Ik heb een dysmatuur geboren meisje. Met 36 weken geboren en maar 1600 gram. Achterstand van 6 weken (als het al niet meer is). Behoorlijke zorgen gehad! heb mazzel gehad om de 36 weken te halen. Opnames, VWP, chromosoom afwijking in de placenta,CTG's nog 3 weken ziekenhuis na haar geboorte. Ze is nu bijna 2...9,5 kilo en 79 cm nogsteeds super klein...zei net: mamma: ikke schommel toe... Alles goed gekomen en een super schattig klein maar fijne meid. Ontwikkeld zich prima, zeker met praten. Motoriek is nog wel lastig, springen, trappen lopen maar komt omdat ze gewoon inimini is.
Ik ben zelf geboren met een termijn van 36 weken, m'n moeder lag haar hele zwangerschap plat in het ziekenhuis. Ik woog 1640 gram volgens mijn moeder altijd klein gebleven, maar haalde dat wat later in. Ik heb in m'n vorige zwangerschappen meerdere groeiecho's gehad ivm kleine kindjes, gelukkig volgden ze beiden hun eigen lijntje. Oudste werd te groot geschat, bleek bij echo in t ziekenhuis klein. Uiteindelijk met 39.3 geboren met 2695 gram. Hopelijk groeit je kleine uk volgens z'n eigen lijntje!
Nou weet ik dat ik geen reuze baby's maak, mn dochter was voldragen 2.5 kilo Maar dit kindje is maar 930 gram bij 29 weken. Terwijl hij bij de 20 weken echo nog gemiddeld was
Lijkt op mijn verhaal! Onze dochter liep met 28 wkn 4 tot 5 weken achter op groei!!! Gelukkig placenta etc alles goed. Toen ik ging bevallen stond de kamer vol artsen. Zou couveuse en al in moeten. Al met al was ze 2760 Gr. En 47 cm. Alle paniek voor niks! Deze zwangerschap liep onze zoon met 20 wkn echo 2 wkn voor op groei. Glucose test etc moeten doen. Met 29 wkn was hij gemiddeld en bij pret echo bureau kwamen we er achter dat alles op ong 29 -.30 wkn groot zit. Hij is dus aan hetzakken in groei. Nu krijg ik donderdag. Een extra echo Rustig aan & succes morgen. Kom allemaal goed!!
Hoi meiden Het wkz heeft me wel wat gerust gesteld. De uitgebreide echo liet geen afwijkingen zien en baby wordt geschat 1050 gram. Ik heb ook voor nu gekozen voor geen vruchtwaterpunctie. Volgens de gyn is t ook niet nodig. De doppler wordt 1x per week gedaan en de groei om de week. Zolang hij op deze lijn (iets onder P3) doorgroeit is t ok ☺ Heeft iemand misschien een afbeelding van die groei curve? Ik kon de goede niet vinden op internet.
1050 Gr is netjes toch? Wel wat kleiner, gelukkig niet zo extreem! Laatste meting (28 wkn) was onze knul 1100 Gr en dat was gemiddeld. Hoop dat ze je hebben kunnen gerustellen.