Veel te veel kindgebonden budget gekregen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Ganesh, 23 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Jij bent met z'n 2, ts is alleen.:)

Maar vind het wel weinig voor een loon van 1300 in de maand. Ik verdien meer, maar had dit jaar het max aan kindgebonden budget. Dus even checken of het opgegeven inkomen wel klopt. ;)

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    het klopte ook niet, ze hebben het op veel meer gebaseerd maar ik werk al jaren niet meer

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dan pas je dat toch aan?

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Wanneer je een uitkering ontvangt, is die vanaf januari veel lager. Dat wordt gecompenseerd met kind gebonden budget.

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ja maar tegen die tijd dat dat doorgevoerd word ben je wel 13 weken verder.... niet zo handig met een miniloontje voor zijn 2...

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Nee dat is inderdaad erg vervelend! Ik heb trouwens zelf de ervaring da t wijzigingen wel sneller verwerkt worden, hopelijk bij jullie ook!

7. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

#27 Kiwi25, 23 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 dec 2014
    Ja, en als je werkt heb je de alleenstaande ouderkorting niet meer bij belastingaangifte.
    Wat ik wel typisch vind is dat met de oude regeling bij de alleenstaande ouderkorting meer werken beloond werd (meer werken betekende meer alleenstaande ouderkorting, tot je het maximum had). En nu krijg je als alleenstaande ouder bij meer werken/inkomen (en dus meer kinderopvangkosten) alleen maar minder kindgebonden budget. Nu ja, het kabinet zal er wel over nagedacht hebben ;)

Maar ik heb dus ook ineens een heleboel meer kindgebonden budget, dan wel geen 340 euro, maar 220 euro (omdat m'n bruto inkomen hoger is door m'n full-time werk). Heb even bij de toeslagen proefberekening gekeken. Als je bruto inkomen onder de 20.000 euro zit (ongeveer, minimumloon is dat volgens mij) heb je recht op de maximum van 340 kindgebonden budget als alleenstaande ouder. Hoe meer inkomen, hoe minder toeslag.

Maar TS, geld gewoon aannemen hoor :$ Het is iets waar je (kind) gewoon recht op heeft, dus hop op de spaarrekening. Studeren wordt duur genoeg in de toekomst

8. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Ik zou het apart zetten (spaarrekening of iets?).
    Daarna bellen om te vragen hoe het komt dat het zo omhoog gegaan is en dan kun je altijd nog kijken hoe het komt.

Zou wel fijn zijn voor je!

9. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.271
    417
    83
    Ik zou het ook op een spaarrekening zetten. Ik heb in het verleden ook met kindgebonden budget gehad dat ik teveel had gekregen, gelukkig maar paar maanden. Maar moest alles terug betalen. Heb mijn lesje qua toeslagen wel geleerd, wij krijgen inmiddels niks meer (paar euro).

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Je hebt er hoogstwaarschijnlijk gewoon recht op. Ik heb best een hoog bedrag aan kinderalimentatie waardoor ik het goed red, maar doordat de kinderalimentatie niet als inkomsten word gezien door de belastingdienst toch recht op het kindgebonden budget. Echt ik ga niet tegen de belastingdienst zeggen dat ik het niet hoef,dat zeggen ze over de belasting die ik wel betaal ook niet. Lekker sparen voor je kind.

11. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Wat ze bij mij hebben gedaan is het bedrag in 1 keer overgemaakt van het hele jaar, bij de omschrijving staat dan ook kindgebonden budget 2015 jan-dec...

(gaat hier in totaal dan ook maar om 25 euro)

Misschien dat dit bij jou ook het geval is dat ze het in 1 keer hebben uitbetaald?
    Dit kan je trouwens ook nakijken op toeslagen .nl daar kan je kijken bij de uitbetalingen over 2015.

12. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Wat super van jou dat je alleen wil gebruiken wat nodig is! Jeetje wat een super karakter!

13. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Bedankt voor de complimenten, ik zal onze situatie even uitleggen.

Vader van dochtertje werkt 300 km van ons vandaan en huurt daar een huis, daarom ben ik al 1,5 jaar alleenstaand, ik kreeg toen een brief dat ik recht had op alleenstaande ouderkorting, toen heb ik gebeld en gezegd dat ik dit niet wilde ontvangen omdat vader zelf bijdraagt aan de kosten van onze dochter.
    Dit vonden ze oké en heb het dus nooit ontvangen.

Over een paar maanden krijgt hij weer werk hier in de buurt, we zijn opzoek geweest naar een koophuis en misschien gaat ons dat lukken. Daarom heb ik er geen recht op. We hebben gewoon een relatie, ofja gewoon het wordt weer gewoon, we worden eindelijk weer een gezin, wat hebben we elkaar moeten missen.

Ik heb contact gehad met de belastingdienst, situatie uitgelegd, en ik kon het geld gewoon terugstorten. Heb ook kindgebonden budget stopgezet, wat normaal dus niet kan omdat het vanzelf wordt berekend. Maar voor mij wilde ze graag een uitzondering maken. De meneer in kwestie zei wel dat ik het mocht houden omdat ik nu dus gewoon nog alleenstaand was, ook al hebben we een relatie. Hier heb ik vriendelijk voor bedankt want er zijn mensen die het slechter hebben.

Ik ben allang blij dat ons leven weer normaal wordt en dat onze dochter weer fulltime een papa krijgt, en ik fulltime een partner.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Knap zo'n besluit. Maar toch zou ik t zelf houden ipv de staat te spekken. Je kan t op een spaarrekening storten weggeven aan spullen voor mensen die t slecht hebben
    De belastingdienst gaat dat echt niet meer geven aan armen ofzo hoor haha

15. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Respect voor jou zeg dat je dit besluit hebt genomen!

16. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Dat is waarschijnlijk Ganesh eer te na! ze handelt naar eer en geweten! Heeft niks te maken met staat spekken. Hoe minder mensen gebruik maken van de voorzieningen hoe minder belastinggeld hiervoor gereserveerd hoeft te worden.
    Hoe ganesh handelt zegt een hoop over haar karakter!

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ben ik t niet mee eens. Maar gelukkig mogen meningen verschillen ;) en dan bedoel ik niet dat t niet lief is van ganesh ;)

18. my1969

my1969 Actief lid

26 aug 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    Hahaha, belachelijk TS. De mensen bij de belastingdienst zullen na je telefoontje waarschijnlijk in een deuk gelegen. Voor het iemand die geen geld wil hahaha.
    Of je bent hardstikke rijk dat je het echt niet nodig hebt.
    Je had er ook een keer lekker op vakantie van kunnen gaan. Je hebt er recht op zeggen ze bij de belastingdienst, duss wat doe je dan moeilijk.
    Of je weet niet wat geld krijgen inhoudt, of je ben rijk.

19. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nou nou my1969 een beetje minder mag ook wel..

Ik vind het een heel lief gebaar.. En ja misschien is het de staat spekken, en helpt het geen moer, maar het komt wel uit een goed hart als ik dat zo lees..

wat heeft het voor zin om haar dan uit te lachen..
    Is het nou zo raar dat er ook mensen in nederland zijn die het niet nodig hebben?

20. my1969

my1969 Actief lid

26 aug 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    Ik vind eerder dat ze naief is.

Deel Deze Pagina