mijn moeder snapt er ook niks van die lust en eet ook stamppotten in de zomer, maar ik krijg het er echt niet door.

Ik wil ook uiteraard wel koken maar als niemand amper iets eet is het natuurlijk ook zonde.

Iemand nog lekkere recepten van koude salades?

12. Islah

Islah Niet meer actief

Hetzelfde als altijd...

13. Delta

Delta Niet meer actief

Ik vind het nu nog niet zo warm. Dus gewoon koken. Maar anders gezonde vullende maaltijd salades. Gewoon als anders. Volkoren pasta met verse pesto is lekker, en lekkere salade met van alles en nog wat hmm!

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hutspot met een gehaktbal :) Ik kook op warme dagen bijna altijd normaal.

15. Melindy

Melindy Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,078
    0
    0
    Met het warme weer wordt hier ook slecht(er) gegeten.
    Manlief maakt het over het algemeen weinig uit, maar gezien ik met warm weer nooit geen zin in koken heb... noch veel honger trouwens, wordt er automatisch anders gegeten.
    Vaak eten we hier (zelf gemaakte) soep. Kippen-, groenten- of tomatensoep. Broodje erbij met stukje vlees... Of salade.
    Ook vis met aardappelschijfjes of krieltjes erbij. Jammie...

En natuurlijk barbecueën. Ik ben dol op barbecue als het zonnetje schijnt.

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Gisteren waren het hier overschotjes.

Vandaag is 't pastasalade (spirelli met kerstomaatjes, komkommer en zilveruitjes) met fishsticks

Soms maak ik die pastasalade ook met hamblokjes of met garnalen of met snippers gerookte zalm.

Morgen ... Nog geen idee. Maar mogelijk is het dan iets warm, ofwel de overschot van de pastasalade als er veel over is.

17. minon

minon Niet meer actief

Wat wij erg lekker vinden is slastamp. Kropsla door aardappels stampen met wat fritessaus, augurkjes en ei. Erbij dan zuur van komkommer en appel

18. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,712
    28
    48
    gelderland
    ik kook gewoon normaal. vandaag rauwe andijviestamppot.

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    546
    113
    eten wij morgen!:D

20. Islah

Islah Niet meer actief

Hier ook, het valt me op dat met enkele straaltjes zon Nederlanders al geen zin meer hebben in 'warm eten'. Bij mijn schoonfamilie eten de meesten 2x per dag een warme maaltijd, terwijl de temperatuur daar in de zomer wel tot boven de 50 graden kan oplopen.

Share This Page