Ik ben bij de eerste 2 geen slijmprop verloren (voor zover ik weet) maar, had dan ook al weken te vroeg een verkorte cervix. Nu verlies ik ineens heel veel dik slijm, helder, wit, geen spoortje bloed, kan dit ook een soort van slijm "prop" zijn? Of hoort het echt een prop te zijn en is dit slechts toegenomen afscheiding? Hoe zag dit bij jullie eruit? 38 weken zwanger en al weken enorme voorweeën ook bij tijd en wijle. Baarmoedermond is al praktisch verstreken.
Het was bij mij echt een klein kloddertje met spoortje bloed. Hopelijk zet je bevalling snel echt in.
In mijn ervaring zijn het wel duidelijk twee verschillende dingen. Ik heb nu ook sinds vorige week (38 weken) opeens veel meer, dikkere en wittere afscheiding. Hoort erbij. De slijmprop die ik bij de eerste verloor (bij de tweede niks van gemerkt) was niet wit maar echt helder en ook meer vast en stug (stel je een stukje gelei voor )
Ik verlies sinds een week af en toe ineens mega dik/stug slijm en dan best wel veel dat ik echt naar de wc loop van nou.., das wel erg nat Kan best in gedeeltes gaan!
Ik heb de slijmprop met 38wk verloren en uiteindelijk toch spontaan bevallen met 40.2wk. Ik had toenh gedurende 2dgn af en toe slijmerig bloedverlies. Vond het toen wel erg spannend en dacht dat ik ieder moment ging bevallen.
Bij beide zwangerschappen een slijmprop verloren 4 dagen voor de bevalling. Het was bij mij wat taaier en daardoor wel echt een prop.
Ik verloor al vanaf 36 weken delen slijmprop en dikke stukken slijm.. ze zeiden bij de verloskundige in het ziekenhuis (waar ik onder controle liep) dat dat normaal is rond dat termijn omdat alles dus flink verweekt kan je meer afscheiding hebben en delen slijmprop verliezen.
Bij 37,6 flink slijmprop verloren, kwam geen end aan (sorry), 38,6 vliezen gebroken en met 39.0 bevallen