veel te koud, wat doen ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 0Zebra0, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dit dus ook precies bij ons. Zelfs met die vrieskou van de laatste paar nachten slapen we nog allemaal met het raam een stukje open. Lekker een extra deken erop bij mijn zoontje, en met een frisse neus wakker worden :D Ik vind 36,4 helemaal geen lage temperatuur hoor, dat hebben mijn kinderen bijna altijd.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ik heb t raam niet open snachts brr! Haha
    Maar ook geen verwarming aan hoor..
    Als het raam dicht is is het rond de 14,15,16 graden..
    Met t raam open word t heeeel koud haha die zet ik dus alleen maar ff open als hij niet in bed ligt wn na 4 uur blijft ie dicht..

Ik vind 36,4 ook niet rampzalig..
    Zolang ze niet koud aanvoelen, ze niet wakker worden snachts kan je ervan uit gaan dat ze het niet echt koud heeft

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zolang haar nekje lekker behaaglijk is en ze niet wakker word van de kou is er niks aan de hand.

Tja, durf het bijna niet te zeggen, maar mijn zoontje is van de week echt wakker geworden van de kou.........:) Raam zit al dicht, slaapt in een dikke 4 seizoenen slaapzak, met romper en velours pyjama met deken (geen idee wat de temperatuur op zijn kamer is)
    Hij werd 's nachts huilend wakker. Ging bij hem kijken, en hij lag te klapper tanden in bed, met een koud nekje........ *oepsie*. Bij mij in bed genomen om hem lekker op te warmen.
    Nu zet ik de verwarming aan voordat hij naar bed gaat, zodat zijn kamertje lekker behaaglijk is en 's nachts laat ik die heel iets open staan. Zodra ik naar bed gaat, dan gaat de verwarming op 15 graden. Het houd de kou uit zijn kamertje.

Ik zou heel graag iets van wol willen proberen, maar durf het niet aan daar ik zelf heel allergisch ben voor wol.

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Een extra dekentje op het bedje zou kunnen helpen.

Hier is 14 graden 's wintersin huis ook heel normaal.

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt omdat je dochter een wat lager temp heeft, maar het is gelukkig niet schrikbarend laag en ik zou me er niet al te veel zorgen om maken.

Hier had onze kleine dame gisteren 34,9 en omdat ze 's morgens gezien was door de kinderarts maakte de huisarts er geen probleem van, omdat ze verder niet suf of anders toonde.
    Gelukkig was haar temp wel weer naar de normale waarde gegaan, al zat ze vanmorgen weer op de 36,1, maar daar maak ik me dus echt niet druk meer om.

Succes en ik hoop dat je wat hebt aan de tips van andere zpérs

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is het in de winter 12-15 graden boven. Ik zou niet weten wat haar temperatuur is, ik temp bijna nooit. 1x gedaan sinds de kraamweek omdat ze warm leek aan te voelen en misschien koorts kon hebben.
    Ramen staan hier overdag open boven en gaan tegen het einde van de middag dicht.
    Maar heb beneden de verwarming ook nooit zo hoog staan, overdag 17-18 graden, 's nachts 15.

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Jasmijn heeft een romper lange mouw, pyjama, winterslaapzak met mouwen en daarover nog een winterslaapzak zonder mouw aan. Ik durf geen dekens te gebruiken.....Ik vind haar voetjes wel koud, dus vanavond met sokjes!
    Hier trouwens een goed geïsoleerd huis, geen verwarming aan.

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Bedankt voor alle reacties!

Ze heeft normaal 37.2/37.4 als eigen temp. vandaar dat ik dit wel heel laag vind met 36.4,
    en ze voelt ook echt koud aan , ook haar nekje en voetjes, alleen het buikje voelt wel lekker

Ik ga inderdaad eens kijken of ik ergens tochtstips kan plaatsen,en een wollen dekentje ga ik nu meteen naar kijken wat iemand noemde, goede tip!

verbaasd me trouwens toch dat sommige gewoon de verwarming aan laten snachts, al is het op 18.
    hier gaat ie echt helemaal omlaag zodat deze zeker niet kan aanslaan snachts. maar komt misschien ook door mezelf, te bang dat er brand ontstaat midden in de nacht

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Waarom ben je bang dat er brand ontstaat?

9. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Vroeg ik me ook eigenlijks af.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Onze verwarming staat 's nachts nooit uit, maar op 15 gr. Dit vind ik "koud" zat in huis, en als ik dan 's ochtends de verwarming weer aanzet (op 18,5) hoeft hij ook niet zo giga te stoken om het weer op temperatuur te krijgen.

Als het vriest staan de verwarmingen boven een kwartslag open voor doorstroming. Ben beetje huiverig dat ik anders bevroren leidingen krijg.

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Even in haar nekje voelen, Zolang haar nekje lekker warm is , is er niets aan de hand.

Lekker warme pyama aan, winter slaapzak en dekentje lijken mij meer dan voldoende.

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Hier ook een slecht geisoleerd huurflatje zonder CV en een woningbouw die niet van plan is daar iets aan te gaan doen. dochter heeft een elektrisch kacheltje op haar kamer, dat ook 's nachts aan staat. 's Nachts zetten we de deuren open voor de luchtcirculatie en om haar te kunnen horen (lief wil een bepaalde babyfoon maar doet er nogal lang over om die te kopen, ze slaapt pas sinds kort op haar eigen kamer) en koelt t flink af. Ze draagt een romper met lange mouw, pyjama met of zonder voetjes (bij zonder voetjes doe ik geen sokjes aan), een winterslaapzak waar ik sinds gisteren de mouwen heb aangedaan ivm koud aanvoelende armpjes in de nacht, en ligt onder een lakentje en dubbelgevouwen katoenen dekentje. Tegen de ochtend belandt ze vaak in ons bed.

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben geen slecht geïsoleerd huis maar hebben op de slaapkamers altijd de ramen op een kiertje.
    Gisteren was het maar 13 graden (soms zelfs 11 graden op haar kamertje) Maar Nina heeft het niet koud ze heeft romper lange mouw,pyjama,sokjes aan en ze slaapt onder een 1 persoonsdekbed.

14. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Oke dan nou hier alleen winterslaapzak met mouwen hij blijft niet liggen onder een deken

15. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    bij ons is het ook erg koud, slecht geïsoleerd ook. ik verwarm het wiegje met 2 kruiken een uur voor dat ze naar bed gaat, verder heeft ze een pyjama aan een slaapzak met lange mouwen en daarover nog een dekentje. dat werkt goed!

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    enkele jaren geleden meegemaakt in de familie, was dan wel kortsluiting in de meterkast, maar deze mensen werden er wel door verrast in de slaap, vandaar dat ik een soort fobie ofzo heb voor snachts brand en dus de verwarming niet aan durf te zetten om het risico maar zo minimaal mogelijk te hebben.
    vind het al vervelend dat de babyfoon snachts in het stopcontact zit :)
    nu ik het typ denk ik tjee dat klinkt als aanstellerij maar kan er ook niks aan doen heb er al jaren last van

heb net een wollen dekentje besteld, hopelijk werkt het!

iemand vroeg nog of haar nekje wel warm is ; nee, dat is het niet, voelt koud aan net als de rest van haar lichaampje
    gekke is, haar buikje en billen zijn dan wel weer warm( misschien vanwege de luier? )

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Dit deden wij na de geboorte van onze zoon in onze oude woning (ook een krotflatje :) ) ook. Binnen een half jaar hadden we ruim 3000 kuub gas verbruikt! Gelukkig zijn we inmiddels verhuist.

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij laten 's nachts toch echt de verwarming iets aan. Gewoon dat de kou er af is. Ik heb wel op de kamers boven luchtbevochtigers staan zodat de lucht niet te droog wordt.

Verwarming uit is geen optie, zeker niet met temperaturen onder 0, we hebben namelijk al een keer een bevroren, en daardoor ook gesprongen, waterleiding gehad en ik kan je vertellen daar word je niet vrolijk van!

Temperatuur zakt nooit onder de 16 graden.

Onze dochter is gelukkig geen koukleun dus dat scheelt een hoop, slaapt gewoon met normale pyama onder een dekbed..

19. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Bij mijn zoontje op zijn kamer koelt het vaak af tot 14 graden soms zelfs 13. Hij heeft een romper lange mouw, pyjama en slaapzak met mouwen aan. Wij hebben een goed geïsoleerd huis en zelfs +++ glas en toch koelt het af.

20. steffiegeorge

26 nov 2012
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien ook nog een mutsje op?
    Of anders standaard een lekkere kruik onderin het bed!

Deel Deze Pagina